ISE Europe – 2020. február 11-14.
Szakmai kiállítás – egyre növekvő vonzerővel
Szinte napra pontosan egy éve készítettünk exkluzív interjút Mike Blackman-nel, az Integrated Systems Events ügyvezető igazgatójával. Most, hogy közeleg a 2020-as show, ismét alkalmunk nyílt beszélgetni annak előkészületeiről, és egyebek mellett arról, miként vált ’kötelezően látogatni való’ rendezvénnyé az audiovizuális szakma körében.
Az ISE minden évben növekedett indulása óta. E trendnek megfelelően az ISE 2020 lesz a legnagyobb és legjobb?
Mike Blackman: Kétségtelenül. A legutóbbi kiállításon több mint 81.000 látogatónk volt – és többre számítunk 2020-ban. Idén 56.100 m2 kiállítási területet fedtünk le, amely 2020- ban 800 m2-el növekszik.
Az idei évhez képest két fontos újdonság, hogy a kiegészítésként használt 5. csarnok nagyobb lett és állandósult, míg a 14. csarnok ad majd otthont az új Innovációs Zónáknak – amely olyan cégek számára került kialakításra, akik új kiállítók az ISE-n. Az ISE fő színpada a 14. csarnokba kerül át, és az ISE, AVIXA, CEDIA és AV Magazin által kínált, ingyenesen látogatható előadásokat kínál vezető üzleti gondolkodás és bevált gyakorlati témakörökben.
Az idei kiállításon az nhow Hotel-nél bemutatott fényfestési projektünk nagy sikere alapján jövőre ismét lesz hasonló show elemünk a RAI kiállítási komplexum területén. Emellett nagyon dinamikus és gondolatébresztő nyitóbeszéddel készülünk – a szónokunk személyét hamarosan bejelentjük.
Milyen újdonságokra számíthatunk konferenciák és szakmai program tekintetében?
Mike Blackman: A 2019-ben megtartott konferenciák mindegyike visszatér 2020-ban – lefedve az okos épületek, XR (cross reality – azaz virtuális, augmented kevert valóságok), digital signage, digitális mozi, vendéglátóipar, látogatói attrakciók, stadionok és professzionális audio megoldások területeit, továbbá az AVIXA két a jövő trendjeit elemző konferenciája, amelyek a vállalkozásra és a felsőfokú képzésre koncentrálnak. Ezeken felül lesznek új konferenciáink is, például a vezérlőtermekről szóló konferencia, illetve a CEDIA design és építési konferenciája. 2019-hez hasonlóan, számos konferenciát a RAI központhoz közel eső Hotel Okura-ban tartunk, amely nagy népszerűségre tett látogatóink körében.
Konferenciái mellett az AVIXA standján kínál egy 20 perces szekciókból álló FlashTrack szekció sorozatot. A CEDIA-nak teljes négy napos programjában szerepelnek tréningek, amelyek hétfőn egy cyber biztonsági workshoppal indulnak, a CEDIA standján pedig ingyenes előadások is elérhetőek.
Milyen kihívásokat jelent a rendezvény számára, hogy ilyen nagyra nőtt?
Mike Blackman: Az egyik legnagyobb kihívásunk, hogy látogatóink könnyen megtalálják, amit keresnek – és könnyen eljussanak a számukra releváns kiállítókhoz. Az egyik megközelítési mód, amivel erre megoldást kínálunk, hogy a kiállítást az alábbi hat technológiai zónára osztottuk fel: audio és élő események, digital signage és digitális out of home megoldások, oktatás, háztartási megoldások, okos épületek és egységes kommunikáció. A technológiai zónák szerint a látogatók gyorsan megtalálják a show azon részeit, ahol a számukra fontos technológiai megoldások és termékek láthatók.
Az ISE mobil applikáció nagy sikert aratott látogatóink körében, melyben kulcs szerepe volt útvonaltervező funkciójának.
Miképpen változott az ISE látogatói profilja az elmúlt évek során?
Mike Blackman: A kezdetekben látogatóink szinte kizárólag rendszerintegrátorok és más audio-vizuális szakemberek voltak. A show aztán egyre inkább vonzotta a végfelhasználókat; a kiállítóink is egyre inkább szeretnének találkozni velük, illetve meglévő és lehetséges integrátoraikkal. Mára az ISE éppúgy ’kötelezően látogatandó’ rendezvénnyé vált a végfelhasználók, mint az integrátorok körében.
Milyen módon tették vonzóbbá az ISE-t a végfelhasználók számára?
Mike Blackman: Az évek során jelentős mértékben bővítettük konferencia programunkat, mert a végfelhasználók azt jelezték felénk, hogy számukra óriási értékkel bír, hogy nem csupán közvetlenül beszélhetnek a gyártókkal a legújabb termékeikről és technológiáikról, amelyek a cégük audiovizuális stratégiáját formálják, de hálózatot is építhetnek, és tanulhatnak az iparág elismert szaktekintélyeitől.
A különleges érdeklődési köröket megcélzó programunkat azzal a céllal alkottuk meg, hogy speciális vertikális piaci szektorokból hozzunk látogatókat az ISE-re, ezzel is segítve a végfelhasználó technológiai vásárlóinkat abban, hogy találkozhassanak a technológiai szolgáltatókkal, és egyéb megoldásokat kínáló partnerekkel. Mindezek azon formális megegyezések eredményei, amelyeket az ISE kötött számos különféle szakmai szervezettel, média partnereinkkel, cégekkel és tanácsadókkal, és mind úgy alakítottuk ki, hogy kiszolgálják az ide látogató cégvezetők információ igényeit előre tervezett stand látogatásokkal, prezentációkkal, hálózatépítési eseményekkel és vacsorákkal.
Többször említette az AVIXA és CEDIA eseményeit. Mi a szerepe ezeknek a szervezeteknek az ISE kiállításon?
Mike Blackman: Az AVIXA és a CEDIA az ISE tulajdonosai – két olyan szakmai szövetség, amelyek a szakmai fejlődést támogatják – éppen ezért az oktatás és a szakmai tréningek mindig is fontos részei voltak a show-nak. Egy további közös prioritásuk, hogy az iparágon túl nyúlva elérjék az audiovizuális projektek finanszírozóit, tulajdonosait. Az iparágban fontos szerepe van a szakmai kvalifikációk megteremtésének, illetve ezek díjazásának, illetve az iparágban dolgozók kompetenciáinak folyamatos demonstrálásának.
Az AVIXA és a CEDIA jelentős mértékben járul hozzá az ISE által kínált kiemelkedő látogatói és kiállítói élmény megteremtéséhez azáltal, hogy meghatározzák az esemény témáit és ritmusát, és segítenek bennünket abban, hogy minél relevánsabb tartalmat kínáljunk szakmai és végfelhasználó látogatóink számára egyaránt. A két szervezet óriási mennyiségű piaci információt, útmutatást és oktatási kezdeményezést, illetve szórakoztató és gondolatébresztő lehetőséget biztosít látogatóink számára szakmai fejlődésük érdekében.
Milyen trendeket keressenek az ISE 2020 látogatói?
Mike Blackman: Úgy gondolom, a mesterséges intelligencia egyre több audiovizuális alkalmazásban jelenik meg. A digital signage-ban már használják, de sokan látnak számára lehetőséget további felhasználó centrikus alkalmazásokban, mint például a vendéglátás. A mesterséges intelligenciát használják továbbá a meetingek és találkozók minőségének javítására is.
A 2020-as ISE véleményem szerint tanúbizonyságául szolgál majd a LED alapú kijelzők térnyerésének. Ezek ugyanis számos előnnyel bírnak az LCD panelekkel szemben – az áruk pedig gyors mértékben csökken. Szintén érdekes lesz látni, milyen fejlődésen ment keresztül az OLED technológia. A látogatóknak érdemes lesz megtekinteni az applikáció specifikus projektorok új generációját. Az audio területén az object based sound megoldásoktól lesz hangos a kiállítás.
A 2021-es kiállítást már Barcelonában rendezik, így a 2020-as ISE lesz az utolsó a RAI központban. Miként érez ezzel kapcsolatban?
Mike Blackman: A RAI immár egy teljes évtizede kiváló helyszín számunkra, így természetesen érzek némi szomorúságot: rengeteg kedves élményt őrzök az itt töltött időszakunkról. Ez a helyszín kiválóan szolgált minket, és komoly része van gyors növekedésünkben, melynek eredményeként a világ legnagyobb professzionális közönségnek szóló audiovizuális eseményévé váltunk. A hátulütője ennek, hogy túlságosan nagyra nőttünk még egy olyan kiállítási központ számára is, mint a RAI.
Mindemellett izgatott is vagyok! A barcelonai Fira vásárközpont egy fantasztikus helyszín, óriási területtel, nagyon vonzó desztinációban. A költözésünk nem csupán a számok növekedéséről szól, hanem arról, hogy jobb minőségű élményt kínáljunk kiállítóink és látogatóink számára egyaránt! Sign
További cikkünk a kiállításról:
https://www.signanddisplay.hu/a-megalapozott-uzleti-kapcsolatokert/