A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Súlymérés vagy mennyiségszámlálás?

A fogyasztói termékek csomagolása során a pontosság, a minőségbiztosítás és a vásárlói elégedettség kiemelt fontosságú. Megfelelő kezeléssel az árucikkeket pontosan adagolják, valamint kielégítően csomagolják, ezzel elkerülve a költséges és presztízsveszteséggel járó hibákat. A nagy volumenű gyártási és csomagolási eljárások során azonban elterjedt gyakorlattá vált a súly szerinti csomagolás, ami a haszon és a hírnév amortizációját is jelentheti – írja a Packaging Technology Today.

Egyre kedvezőbb alternatívát kínál a precíziós optikai számlálás, amely 100 százalékos pontosságot garantálhat – az adagellenőrzés precízebbé válhat, ami a jelentősen csökkentett termékpazarlás révén elégedett fogyasztókat és növekvő megtérülést eredményezhet.

A számlálás a nyereséget jelentheti

A nagy mennyiségű termékeket gyártó vállalatok számára a gyors és pontos válogatási, felosztási, valamint csomagolási módszerek kiemelt fontossággal bírnak a termelési hatékonyság és a minőség-ellenőrzés szempontjából. A gyártósor végén az egyik legfontosabb döntés, amelyet egy vállalatnak meg kell hoznia, hogy a terméket súly vagy termékszám szerint csomagolja. Ekkor határozzák meg, melyik adat lesz a legpontosabb az adott árucikk esetében, s ez erősen befolyásolhatja a vásárlói elégedettséget, eladói oldalról pedig a bevételt.

Bár egyes gyártók mérlegeket vetnek be annak érdekében, hogy egyedi súly szerinti csomagolást hajthassanak végre, ám előfordulhatnak problémák ezzel a módszerrel kapcsolatban. Felmerülhetnek pontatlan eredmények, ha az adott termékek nem pontosan azonos súllyal rendelkeznek. Még a rendkívül kis eltérések is akadályt jelenthetnek, ami szükségtelen termékpazarláshoz vezethet.

Az akár kis mértékben is változó súlyú árucikkek esetében gyakran a darabonkénti csomagolás a leghatékonyabb költség és pontosság tekintetében.

Ezenfelül a csomagot tartalmazó darabszám hasznosabb információt nyújt a vásárlóknak, hogy mekkora mennyiséggel számolhatnak, mikor szükséges újabb kiszerelést beszerezni.

Némethi Botond, Print&Packtech

- Hirdetés -

Sign&Display