A FESPA idén február 15-17. között, a bangkoki FESPA Ázsia keretében indította el második globális nyomtatási felmérését. Ennek az átfogó kutatásnak alapvető célja, hogy friss információkat szolgáltasson a speciális nyomtatási területeken tevékenykedők számára a legfrissebb piaci trendekről, és segítse megérteni a FESPA közösség tagjainak, milyen kihívások és lehetőségek várnak rájuk a közeljövőben. Emellett a felmérés azt a célt is szolgálja, hogy a FESPA megfelelően tudja formálni jövőbeli tematikáját és kínálatát.

Az immár második kutatás a 2014/15-ben lefolytatott cenzus alábbi kategóriáit veszi alapul: Optimizmus; Megrendelői igények; Változó termékmix, Digitális technológia, mint a változások kiindulópontja; a Textilnyomtatás növekedése; és a Sign and Display iparág jövője. A fenti kategóriák pedig kiegészülnek a fenntarthatóság kérdéskörével. A kutatás kulcs témáinak megtartása lehetőséget biztosít a FESPA számára, hogy hosszabb távon figyeljék meg az adott trendeket, de egyúttal új lehetőségekre és változásokra is felfigyeljenek.

Az összes idei FESPA rendezvényre látogatóknak lehetősége nyílik majd a kérdőív kitöltésére, de az érdeklődők online is elérhetik azt a www.fespa. com/completemycensus oldalon.