A reklámipar, a vizuális kommunikáció rengeteget fejlődött az elmúlt időszakban, s olyan irányvonalak alakultak ki, amelyek meghatározzák az iparág innovációját. A Mimaki az ágazat egyik vezetőjeként olyan szemléletmódot képvisel, ami globális hatást gyakorol a trendekre. A FESPA – European Sign Expo kiállításon Danna Drion, a Mimaki regionális marketingigazgatója nyilatkozott a Sign&Display magazinnak.
Globális kérdéseket megválaszoló megoldások
A gyártó élen jár a környezetbarát, fenntartható megoldások fejlesztésében. Az eco-solvent tinták és az UV-LED koncepciók előtérbe helyezése olyan opciókat jelentenek, amelyek alacsonyabb – vagy teljes mértékben elhagyott – VOC-kibocsátással (Volatile Organic Compound) rendelkeznek. Emellett a RIP RasterLINK szoftver integrációja révén csökken a káros anyagok kibocsátása, valamint az energiafogyasztás és a hulladék is.
„A fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések meghatározzák a Mimaki fejlesztését” – mondja Danna Drion. „Ez egy olyan kérdéskör, amely olyan tényezőket tartalmaz, mint az éghajlatváltozás, hulladékgazdálkodás és energetika. Arra törekszünk, hogy egészséges környezetet teremtsünk a munkatársaink számára is, ezáltal egy olyan perspektívát kínálunk, amelyben biztonságosan dolgozhatunk. Úgy gondoljuk, hogy elsősorban a vállalat belső értékrendjét kell a szemléletmódnak megfelelően formálni, azaz a hulladék kezelését, az egészséges életmódot és az energiafelhasználás optimalizálását helyezzük előtérbe.”
A hulladéklerakókba kerülő veszélyes anyagok mennyiségének csökkentése kiemelten fontos. A Mimaki ennek érdekében tájékoztatja – jól látható jelöléssel – a végfelhasználóit, hogy megfelelően kezeljék az ilyen jellegű hulladékot. Ezáltal a partnerek a hatékony újrahasznosítást és újrafelhasználást segíthetik elő.
„A Mimaki a nagyobb képet nézi, globálisan gondolkozik, és jövőálló megoldásokat kínál” – magyarázza Danna Drion. „A fenntarthatóság nemcsak a költségek csökkentését, energiatakarékosságot vagy megfelelő hulladékgazdálkodást jelent, hanem különböző szempontokat kell figyelembe vennünk, és folyamatosan foglalkozni ezzel a témával. Egyfajta evangelizációval kell élnünk, mert ha mi gyártóként mindent megteszünk a fenntarthatóságért, de a partnereink, felhasználóink nem, akkor a munkánknak nincs értelme.”
A Mimaki kiemelkedik az iparág innovációs és minőségi területén, számos különböző nyomtatási megoldást kínál – a termelőeszközöktől kezdve a festékanyagokig. A gyártó kifejezett célja, hogy minél kevesebb hulladékot termeljen, és a lehető legkevésbé károsítsa a környezetet.
„Számos szempontból vizsgáljuk a fenntarthatóság kérdéskörét, mert ez legfőképpen nem rólunk szól, hanem az egész világról. Együtt kell működni, és olyan termékeket előállítani, amelyek ezen iránynak megfelelnek. A Mimaki felelősnek érzi magát abban, hogy segítse a vállalkozásokat a fenntarthatóság elérésében, de ehhez szükség van a közös gondolkodásra, mert egyedül nem érhetjük el a kitűzött célokat. A FESPA – European Sign Expo kiállításon a standunkon olyan anyagok felhasználásával dolgozunk, amelyek beleilleszthetők ebbe a világnézetbe” – hangsúlyozza Danna Drion.
Technológiai fejlesztés a DTF piacon
A DTF, azaz a Direct-to-Film technológia egy olyan nyomtatási eljárás, amely a textil- és ruházati iparág számára egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A Mimaki új fejlesztése ezen a területen a TxF150-75 modell, amely rendkívül megbízható és stabil munkafolyamatot biztosít a felhasználóknak. A magas képminőség egyrészt a fehér festékanyag üledékképződésének megelőzése érdekében alkalmazott keringetőrendszernek, valamint a Mimaki PHT50 tintának és a RasterLink 7 RIP szoftvernek köszönhető.
„Ez a technológia újdonságnak számít a Mimaki részéről, ugyanis az első ilyen nyomtatónkat mutattuk be a közelmúltban” – részletezi a fejlesztési irányt Danna Drion. „A termék megalkotásakor az alaptechnológiánkra támaszkodtunk, valamint a más berendezéseinkből származó tudásunkra, s ezt összesítettük a DTF technológiánk létrehozásához. A végeredmény pedig a Mimaki márkához hűen a minőséget és a megbízhatóságot tükrözi. Ahogy a piacon látható, ez egy rendkívül népszerű technológia, így a várakozásaink ezzel kapcsolatban meglehetősen pozitívak. Az első hónapokban már megtapasztalhattunk ebből egy kisebb szeletet, ugyanis rengeteg megrendelés érkezett erre a berendezésre.”
A jövő digitális és színes
„A digitális nyomtatásnak még rengeteg olyan szegmense van, amelyben számos fejlődési irányt realizálhatunk. Az egyik ilyen a 3D nyomtatás területe. Ez az iparág rendkívül dinamikusan fejlődik, a következő tíz évben pedig még nagyobb szeletét fogja kitenni a vizuális kommunikációs iparágnak” – foglalja össze a fejlődési potenciálokat Danna Drion, majd hozzáteszi: „De emellett kevésbé futurisztikus előretekintést jelent a textiliparban látható innovációk sora. Sok kialakuló trendet látok ebben a szegmensben. Például korábban óriási népszerűségnek örvendett a fast fashion, de ezt felváltotta a személyre szabott divat, azaz a slow fashion. S szerintem ez az irány tovább fog gyűrűzni, újabb technológiák jelennek meg az igények teljeskörű kiszolgálására” – részletezi a Mimaki szakembere, és végül rátér az online és offline jelenlét jelentőségére: „A fizikálisan megrendezett kiállítások óriási tömegeket vonzanak jelenleg, de azt nem láthatjuk előre, hogy a jövőben milyen új lehetőségek jelennek meg a digitális térben. Abban biztos vagyok, hogy az embereknek – akár digitális felületen – szükségük lesz a jövőben is az interakcióra, a Mimaki pedig élen fog járni az egyének megszólításában.”
Némethi Botond, Sign&Display magazin