A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

14 filmtörténeti sign, amit sosem felejtünk

Egy jó filmet a tökéletesen eltalált apró részletek tesznek legendássá, és ezek közé tartoznak az alkotástól elválaszthatatlan signok is, amelyekről a legkedvesebb mozis emlékek jutnak eszünkbe. Örökgaranciás hollywoodi signok, amelyek évtizedek után is hatásosak – a Casablancától a Totál szívásig. Az összeállításhoz köszönjük a Signs of the Times segítségét!

  1. Péntek 13 franchise

A Camp Crystal Lake alapvetően békés táblája mára hátborzongató emlékeket idéz, hiszen a horrorklasszikus első filmjeiben látott hentelés jut eszünkbe róla. Pedig ma már szép küldetést szolgál: a nonprofit kemping jótékonysági túrákat szervez az eredeti filmes helyszínekre, hogy a természetes környezet konzerválására gyűjtsön pénzt.

  1. A cápa

Steven Spielberg első kasszasikerében nem is az Amity-szigetet hirdető eredeti reklám lett legendás, hanem a történet egy pontján átfirkált változat, ami a tehetetlen hatóságokon gúnyolódik.

  1. Vissza a jövőbe II.

Megint egy Spielberg-mozi (igaz, ezt már csak társproducerként jegyzi), ami visszautal a filmes előbbi horrorjára. Az 1989-es filmben Marty a jövőbe utazva találkozik A cápa 2019-es remake-jét hirdető holografikus 3D-signnal, ami kis híján „leharapja a fejét”. A valóságban nem készült hasonló, mégis a ma létező virtuális, illetve kiterjesztett valóság lenyűgöző jóslata lett.

 

  1. Anchorman: A híres Ron Burgundy legendája

A legendás vígjátékban megjelenő mexikói étterem hirdetőtáblája nagyon emlékezetes easter egg: a névnek gondolt felirat jelentése valójában: „Beleköpünk a kajádba.”

  1. Harry Potter franchise

A kilenc és háromnegyedik vágányról még az is hallott, aki az elmúlt húsz évet egy kő alatt töltötte. Bár inkább az abszurditás, mintsem a dizájn miatt lett legendás, a King’s Cross pályaudvar büszke a fiktív helyszínre, ezért a valóságban is jelezte, hogy hol „található” az átjáró a Roxfort Expressz felé.

  1. Casablanca

Rick Amerikai Kávéházának (Rick’s Café Américain) cégére még úgy is felejthetetlen, hogy sosem láttuk színesben. Humphrey Bogart 1942-es mozijából a reptéri búcsún kívül talán ezt tudják a legtöbben felidézni.

  1. Totál szívás

Az AMC minden díjat (méltán) elnyerő sorozatában tűnt fel a Los Pollos Hermanos (nagyjából: A Csirke Testvérek) gyorsétterem logója. A valós helyszínen az Albuquerque központú Twister mexikói étteremlánc egyik egysége áll, és az epizód bemutatása után még úgy is felfutott, hogy nem a filmbéli, hanem a saját logójukat használják.

- Hirdetés -

  1. Szárnyas fejvadász

A 1982-es sci-fi 2019-ben játszódik, és bár a világ fejlettségi szintjét (hál’ istennek) nem, a digitális out-of-home hirdetések jelentőségét annál inkább sikerült megjósolni.

  1. Az (2017)

Talán épp a klasszikus báj és a vészjósló, kissé a COVID-ra is emlékeztető hangulat emelte az örök signok közé ezt a rendőrségi figyelmeztetést, ami az este hétkor kezdődő kijárási tilalmat hirdeti.

  1. Aranypolgár

Orson Welles bámulatos kampányplakát előtt állva tartott kortesbeszédet az 1941-es filmklasszikusban. A történet, a korrajz és a fájdalmas szatíra miatt felejthetetlen, de önmagában is művészi.

  1. Jurassic Park

Ez a betűtípus annyira nem tud mást jelenteni, hogy a sárkánygyík-franchise legújabb trilógiájában sem nyúltak hozzá. Talán magához a filmhez sem kellett volna.

  1. A Simpson család

Az 1987 óta futó rajzfilmsorozat hűséges nézői tudják, hogy az alkotóknak nagyon jó érzékük van a kreatív signokhoz. A sorból kiemelkedik az egyszerre nevetséges és félelmetes Krusty Burger – nem véletlen, hogy az étteremláncot a valóságban is beindították.

  1. Psycho (1960)

Alfred Hitchcock horrorja mai szemmel már nem annyira félelmetes, viszont a Bates Motel derengő neonreklámjától továbbra is mindenkit kiver a víz. Mi ez, ha nem időtálló mestermű?

  1. Szörny Rt.

A Monsters, Inc. logójába ékelt figyelő szem az egyik legjobban eltalált sign a filmtörténetben – és a valóságban egyaránt. A gyerekeket haszonszerzés céljából megfigyelés alatt tartó (és félelmeikkel terrorizáló) vállalat történetét 2001-ben mesélték el. Véletlen, vagy döbbenetes jövőbe látás? Még az alapszín is kék…

Ha Neked is eszedbe jutott olyan filmes sign, ami idekívánkozna, írd meg és küldd el az info@magyarsign.hu e-mail címre, és egy következő cikkben szívesen mögé nézünk – szakmai és kreatív értelemben!

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display