Az autófóliák a vállalkozások és magánszemélyek számára kiváló eszközt jelentenek önkifejezésre, termékeik hirdetésére vagy üzenetek közvetítésére. A fóliák tervezésénél a szöveg kiemelkedő szerepet játszik, mivel jelentősen befolyásolja a fólia összhatását és hatékonyságát. A Wrap Guys America csapata összegyűjtötte, hogy mire van szükség a csomagoláson olvasható szövegek esetében.
Olvashatóság
Az autófóliák szövegének tervezésekor az egyik legfontosabb szempont az olvashatóság. A csomagolás célja a figyelem felkeltése és üzenet közvetítése, emiatt fontos, hogy a maximális láthatóság érdekében tisztán és távolról is könnyen olvasható betűtípusok kellenek. Emellett fontos a szöveg színe és a fólia hátterének színkontrasztja is.
Üzenet
A márka egységessége és az üzenet tisztasága kéz a kézben jár. Az autófóliának összhangban kell állnia a márka vizuális megjelenésével, és egyértelmű üzenetet kell közvetítenie a termékekről vagy szolgáltatásról.
A színek, betűtípusok, logók és képek következetes használata erősíti a márkaismertséget, és vonzóbbá teszi az autófóliát. Emlékezzünk arra is, hogy az autófóliákon a kevesebb gyakran több, tehát maradjon az üzenetet tömör és hatásos.
Forma
A jármű formájára szabva szükséges az autófólia szövegét létrehozni, ugyanis jelentősen befolyásolhatja a szöveg olvashatóságát és vizuális vonzerejét.
Sign&Display