A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

4 értékesítési típus, amely inspirálhatja vállalkozását

Azt mondják, hogy vagy tudsz eladni, és a véredben van, vagy nem tudsz. Másrészt a világ nem fekete-fehér, így még egy kevésbé tapasztalt ember is elsajátíthatja azokat az értékesítési technikákat, amelyek segítenek neki előrejutni. Úgy döntöttünk, hogy egy kicsit elméleti szemszögből vizsgáljuk meg az értékesítést, de biztosan nem lesz unalmas. Az értékesítésnek ez a 4 típusa vagy módszere hasznos inspiráció lesz, amit keresel.

Tranzakciós értékesítés – a leggyakoribb mind az online, mind az offline térben.

Az értékesítés legelterjedtebb formája az úgynevezett tranzakciós értékesítés. Egyszerűen besétálsz egy üzletbe, beteszed a kosaradba, amire szükséged van, fizetsz és távozol. Ugyanez a helyzet az online környezetben is. A tranzakciós értékesítés nagyszerűen működik az egyszerű árucikkek esetében. Mivel a termék általában több forrásból is elérhető, és gyakorlatilag megkülönböztethetetlen a konkurens termékektől, maga az eladás és a vevő döntése az áron és a rendelkezésre álláson alapul. Például egyes munkaruha is így értékesítenek. Egyszerűen meghatároznak egy szabványt, amelyet bizonyos munkák elvégzésekor teljesíteni kell, majd a vevő megnézi, hogy hol tudja a legolcsóbban vagy a leggyorsabb szállítással megvásárolni az adott típusú ruhadarabot.

Kapcsolat alapú értékesítés

A kapcsolati alapú értékesítés általában nemcsak a mindennapi, hanem a közepes árú termékekkel is foglalkozik, a tényleges vásárlásnál pedig a hosszú távú kapcsolat kerül előtérbe. Ebben a kapcsolati eladási modellben az eladó mélyebb kapcsolatot alakít ki a vevőkkel, például mennyiségi vagy hűségkedvezmények révén. Ezek a kapcsolatok általában ismeretségen, szimpátián alapulnak, és nem utolsósorban mindig tartalmaznak bizonyos fokú bizalmat. Képzeljünk el például egy olyan szolgáltatást, mint a fogfehérítés. Ön biztosan rábízná ezt a feladatot valakire, akiben Ön vagy egy hozzátartozója megbízik. Az ilyen szolgáltatásoknál a kölcsönös bizalom nagyon sokat számít.

Megoldások értékesítése

Az értékesítés megközelítésének nagyszerű módja, ha megoldja az ügyfél problémáját. Ebben az esetben azonban nem szabad csak a termékre koncentrálnia, hanem átfogó megoldást kell létrehoznia, amely más technológiákat, szolgáltatásokat és esetleg más termékeket is magában foglal. A maga részéről azonban valóban szakértővé kell válnia egy adott területen, és képesnek kell lennie tanácsot adni olyan esetekben is, amikor a versenytársai egyszerűen nem tudnak.

Értékalapú értékesítés

A négy leggyakoribb értékesítési típus az értékalapú értékesítés. Ebben az esetben az ügyfél magasabb minőségű terméket vár el, és nem annyira az árral foglalkozik. Ugyanakkor olyan terméket vár el, amely jobb, mint a többi, tükrözi a személyiségét, vagy az ő ízlése szerint készült. Ez a fajta értékesítés jellemző például a divatmárkákra, a luxus parfümök vagy más exkluzív termékekre, amelyek nemcsak hasznosságot hoznak, hanem bizonyos módon érzelmeket is képviselnek és kiváltanak.

- Hirdetés -

Sign&Display