A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hirdetés

HP Latexről 3. rész – EuroJet

A nyár folyamán már olvashattatok a HP Latexről, az első magyarországi HP Latex 26500 tulajdonosának véleményére voltunk kíváncsiak. Marácz Csaba, többek között azt is elárulta, hogy hogyan csöppent bele a reklámkivitelezők világába, miért választotta a Latex technológiát és hogy milyen módon váltotta be az elképzeléseket. Az interjú végén kiemelte, hogy mennyire fontos számára a jó felkészültségű és hozzáállású szervizcsapat.

Emiatt megkérdeztük az Eurojet szervizes kollégáit is, akik szívesen meséltek tapasztalataikról. Koren István, Nebranek Miklós és Molnár Zoltán segítségünkre voltak abban, hogy átbeszéljük azokat a fontos kérdéseket, felvetéseket, melyeket az értékesítők hallanak a piacon azoktól, akik még nem rendelkeznek latex nyomtatóval.

Végül pedig, a HP egyik régiós vezetőjével beszélgettünk a Latex technológiáról. Stoican Doruval, a Latex sikerét gyártói oldalról vizsgáltuk. Arra kerestük a választ, hogy milyen út vezetett a technológia kifejlesztéséhez, tartanak-e a konkurenciától és természetesen kíváncsiak voltunk arra is, hogy mik a terveik a jövőben.

Kovács István és Stoican Doru beszélgetése:

Mesélj magadról, milyen szerepet töltesz be a HP-nál? Hogy kerültél ide és mi az, amit a leginkább szeretsz ebben a cégben?

Jelenleg Közép-Európában a HP értékesítési vezetője vagyok, ahol én kezelem a teljes széles formátumú nyomtató portfóliót. Csaknem 15 éve dolgozom a HP-nál ebből 12 éve a grafikai részlegen.

A HP egy remek hely a fejlődésre, mindig van lehetőség új emberekkel találkozni és új kihívásokkal szembenézni. Az én pozícióm lehetővé teszi, hogy rengeteg országba látogassak el és megismerjem ezek lenyűgöző kultúráit.  Nos… így a rengeteg tapasztalattal segíthetem a kollégáimat, hogy értékes és sikeres kapcsolatot teremtsenek a HP ügyfeleivel és a viszonteladóival egyaránt.

Miért választott más utat a HP? Mi volt az alap koncepció a Latex technológia kifejlesztésekor?

A HP logóban évekig szerepelt az a szó, hogy INVENT (feltalál). Ez az, amit mi csinálunk. Feltalálunk/újjáélesztünk technológiákat, melyek könnyebbé, jobbá teszik az ügyfeleink mindennapjait. Mindannyian tudjuk, hogy az oldószer káros mind a környezetünkre, mind pedig az iparágban tevékenykedő emberek egészségére. Ezért olyan technológia keresésébe kezdtünk, ami ugyanolyan vagy jobb, de nincs káros hatása. A vízbázisú inkjet technológia lett a válasz, nekünk csak hozzá kellett igazítanunk a reklámdekorációs piac igényeihez.

A 3. generációs Latex hozta meg az igazán nagy áttörést. Ez minek köszönhető?

A HP Latex az első naptól kezdve fantasztikus innováció volt, de mint minden újító technológiának, a latexnek is időre volt szüksége, ahhoz, hogy ismertté és „első választássá” váljon az ügyfelek többsége számára, ne csak a „rajongók” vagy „úttörők” számára. A Latex sikerének sok oka van, úgy gondolom, hogy többek közt az alábbi: a harmadik generáció a latex nyomtatókat, nagyon versenyképes működési költségek mellett tette elérhetővé az ügyfelek nagy többsége számára. Végül, de nem utolsósorban a harmadik generációval kialakítottunk egy teljes portfóliót, így még több ügyfél találhatott rá arra a nyomtatóra, ami minden igényét kielégíti.

*HP Latex 315 nyomtató 30 kg-os felcsévélővel 3 295 000 Ft+áfa

Milyen a HP Latex technológia elfogadottsága a piacon?

A piaci részesedésünk országonként és megcélzott szegmensenként más és más. Európai szinten az értékesített nyomtatók darabszámát tekintve, 30% feletti piaci részesedéssel piacvezetők vagyunk az 1-1,6 m szélességű nyomtatók területén, csakúgy, mint az ennél nagyobb, 3,2 m szélességű nyomtatók piacán, ahol eredményességünk még kiemelkedőbb, 50% feletti a részesedésünk (az IDC adatai alapján).

Hogy még egyszerűbben fogalmazzak, a HP latex fantasztikus sikertörténet, több ezer elégedett ügyfelünk van, akik napi szinten nyomtatnak, az ipari telephelyektől és ipari gyártóktól kezdve egészen a kis tervező műhelyekig és családi vállalkozásokig.

Egyelőre a HP az egyetlen, aki valóban működő Latex technológiát kínál, bár másoknak is volt próbálkozása. Nem tartanak attól, hogy mások is rákapnak a Latex technológia sikerének ízére?

Egyáltalán nem aggódunk, sőt örülünk, ha más gyártók is követnek minket. A mi utunk nem az, hogy csak eladjunk vagy helyettesítsünk más nyomtatókat, hanem az, hogy teljesen átformáljuk a múltban oldószeres nyomtatók által uralt piacot, és minden olyan technológiát, amely káros a környezetünkre és az emberekre. Mindenkinek érdeke, hogy a jövőben a vízbázisú tinták kerüljenek előtérbe, ahogy az is, hogy újrahasznosított alapanyagokat használjunk.

A digitális nyomtatás jövője a vízbázis, az egyetlen probléma, hogy gyártóként rengeteg kutatási és fejlesztési erőforrásra van szükség ahhoz, hogy működőképes megoldást tudjon nyújtani:
kiváló tartósság (beltéri és kültéri), ​​nagy tapadás sokféle hordozón (merev vagy rugalmas, természetes vagy szintetikus), élénk színek, azonnali száradás, hatékonyság és mindezt a vevőink számára megfizethető áron.

Tavaly megjelent a legújabb generációs Latex nyomtató, a táblás alapanyagok nyomtatására is alkalmas R-sorozat. Lehet ez a modell nyitó terméke a 4. generációnak? Milyen jövőt lát most a HP a Latex technológia előtt?

😊 Magunk között ezt inkább első generációs latexnek nevezzük, mellyel már táblás alapanyagokra is lehet nyomtatni. Sajnos nem mondhatok többet arról, hogy mit hoz a jövő, de biztos vagyok benne, hogy a HP továbbra is folytatja az újítást és nagyszerű termékeket dob a piacra. Ez a DNS-ünkben van.

A nyár folyamán 3 interjút is olvashattatok a HP háza tájáról. Reméljük sikerült a legtöbb kérdésetekre választ adnunk a beszélgetéseink során.

További részletekről és a 2019. szeptember végéig tartó akciónkról kérdezzétek kollégáinkat.

Addig is sok jó megrendelést kívánunk!

Németh Henriett

Mobil: +36 204748158
E-mail: hnemeth@eurojet.hu

Vincze Zsolt

Mobil: +36 203822070
E-mail: zsvincze@eurojet.hu

 

 

 

- Hirdetés -

Sign&Display