A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Egyedi pólót nyomtatnak Ukrajnáért

Az adományozás egészen sajátos módját találta ki a Mythic Press, amelynek vezetői, Allison és Cole Cunningham két dolgot szeretnek szenvedélyesen: a brandinget és a karitatív munkát. Miért ne találkozhatna a kettő? A házaspár vállalkozása szinte szó szerint nyomtatja a pénzt a United Help Ukraine-nek, amióta saját márkás pólón vállalnak szolidaritást a lerohant nemzettel. A kollekció bevétele természetesen egy ukránokat támogató amerikai szervezetnek megy.

Cunninghamék hat éve indították el a Mythic Presst, amivel plasztiszol szitanyomásra specializálódtak. Amint azt a GraphicsPro-nak nyilatkozva elmondták: a kezdetek kezdete óta folyamatosan gondolkodnak, hogy milyen szokatlan, egyedi módon kínálhatnának szolgáltatásokat székhelyük, Tulsa számára. Az oklahomai városban saját márkát és kiskereskedelmi üzletet hoztak létre, Mythic City néven. A bolttal már akkor is a közösség segítségére siettek, amikor a város került bajba: a 2018-as áradások után ezer karitatív célú pólót adtak el, 15 ezer dollárt keresve a helyi hatóságoknak, akik mentésre, elesettek megsegítésére fordíthatták a pénzt. Azóta támogattak helyi rákbeteget, vandálok által megkárosított zsidó múzeumot és sok más célt. Ezúttal Ukrajna volt soron, annak ellenére, hogy számukra a világ végén van.

Lévén a házaspárnak szívügye, hogy a maguk módján visszaadjanak valamit a társadalomnak – és az USA-ban amúgy is sokkal élénkebb a szolidaritási mozgalom, mint akár nálunk –, nem volt kérdés, hogy a United Help Ukraine-t szeretnék támogatni. Az ukránok egészségügyi és humanitárius segélyezésére létrejött szervezetnek egy új dizájn alapján készült pólókollekció bevételét utalják át.

A „Tulsa-Ukraine in Solidarity” márka pólóiból először 500 példányt akartak eladni, de valószínűleg tovább mennek, mert két hét alatt elfogyott 400 darab, amivel négyezer dollárt hoztak össze – csak a helyi boltjukban. Egyszerű a matek: húsz dollárért árulják, ebből tíz fedezi a műhely anyag- és munkaköltségeit, majd tízet átutalnak az United Help Ukraine számlájára.

„Nemcsak egy üzlet vagyunk, hanem a befektetői is Tulsának, illetve a helyi közösségnek” – magyarázta Allison, hozzátéve: mivel az oklahomai emberek nagyon sokféle módon tudnak adakozni Ukrajna javára (más pólódizájnok ugyancsak fel-feltűnnek, például online), valami nagyon egyedivel szerettek volna előrukkolni. Sikerült: a ruhadarabok természetesen az ukrán nemzeti lobogó színeiben készülnek, nagyon kreatív, modern, ragyogó tervezéssel – központi elemként az Ukrajna nemzeti virágának számító napraforgóval, amit az ország címerében lévő háromágú szigonyok sorozata ölel körbe.

Az akcióhoz királykék BELLA+CANVAS 3001CVC pólókat nyomtatnak, Vortex festékekből kikevert, egyedi árnyalatú aranysárga plasztiszol tintával. A munkára egy nemrég vásárolt ROQ Next szitanyomó gépet fogtak be, és bár sok más manuális, illetve automata nyomdagépük van, azt tervezik, hogy vesznek még egy ROQ-t, mert nagyobb tételben szeretnék készíteni a „Tulsa-Ukraine in Solidarity”-t. A pólósorozat rövidesen webshopokban is feltűnik – ígérte a Cunningham házaspár. Bár több lenne belőletek!

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display