A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Ilyet nem nagyon intéz egyetlen más márka sem

Éppen csak bemutatta a Canon Colorado 1640-es nyomtatóját, Horváth Tibor már rendelt is belőle egyet. A SoftPress ügyvezetője pontosan tudta, mit keres egy nagy nyomtatóban és azt meg is találta a Canonnál.

Hogyan került a SoftPresshez a Colorado 1640-es? Mi a közös történetük?

Amikor 2017-ben bemutatták a Colorado 1640-est, rögtön tudtuk, hogy ez a gép kell nekünk. Az elsők között voltunk, akik megrendelték, amiben sokat segített, hogy kint voltunk a hamburgi Fespa kiállításon, ahol ez debütált.

Miért érezték azt rögtön, hogy erre a gépre vártak?

Elsősorban a benne lévő technológia miatt. Ez már egy szinte egy automata gép, ami gyorsan dolgozik és fejlettebb a konkurenseknél, legalábbis szerintünk. Az biztos, hogy azóta sem bántuk meg a döntést.

A gyorsaság mennyire fontos szempont?

Egyike a legfontosabbaknak. Azzal a sebességgel, ahogy a Colorado 1640-es tud nyomtatni, az oldószeres és az UV-gépek nem tudnak, főleg nem hasonló minőségben. Ma már jellemző, hogy egy-egy munka előkészítése sokszor több időt vesz igénybe, mint maga a kinyomtatás, ezért nagyobb az előkészítési apparátus, mint a gyártási. A gyorsabb gépekkel viszont meg tudjuk azt csinálni, hogy csak hetente egyszer, vagy kétszer dolgozunk a géppel, a többi időben pedig előkészítünk rá.

Mennyire változtatta ez meg a mindennapi munkafolyamatokat?

A régebbi gépekkel mondjuk egy napig előkészítettünk és egy napig nyomtattuk. Annak érdekében, hogy folyamatosan menjen a munka, folyamatosan kellett zajlani az előkészítésnek és a nyomtatásnak. Nagyobb emberszükséglet, több munkaóra, ami alatt többször kellett tekercset cserélni és nem lehetett optimalizálni annyira a gyártásokat. Ezzel szemben a Coloradóval két napig előkészítünk, és egy napig nyomtatunk – és nem is biztos, hogy egy teljes nap kell neki. Ezért tudjuk azt csinálni, hogy a munkákat egy-egy tekercs, vagy egy-egy anyagfajtára optimalizáljuk és kevesebb cserével kalkulálunk.

Mit szóltak mindehhez a kollégák?

Jó kérdés. A nyomdaipari tekercses gépek nagyon sok paraméter szerint működnek és ahány gyártó, annyifajta paraméterállítási lehetőség. A gépkezelők megszokták azt, hogy elég szabadon állítgatják ezeket, miközben nyilván figyelik a nyomatot. Az elején kicsit furcsa volt mindenkinek, hogy a Coloradónál ilyen nincs. A tapasztalt gépkezelők úgy érezték, keretek közé szorítják őket, mostanra viszont már az lett nekik is a furcsa, hogy a többi gépet állíthatni kell. A modern Canon gépet egy minimális szakmai tudással bármelyik grafikus kolléga, vagy akár egy irodista is el tudja vezérelni.

Mit tapasztalnak mindebből az ügyfelek?

Az ügyfélnek nagyon sokszor azonnal kell valami. Ilyenkor nagy előny, hogy a Colorado nem oldószeres gép, vagyis nem kell várni, hogy száradjon a festék, ráadásul nincsenek olyan problémák, hogy a festékdús anyag megmarja a felületét és zsugorodik.

Miket nyomtatnak rajta?

Főleg vinylt, papírt, filmeket és ponyvát. Nagyon sokat dolgozunk multiknak, a régi ügyfeleink közül pedig sokan kérik, hogy a megrendelésüket a Coloradóval nyomtassuk ki. Ők azt tapasztalják, hogy sokkal élénkebbek a színek és szebb a végeredmény. A Coloradót tipikusan azokra a munkákra használjuk, amikor nagy mennyiségű nyomat kell és azokat közelről fogják nézni.

Dolgoznak másik Canon géppel is a SoftPressben?

Igen, van egy táblanyomtatónk is, ami hosszú évek óta szolgál már nálunk, nagy megelégedésünkre.

A SoftPress is a Canon átalánydíjas szolgáltatási konstrukcióját használja. Milyen tapasztalataik vannak ezzel?

Valóban, a Canon már a nagy nyomtatóira is bevezette azt az átalánydíjas konstrukciót, ahol egy havi fix díjban a festék, az alkatrész, a javítási költség, azaz lényegében minden szolgáltatás benne van. A gép automatikusan lejelenti, mennyit nyomtatott az adott hónapban, a cég pedig küldi a számlát – nincs ennél egyszerűbb üzemeltetési megoldás. Emellett jönnek rendszeresen a Canontól, hozzák a festéket, elviszik a régi patronokat, szervizelik a gépeket, stb. Ez mind benne van az átalánydíjban. A Canon ráadásul egy multinacionális szemléletet képvisel szigorú minőségbiztosítási előírásokkal. Amikor például az egyik nyomtatófejből nem minden esetben jött festék, akkor kijöttek a szervizes kollégák és kicserélték a fejet. A Canon előírása ugyanis azt mondja, hogy ha ez a hiba másodszor is előfordul, akkor automatikusan nyomtatófejet kell cserélni, míg ha ezt a cégnek kellene fizetnie, akkor biztosan próbálnék valami más, gazdaságosabb megoldást találni erre.

Volt már olyan eset, amikor nagy hasznát vették a Canon ezen szolgáltatáscsomagjának?

Megesett, hogy egy másik Canon géppel éppen egy nagy munkában voltunk benne, amikor egy olyan szervizproblémával kerültünk szembe, amihez csak napokkal később tudtak volna alkatrészt szállítani. A Canonnál három óra alatt elintézték nekünk, hogy egy másik gépen meg tudjuk csinálni a munkánkat úgy, hogy a cég állta ennek a költségét. Elmentem, megkaptam a gépet, tudtam rajta nyomtatni, a Canon pedig állta a festéket, amit elfogyasztottunk. Ilyet nem nagyon intéz egyetlen más márka sem.

Canon

- Hirdetés -

Sign&Display