EuroShop 2020 A kiskereskedelmi iparág vezető vására
Február 20-án, öt sikeres nap végén zárta kapuit az EuroShop 2020 Düsseldorfban. A kiállítás mérlege: 94.000 látogató utazott a Rajna-parti városba, hogy megtekintse a 2.300 kiállító által kifejezetten kereskedők számára kifejlesztett és bemutatott termékeket, trendeket és koncepciókat összesen 16 kiállítási csarnokban. Az EuroShop 2020 kiemelt témája volt: összekötni az online-t az offline vásárlással, emellett kiemelt figyelmet kapott a fenntarthatóság. A kísérő előadások és egyéb programok remek fogadtatásban részesültek.
Örömmel tölt el minket, hogy az EuroShop ismét sikeresen bizonyult a globális kiskereskedelmi szektor legrelevánsabb szakmai platformjának az iparág trendjeinek, inspirációinak bemutatásában és szakmai hálózatépítésben. Kiállítóinkat a legnagyobb dicséret illeti lojalitásukért. Innovációs erejük által ez az esemény ismét a teljes iparág kiemelkedő rendezvénye lett. – mondta el lapunknak Erhard Wienkamp, a Düsseldorfi vásárközpont igazgatója az EuroShop 2020 nagy sikerének hangot adva.
A kiállítók leginkább az EuroShop kiemelkedő, 70%-os arányú nemzetközi látogatói összetételét emelték ki. Nagy delegációk érkeztek Brazíliából, Ausztráliából és Új-Zélandról, és összességében a világ 142 országából.
„Ez a nagymértékű nemzetközi érdeklődés egyértelműen igazolja a kiskereskedelmi iparág dinamizmusát, illetve az EuroShopnak az iparágat hajtó, mozgató motorként betöltött szerepét.” – mondta Michael Gerling, az EuroShop felügyelőbizottságának elnöke, és a kölni EHI Kiskereskedelmi Kutatóintézet ügyvezetője.
„Az e-kereskedelem sikere valós bátorító erő a kereskedő cégek számára: megértették ugyanis, hogy igazán jó indokot kell szolgáltatniuk vásárlóik számára, hogy azok ellátogassanak üzleteikbe. Ez a versengés a kiskereskedelmi szektor egészét magasabb szintre emelte. A kereskedők sokat invesztálnak üzleteik megfelelő kialakításába annak érdekében, hogy vásárlói élményt és utazást alkossanak.” – tette hozzá Gerling, majd így folytatta: „Mindemellett a kereskedelem digitalizációja robbanásszerűen fejlődik, amely megadja a kereskedőknek a lehetőséget, hogy még több szolgáltatást nyújtsanak vásárlóiknak, és egyfelől összekapcsolják az online és offline csatornákat, másfelől pedig egyszerűsítsék folyamataikat, logisztikájukat és rengeteg egyéb tényezőt.” Pontosan ezen indokok miatt volt az idei EuroShop kiemelt témája a digitális átalakulás abban a tekintetben is, hogy miként vagyunk képesek a lehető legnagyobb energiahatékonyság és fenntartható működés elérésére.
A kiállítók különösen nagyra értékelték a látogatók kiemelkedő szakmaiságát, illetve a döntéshozók nagy arányát – a látogatók 70%-a ugyanis a cégvezetői szintet képviselte. Számos látogató arra is használta az EuroShop kiállítást, hogy megismerje a kiskereskedelem legjobb gyakorlati megoldásait, és előremutató trendjeit, amire a kiállítás nyolc különféle tematikai részén adódott lehetősége. A különböző színpadokon meg tartott, változatos előadásprogram keretében szó esett a kiskereskedelmi technológiákról, építészeti megoldásokról, illetve az áruházak, kiállítások és rendezvények számára használható design megoldásokról. A program részét képezték a Start-up Hub, a Designer Village és a Premium City egyedi kiállítási tematikái is.
A számok önmagukért beszélnek: a kiállítás látogatóinak 96%-a volt elégedett a kiállításon tett látogatásával és ugyanennyien igazolták az EuroShop trend barométerként, hálózatépítési felületként, illetve a kiskereskedelmi szektor legnagyobb eseményeként betöltött kiemelkedő szerepét, amelyet az alábbi nyilatkozatok is igazolnak:
Dr. Oliver Blank, ügyvezető igazgató
AICHINGER GmbH
„Elvárásainkat nagymértékben felülmúlta, amit a vásártól kaptunk. Örömünkre szolgál, hogy bemutatott termékeink, mint a rugalmas hűtőszekrényeink, kényelmi, illetve önkiszolgáló megoldásaink, továbbá a gasztronómiai és digitális megoldásokat tartalmazó koncepciónk nagy sikert arattak. Számos érdeklődőnk érkezett Franciaországból, Spanyolországból, illetve a Közel-Keletről.”
Tiziana Raiteri, Marketing & Kommunikációs igazgató
ARNEG S.p.A:
„Az ’Olvasztótégely’ nevet viselő vásári koncepciónk teljes siker volt. Számunkra az EuroShop-ot a robbanásszerű látogatói érdeklődés és óriási lelkesedés jellemzik leginkább: cégcsoportunk új termékeket és megoldásokat mutatott be, amelyek összhangban vannak cégfilozófiánkkal, amely egyre inkább fókuszál az olasz design és nemzetköziség, az innováció és fenntarthatóság, illetve a globális gyártás folyamatára, amely tiszteletben tartja a személyre szabott gyártást és a kézműves szaktudást.”
Dr. René Schiller, kommunikációs és befektetői kapcsolatokért felelős igazgató
GK Software SE:
„Az EuroShop idén ismét méltó volt magas elvárásainkhoz. Nagyon örülünk annak, hogy a vírus járvány ellenére az eseményt mégis megrendezték, és hogy ennyire látogatott volt. A kiállítás kiváló szervezése mellett számunkra fontos, hogy idén ismét emelkedett nemzetközi látogatóink köre, amely alátámasztja ennek a rendezvénynek a fontosságát, amely számunkra a new york-i NRF mellett a világ legfontosabb kiskereskedelmi IT megoldásokat bemutató szakmai rendezvénye.”
Thomas Rausch, értékesítési igazgató
GLORY Global Solutions GmbH:
„Az EuroShop standunk hangulata remekül mutatja, mennyire fontos és erősödő szerepet tölt be a digitalizáció a kiskereskedelemben, amelyet egyre több döntéshozó tart az innováció motorjának. Ezzel egyidejűleg a digitalizáció egyre összetettebbé válik, amely új kihívást jelent a kereskedők számára, akik egyfelől azért látogatnak el az eseményre, hogy előre mutató, és mindenek felett rugalmas megoldásokat találjanak egyedi bolti koncepciókhoz, másfelől hogy megoldásokat találjanak új szolgáltatásokon keresztül.”
Christoph von Lingen, területi értékesítési vezető,
Toshiba:
„Különösen az árucikkek szkennelése nélküli teljes vásárlási folyamat-megoldásunk bemutatása által tudtunk igazán inspiráló momentumokat alkotni látogatóink számára. Az EuroShop keretében intenzív beszélgetéseket folytattunk számos kiskereskedelmi döntéshozóval arról, miként képesek használni egyedi technológiai megoldásainkat, például miként tudják összehasonlítani készleteiket, vagy megelőzni a lopásokat. Látogatóink kifejezetten érdeklődtek azon megoldásunk iránt, melynek keretében konkrét applikációk által vagyunk képesek ’súrlódásmentesen’ fejleszteni szolgáltatásaikat, mindezt a költségek folyamatos kontrollálásával.”
Dr. Klaus Meier-Kortwig, ügyvezető,
Wanzl GmbH & Co. KGaA:
„A standunkra érkezett rengeteg látogatónak köszönhetően a vásári részvételünk nagyon inspiráló volt. Egyfelől megtapasztalhatták technológiai megoldásaink együttműködését új bolti formátumainkban, mint például a városi boltban. Másfelől megismerhették olyan termékinnovációink funkcionális erősségeit, mint a YourTable Switch.”
A következő EuroShop kiállítást 2023. február 26. – március 2. között rendezik Düsseldorfban.
További információk az eseményről: www.euroshop.de
EuroShop Magazin: mag.euroshop.de
Sign