A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Vezető technológia a digital signage területén

10 éve került piacra az LG forradalmi paneltechnológiájának első szériája

A digital signage területén rendkívül fontosak az innovációk, ugyanis dinamikus és látványos reklámokat biz­tosítanak. Az LG immár Magyarországon is bemutatta a nagy népszerűségnek örvendő fejlesztését, az OLED termékcsaládját, amelyek között hajlítható kijelzős és dizájnképernyők is megtalálhatók.

Az LG 10 éve tölt be úttörő szerepet az OLED techno­lógia terén, amely 2013-ban új fejezetet nyitott a te­levíziózásban. Az innovatív technológia olyan kijelzők gyártását tette lehetővé, ahol más paneltípusokkal ellentétben a pixeleknek nincs szüksége külön hát­térvilágításra, ezáltal a tévé képes a tökéletes fekete megjelenítésére. A fejlesztés számos előnye mellett lehetővé tette, hogy minden korábbinál vékonyabb és könnyebb, akár hajlítható, ívelhető panellel rendelkező televíziók készüljenek, amelyek a rendkívül valósághű kép és gazdag kontraszt mellett széles látószögből is tökéletes betekintést adnak.

A világ első, 55 hüvelykes Full HD OLED TV-jének 2013- as kiadása óta az LG tovább feszegette az OLED tech­nológia által kínált lehetőségeket, és már a kezdetektől számos elismerést gyűjtött, többek közt 11 egymást követő évben nyerte el a CES szakkiállítás innovációs díját. Tavaly év végén a vállalat már átlépte a 15 millió eladott példányt is ebből a kijelzőtípusból.

2023-BAN IS SZÁMOS ÚJDONSÁG ÉRKEZIK A MAGYAR PIACRA

A 10 éves jubileum alkalmából az LG itthon is bemutat­ta legújabb OLED termékcsaládját. Bemutatkoztak az idei OLED kínálat továbbfejlesztett G3 és C3 sorozatú kijelzői is, amelyek nagyobb fényerőt és színhűséget, valamint jobb tisztaságot és részletességet nyújtanak a felhasználók számára az LG OLED evo technológiának, valamint a 6. generációs α9 mesterségesintelligen­cia-processzornak köszönhetően. A paletta egyik különlegessége az LG Flex (LX3) név­re keresztelt gaming tévéje, ami a világ első állítható íveltségű, 42 hüvelykes OLED készüléke. Az LX3 nagy méretű kijelzőjének görbülete a teljesen sík állapottól a látványosan íveltig hajlítható, így húszféle opció kö­zül választható ki a képernyő ideális íveltsége.

Az egyedi dizájnmegoldások kedvelőinek tervezték az LG Objet Collection sorozatának különleges képernyő­jét. A Posé nevet viselő készüléket bézs keret és puha külső szövetborítás teszi egyedivé, ami bármilyen környezetben elegáns kiegészítőként szolgálhat. A le­kerekített élek és lágy vonalak letisztult, természetes hatású külsőt kölcsönöznek az eszköznek, amely egye­diségéért a világ legrangosabb dizájndíjait is elnyerte.

- Hirdetés -

A vállalat szintén bemutatta prémium kategóriás Ultra­Gear™ OLED monitorszériájának legújabb képviselőit, a 27GR95QE és a 45GR95QE modelleket. A világ első, kizárólag az LG által gyártott 240 Hz-es OLED paneljé­vel felszerelt új modellek rekordalacsony válaszidővel bírnak, a precíz, élethű színeknek és a végtelen kont­rasztnak köszönhetően pedig minden tekintetben megfelelnek a vásárlók által a gaming monitorokkal szemben támasztott elvárásoknak.

DINAMIKUSAN NŐ A HAZAI OLED PIAC

Magyarországon 2014 és 2022 közt nem történt szá­mottevő növekedés az értékesített televíziók volu­menében, sőt, a 2018-as és 2020-as kiugró évek után 2022-ben talált gazdára a legkevesebb televízió itthon. Ennek ellenére az OLED kijelzők évről évre egyre nép­szerűbbek a GfK Hungária Kft. adatai szerint: 2014 óta folyamatos, dinamikus növekedést mutatva 2022-re már évi közel 25 000 darab OLED kijelző talált gazdára.

Eközben a technológia a prémium, 400 000 forintos átlagárat meghaladó televíziók pia­cából is egyre nagyobb szeletet hasít ki, mára az értékesített kijelzők több mint fele (55,2 százalék) OLED eb­ben a szegmensben, míg 2014-ben 100-ból mindössze valamivel több, mint 3 (3,3 százalék) esetben sétál­tak ilyen típusú tévével kosarukban a kasszához a vásárlók.

Az OLED iránti kereslet növekedésé­ben itthon is szerepet játszik, hogy egyre szélesebb kör számára elérhe­tőek az ilyen típusú televíziók, hiszen 8 év alatt közel felére (46 százalék­kal) esett az áruk. Míg 2014-ben kö­zel 870 000 forintos átlagárat kellett fizetnie annak, aki ilyen tévét akart, 2022-ben már elég volt ehhez 470 000 forint is.

Az árak csökkenése mellett a bővülő termékkínálat is pozitívan hatott a keresletre. A hazai fogyasztók lelke­sedése 2015-től 2019-ig töretlenül növekedett a 60 hü­velyket meghaladó képátlójú OLED televíziók iránt – 4 évvel ezelőtt közel minden harmadik vásárló ekkora OLED tévét keresett magának. 2020 óta egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a megjelenő kisebb mé­retek, egyre többen keresnek maguknak tévét a 45-54 hüvelyk közötti kategóriában is. Az 55-59 hüvelykes kínálat azonban továbbra is vezeti az eladási listákat, amelyben 2014 óta nem történt változás.

Némethi Botond, Sign&Display magazin / LG Magyarország

- Hirdetés -

Sign&Display