A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Digitális termékei miatt szárnyal az OSRAM

Hogyan alakult át a gyártásuk a pandémia alatt? Milyen termékfejlesztések, trendek és irányvonalak lettek fontosak? Mi jellemzi ezek után az OSRAM signage portfólióját? A Sign & Graphics kérdéseire Nitin Saxena kelet-ázsiai és ausztráliai sales igazgató, illetve Shishir Jain indiai signage értékesítési vezető adott választ.

A portál érdeklődésére Nitin Saxena elmondta: az új LED technológiákat gyártó és támogató OSRAM Digital Systems (DS) fontos ágazattá vált, de ettől még „csak” egy a sokból, amit több mint százéves fennállásuk alatt építettek. Egyszerűen fogalmazva: bármilyen LED projektet sikeres, könnyen kezelhető és hatékony formában szállítanak le az ügyfeleknek, hiszen ehhez széles körben állnak rendelkezésükre általános megvilágításhoz és signage alkalmazásokhoz készült LED sorok és modulok, illetve fénymenedzsmentrendszerek.

A termékeik között minden típusú LED-es lámpatest és világítórendszer megtalálható, gyakorlatilag bármilyen alkalmazáshoz, így irodai, kiskereskedelmi és vendéglátó terekhez, vagy építészeti, ipari, kültéri – tehát általában véve emberfókuszú fénytechnikákhoz, esetleg jelzőtáblákhoz. A digitális világítás révén és az IoT felé mutató vállalati átalakulással az OSRAM DS végképp sokoldalú partnerré vált, hiszen kommunikációs modulok, intelligens vezérlők, szenzorok és felhőalkalmazások egyaránt bekerültek a kínálatba – sorolta.

A szakember úgy látja, hogy a világjárvány – amelynek hatásai nyilván őket sem kerülték el – új normákat alakított ki, viszont biztos benne, hogy a cég jó útra lépett, mert az OSRAM DS a tavalyi évben már globálisan is emelkedő pályára állt. A javuló gazdasági mutatók mellett vadonatúj projekteket tudtak beindítani, de közben látszik, hogy a magas karbantartási, logisztikai és alkatrészköltségek, valamint az emelkedő nyersanyagárak még mindig kihívásokat jelentenek – ismerte el.

Shishir Jain hozzáfűzte: a LED signage egy folyamatosan változó és fejlődő szegmens, hiszen állandóan új innovációkat, alkalmazásokat – ezzel pedig követelményeket termel ki. Az értékesítési vezető szerint egyre hangsúlyosabbak a vékony signage kijelzők, magyarán az OSRAM-nál olyan termékek kifejlesztésében kezdtek el gondolkodni, amelyek precízen és egyenletesen illeszkednek karcsú kijelzőrendszerekbe.

A vállalat azt is észrevette, hogy a vásárlók fokozatosan térnek vissza a 6.500K-s színhőmérséklethez – pedig korábban nem érték be kevesebbel 8-10 ezer kelvinnél. És ha már adatok: a signage-ek piacán jelenleg 12V-os berendezések dominálnak, de a szakértő inkább a 24V-osokra esküszik, mivel kevesebb energiafelhasználással érhető el velük jelentősen magasabb lumen-érték, sőt, ezek tárják ki az ajtót az alacsonyabb költségekkel működő okos signage megoldások felé.

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display