A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Az ikonikus Friends sorozat ihlette grafika

A Global Printing Enterprises életre kelti a Friends sorozat ikonikus mondatait a Drytac ReTac Smooth 150 segítségével. A nagy formátumú nyomtatással foglalkozó vállalat különleges fóliát használt a sitcom torontói grafikájának elkészítéséhez – írja közleményében a Drytac.

A Warner Bros és a Superfly X, Brand Experience cég által létrehozott FRIENDS™ Experience eseménnyel a kultikus tévésorozatot ünnepelték egy interaktív rendezvényen. A sikeres amerikai sitcom több ezer rajongóját várták a Yorkdale bevásárlóközpontba, számos új élmény megszerzésére, többek között meglátogathatták a főszereplők lakásainak valósághű másolatait, és megtekinthették a sorozat hivatalos emléktárgyait.

Az esemény népszerűsítése érdekében a Superfly X felkereste a Global Printing Enterprises vállalkozást, hogy nyomtasson ki különböző grafikákat a rendezvényre. Ezeket a Canada Day Weekenden (július 1. és 4. között) helyezték el a Yorkdale bevásárlóközpont központi területén, hogy felhívják a járókelők figyelmét.

A szembeötlő bejárati grafika a sorozatban híressé vált képkeretet ábrázolja, amelyet a kiállításon szereplő egyik lakás ajtófélfája köré telepítettek. Az esemény helyszínén kívül elhelyezett egyéb kreatívok között szerepeltek útbaigazító táblák, nagy méretű QR-kódok, amelyeket beolvasva a rajongók azonnal jegyet foglalhattak, valamint híres idézeteket és mondatokat játszhattak le a műsorból.

A grafikák összesen több mint 15 000 négyzetméternyi területet fedtek le, de a Global Printing Enterprises csapata az Install Nation erre specializált közösségével együttműködve mindössze öt nap alatt nyomtatta és telepítette ezeket.

A Global Printing Enterprises a Drytac ReTac Smooth 150 anyagot választotta a rendezvény összes grafikájához. Ez a média nemcsak kiváló nyomtatási minőséget biztosított, hanem segített a csapatnak egy különösen bonyolult kihívás leküzdésében is, amikor a kreatívok telepítésére került sor.

„Az alapfalat vinylre nyomtatták, ami jelentős kihívást jelentett bármilyen fólia felragasztásához” – mondta Carlo Toscano, a Global Printing Enterprises ügyvezetője. „A Drytac vállalat szakemberével folytatott konzultációt követően úgy döntöttünk, hogy egy régimódi, többrétegű telepítési technikát alkalmazunk. Ha a felületet nézzük, akkor úgy tűnik, mintha a hátteret és a grafikát egyszerre nyomtattuk volna, holott a valóságban először a hátsó fekete és a lila színt vittük fel.
A kihívás csak ezután következett: az Install Nation csapata lézeres szintezők segítségével precízen telepítette az összes olyan elemet, amelyet a már felhelyezett panelek tetején láthatunk. Ez egy hosszabb folyamat, de ha megfelelően és magasan képzett szakemberekkel dolgozunk, akkor esztétikus és szimmetrikus képet kapunk.”

Carlo Toscano még hozzátette, hogy a Drytac ReTac Smooth 150 rugalmassága, a fólia különösen gyors telepítésének képessége, valamint az, hogy az anyag rögzítve marad és könnyen eltávolítható, alapvető fontosságú volt a projektben.

„Ez a termék lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szükség esetén megváltoztassák az üzenetet, frissítsék a marketinget, és a teljes grafika eltávolítása nélkül adjanak hozzá új elemeket a kreatívhoz” – magyarázta Carlo Toscano.

 

Az összes grafikát HP Latex 3100 nyomtatóval készítették, ami azt jelenti, hogy a vállalat a maximális nyomtatási sebesség érdekében kéttekercses gyártást tudott alkalmazni.

„A Drytac ReTac Smooth 150 rendkívül jól működik a HP tintáival; egyenletesen fényes és élénk nyomatot biztosít, ezen felül pedig környezetbarát termékről beszélünk, amely megfelel a beltéri levegőminőségi előírásoknak” – hangsúlyozza Carlo Toscano. „Hiszünk a környezetbarát termékek használatában, és ahol lehetséges, ott a PVC-mentes vagy újrahasznosított anyagok felhasználását részesítjük előnyben. Ennél a beltéri projektnél különösen odafigyeltünk erre, a HP tinták használata alapvető fontosságú volt ahhoz, hogy a bevásárlóközpontban mindenki számára biztonságos környezetet nyújtsunk.”

Az ügyfelet és az eseményre kilátogatókat nemcsak a nyomtatás és a telepítés minősége nyűgözte le, hanem a többrétegű megoldás is, mivel ez költséghatékony módszert tett lehetővé, ezáltal igény szerint új grafikákat és elemeket helyezhetnek el a felületen.

Némethi Botond, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display