A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Vérfagyasztó plakát hozta rá a frászt az emberekre

Nem elég, hogy olyan volt, mintha a beledöfött fakarók miatt vérezne, egy félelmetes meglepetést is tartogatott a BBC tavalyi óriásplakátja, ami szerintünk az óév egyik legjobbjaként vonulhat be a kültéri hirdetések történetébe – ráadásul nemcsak bravúros hangulata, hanem a technikai kivitelezése miatt is.

A médiavállalat a BBC One csatornán futott Drakula című minisorozatát hirdette vérfagyasztó módon. Bár a jobb sorsra érdemes történet új feldolgozása nem aratott osztatlan sikert, a hozzá készült hirdetés több volt, mint telitalálat: ahogy ment le a nap, úgy jelent meg rajta a harapni készülő fővámpír fejének árnyéka.

A félelmetesen jó ötlet a brit AdMaven kreativitását dicséri: mivel a halhatatlan hegyesfogú csak éjjel képes égési sérülések nélkül megúszni, hogy hamvas lánykákat hajkurásszon, mindenképpen a fénnyel (látszólag a nap fényével) játszottak.

A hirdetés bravúrja talán nem is a fizikai megjelenése, hanem az, hogy a róla készült képek és videók virálisan terjedni kezdtek a közösségi médiában. A felgyorsított mozgóképeket tömegesen osztották az emberek, leginkább azzal a rácsodálkozással, hogy ezt mégis hogyan csinálták, mert csupán a lemenő nap vetette árnyékkal képtelenség ilyen pontos sziluettet (főleg vámpírfogakat) megjeleníteni. Nos, csupán a napnyugtával valóban az… Ha szeretnél még gondolkodni a megoldáson, ne görgess lejjebb – a kép alatt jön a megoldás.

A BBC One produkcióját a befejezése miatt darabokra cincálták a tévénézők, viszont az óriásplakátja kis túlzással örök emlék marad, még azoknak is, akik két egybefüggő képkockát nem láttak a sorozatból. Rengeteg jobb-rosszabb elméleten vitáztak az emberek, a sötétedő festékektől a digitális megfejtésekig, holott a trükkje tényleg a fényjáték, csak éppen azt nem a nap, hanem a plakát oldalára erősített reflektor segítségével hozták létre. A sötétedéskor felkapcsolódó fény a tűpontosan elhelyezett és döntögetett karókat világította meg, és tényleg azok vetették a szokatlanul részletes árnyékot. A fogak pedig, nos, nézd csak meg közelebbről:

A BBC-nek nem ez az első hasonló kreatívja: korábban Az úr sötét anyagaihoz készült olyan plakát, amelyen egy harci jegesmedve orrából „dől a pára” a hideg éjszakai levegőben. A bajnok viszont alighanem a Fox 2019-es, A szabadulás című sorozatához készült São Pauló-i öngyulladó hirdetése volt: a felkelő nap fényére égni kezdtek, majd hamuvá lettek a képen lévő vámpírkarakterek – köszönhetően a kálium-permanganátot és kénsavat tartalmazó festéknek.

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display