Viscom, PSI, PromoTex Düsseldorf – Következetes koncepció – Kimagasló minőség
A viziuális kommunikáció, illetve a digitális nyomtatás, a reklámajándék gyártás, illetve a promóciós, sport és munkaruhák három nemzetközi szakmai kiállítását idén is egyidőben rendezték meg a düsseldorfi vásárközpontban. A szervezők a három iparág rengeteg szinergiájára alapoztak a közös rendezéssel, amelyet remekül fogadtak kiállítók és látogatók egyaránt.
Viscom
A digitális szélesformátumú nyomtatás, briliáns színek és fényesen csillogó fólia effektek lakberendezési design-okhoz, textil utómunka innovációk, és egy globális európai premier ékesítette az idei viscom kiállítást. Az interaktív élményekre alapozó koncepció, plusz az új, innovatív vásári megjelenés remek fogadtatásban részesült minden résztvevőtől, mindezt annak ellenére, hogy a látogatók száma alacsonyabb volt a tavalyinál.
Világpremier
Volker Lienig, a Mutoh értékesítési és marketing menedzsere örömmel számolt be sikerükről: „Itt ünnepeltük az új Xpertjet 461UF nyomtatónk világpremierjét, amely nagy sikert aratott. Látogatóinkkal rengeteg érdekes beszélgetést folytattunk, melyek középpontjában a gép által elérhető minőség állt. A kiállítás asszimmetrikus csarnokelrendezése nagyon nyugodt és kiegyensúlyozott kiállítási élményt nyújtott, amelynek eredményeként látogatóink örömmel időztek többet standunknál.”
E meglátást alátámasztotta Uwe Nikla, a Mimaki disztribúciós menedzsere is: „Változást akartuk és megkaptuk. A három szakvásár közötti kapcsolódás remek, az élő signkészítő workshop pedig remek fogadtatásban részesült, de ennek a kis „növénynek” még nőnie kell, nekünk pedig türelmesen várnunk.”
Digitálisan összekapcsolva
Mark Busche, a Shirtful cég igazgatója rengeteg kapcsolatot épített a kiállításon: „Sikeresen mutattuk be új rendszerünket a viscom-on, és számos fenntartható formában gyártó textilcégre bukkantam a PromoTex Expo-n, amelyek remek beszállítóink lehetnek.” Üzlettársával közösen, digitalizálta a személyre szabott pólók gyártásával foglalkozó cégét, és költséghatékonnyá tette ezt a munkafolyamatot. Látogatóik kipróbálhatták rendszerüket, megtervezhették egyedi pólójukat, és hazavihették az elkészült ruhadarabot. Erről Mark Busche így nyilatkozott: „Mindez remekül működött. Sokan jöttek, hogy felvegyék rendelésüket, és számos új ügyfelet szereztünk.”
PSI
Egy kis pezsgő az 1920-as évek harsogó stílusában, illetve rengeteg „őrült” ötlet: az idei PSI kiállítás egy valódi időutazás volt a 20-as évekbe. A kiállítás ismét megerősítette vezető szerepét a reklámajándék gyártó és forgalmazó cégek legfontosabb szakmai platformjaként.
„A PSI az egész iparág globális találkozója. Megmozgatja az embereket, piacokat és milliárd Euró-s üzleteket globális szinten. Mindezek által világszinten egyedi kiállítás.” – mondta Michael Freter a PSI igazgatója a vásár eredményeinek összegzésekor, amelyen 720 kiállító mutatta be aktuális trendjeit és újdonságait. Az idén hatvanadik évfordulóját ünneplő PSI nem hozott óriási rekord látogatói létszámokat, amely egyértelműen tükrözi számos iparág jelenlegi lassulását. Ilyen például az autóipar, amely tradícionálisan nagy megrendelője a promóciós termékeknek.
Mindez azonban nem csökkentette a PSI sikerét, amint azt Steven Baumgärtner, a cyber-Wear ügyvezetője hangsúlyozta: „A PSI az egyetlen olyan globális platform, melynek keretében ez az iparág megmutatja, miről is szól valójában. Az itt megjelenő cégek nagy összegeket fektetnek abba, hogy bemutassák újdonságaikat, trendjeiket, és önmagukat, és mindezt kiváló minőségben – és olyan formában, amely teljesen egyedülálló. A PSI egyre nemzetközibbé válik, amely tény aláhúzza fontosságát ebben az iparágban. Az iparágunk és a globális gazdaság is alapvető változásokon megy keresztül. Új gondolkodásmódokra, új megközelítésekre és új víziókra van szükségünk! Az iparágunkat csak közösen tudjuk megváltoztatni és fenntarthatóan működtetni.”
Fenntarthatóság – a jövő megatrendje
Legtöbben az iparág jövőjeként aposztrofálják, ezért a kiállítás top témája lett a fenntarthatóság. Mindezt tükrözték a kiállított anyagok, gyártási folyamatok, illetve az anyagok újrahasznosítása is.
Az iparág 3,65 milliárd Eurósra nőtt Németországban
Az elmúlt költségvetési évben a Német Reklámajándékgyártó Szakmai Szövetség adatai által az iparág forgalma 3,65 milliárd Eurós volt a megelőző évi 3,58 milliárdhoz képest. Mindez igazolja a reklámajándék termékek vezető szerepét és kiváló célcsoport elérését a hirdetési felületek között. Ezt támasztják alá az európai adatok is, ahol az iparág 14,9 milliárd Eurós forgalmat produkált. E forgalomnak több mint egyharmadát tíznél kevesebb dolgozót foglalkoztató mikrovállalkozások produkálták, amelyek ezáltal a 250 munkavállalót foglalkoztató nagy vállalkozásokkal közösen jelentik a szektor legfőbb bevételi forrását.
PromoTex Expo – Tedd viselhetővé márkádat!
Újrahasznosítás, upcycling, környezeti körforgás – a PromoTex Expo látogatói nem tudták elkerülni a fenntarthatóságot. Dr. Gerd Müller német fejlesztési miniszter elmondása szerint: „A német lakosság háromnegyede tulajdonít fontos szerepet a fenntartható divatnak. Tudni akarják, milyen módon készülnek ruháik, és ebben teljesen igazuk van. Ezért örülök annak, hogy a 2020. évi PromoTex Expo központi témája a fenntarthatóság!” A kiállításon 110 cég mutatta be a textilipar környezettudatosság, gazdaságos működés és társadalmi elkötelezettségét mintegy 16367 textilgyártó, sign készítő, promóciós termékgyártó, illetve reklámügynökségi látogató részére.
A textil campus elnevezésű kiállítási elem keretében textilipari szakértők adtak teljes áttekintést a fenntartható működési lehetőségekről, illetve a textilipari üzlet legjobb gyakorlati megoldásairól.
Parafából és papírból készült
textilek
Sok innovatív anyagból készült textilt mutattak be, így látható volt parafából, papírból és organikus pamutból készült termék. Emellett fontos szerepet kaptak a tartós, kiváló minőségű anyagok is.
A következő hármas rendezésű viscom – PSI – PromoTex – kiállítást 2021. január 12–14. között tartják Düsseldorfban. Sign