A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Ez a LED sign 14 milliót ért egy licitálónak

Betűnként kb. kétmillió forintnak megfelelő dollárt csengettek ki egy amerikai aukción az alább látható Porsche reklámfeliratért, pedig aligha klasszikus darab – vagy mégis? A vétel eléggé megosztotta a kommentelőket az aukciós oldalon – írja a Sign of the Times: szerintük nem eredeti, de ha az lenne, sem érne ennyit. Te mit gondolsz?

A Porsche felirat a Bring a Trailer aukciós oldalon tűnt fel, azzal a leírással, hogy egy márkakereskedés homlokzatáról szerelték le, és ezt követően költöztek bele a LED-izzók, vagyis mégsem kizárt, hogy régi, értékes darab, csak éppen modernizálták… Ami kicsit olyan, mint gravíroztatni egy 70 éves Rolexet: nem esztétikus, nem odaillő, és sokat ront az értékén.

A portál, amelyen kalapács alá került, annyit derített ki, hogy a felirat „san serif Porsche” betűtípussal készült, amit Erich Strenger grafikus készített a cég megrendelésére, és az 1950-es években vezették be. Ez mondjuk még nem jelenti, hogy akkor is készült.

„Elhiszek dolgokat. De ezt nem veszem be” – írta egy kommentelő, míg egy másik közölte, hogy ha ekkora hülyeség ennyiért megy el a neten, már most pályát módosít, és LED-es signokat fog gyártani. Osztjuk. De abban nem vagyunk biztosak, hogy nem értékes darab, ám az ár így is magas egy utólag módosított feliratért: a betűk szinte biztos, hogy eredetileg nem ilyen módon, ezüstbevonatú fémtokkal készültek.

Be kell vallani ugyanakkor, hogy precíz munka, na!

A vevőnek egyébként jó a humorérzéke: miután egy darabig békésen nézte, ahogy a felhasználók szétszedik egymást (meg őt) a kommentszekcióban, odabökte, hogy „nem szállok vitába az internettel”. Ebben minden benne volt, taps, és használd egészséggel!

Gábor János, Sign&Display

Fotó: Bring a Trailer

- Hirdetés -

Sign&Display