A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Új perspektívák a reklámiparban

Ebben a hónapban startol el a reklámipar legnagyobb eseménye, a European Sign Expo 2023, amelyet idén Mün­chenben rendeznek meg. A május 23. és 26. között megrendezendő kiállításnak az „Új perspektívák” szlogent ad­ták, amely rávilágít a rendezvény valódi céljára, azaz a reklámiparban meghatározó forradalmi trendeket képviseli. Milyen kihívásokkal néznek szembe a szegmensben dolgozó szakemberek? Melyek a meghatározó irányzatok? Merre érdemes fejleszteni a vállalkozásoknak? Ezen kérdéseket járta körbe interjújában Michael Ryan, a FESPA vezetője Paul Lovelock-kal, a Leatherhead igazgatójával és James Mavival, az Astley marketingigazgatójával.

Szerintetek melyek jelenleg a legmeghatározóbb trendek a reklámiparban?

Paul Lovelock: Az újrahasznosítható és újra felhasznál­ható hordozók elterjedése. Ügyfeleinknél megjelent az az igény, hogy környezetbarát anyagokkal dolgozzunk. Sokat fordítottunk a K+F részlegünkre, hogy folyama­tosan fejlődjünk és lépést tartsunk az új trendekkel. A digitális reklám alkalmazása egy másik növekedési le­hetőség. A járvány előtt a piaci szereplők kínálata egy adott termékcsoportra specializálódott. A kínálat diver­zifikációjában óriási lehetőség van szerintem.

James Mavi: A fenntarthatóság kérdése valóban na­gyon fontos az iparágunkban. Úgy gondolom, hogy le­hetőség van a növekedésre ezen a téren azáltal, hogy fenntartható alternatívákat kínálunk az ügyfeleinknek. Igyekszünk példát mutatni az innováción keresztül, hiszen egyre több termék kerül piacra versenyképes áron. Én is nagy elmozdulást vettem észre a digitális megjelenítés felé, de ahelyett, hogy átvenné a helyét a hagyományos termékeknek, az ügyfelek inkább azok kiegészítésére alkalmazzák a digitális alternatívákat.

Az új technológiák integrációja határozottan egy nö­vekedési terület. Legyen szó akár QR-kódok által ki­váltott VR-élményekről vagy digitális hardverek hasz­nálatáról az üzenetek megjelenítéséhez.

Milyen kihívásokkal szembesülnek jelenleg az iparág szereplői?

Paul Lovelock: Az ügyfeleink környezetbarát meg­oldásokat keresnek anélkül, hogy ez több pénzükbe kerülne. Ehhez olyan eljárásokat és munkamódsze­reket kell találnunk, amelyek kielégítik a megváltozott keresleti igényeket.

James Mavi: Az ügyfelek sem képeznek kivételt a meg­élhetési válság alól, mivel kevesebbet költenek. Ezért minden eddiginél fontosabbá vált, hogy élményszerű környezetet teremtsünk a termékek eladásához és a látogatottság növeléséhez.

Milyen technológiai újdonságokra számítotok a European Sign Expo 2023 kiállításon?

Paul Lovelock: Izgatottan várom az eseményt. Éppen egy beruházásra készülök a direct-to-board és a kép­zőművészeti nyomtatás területén, és itt mindig sok új és izgalmas gépet mutatnak be.

James Mavi: Sok 3D nyomtatott installációt, valamint AR és VR megoldásokat várok. Remélem, hogy a digi­tális holografikus és interaktív padlós reklámokat is felfedezhetjük az expón.

Mi a ti „új perspektívátok” a reklámiparban?

Paul Lovelock: A reklámipar jelenleg nagyon egészsé­ges, ezért az együttműködés a cégek között mindenki­nek előnyös lehet. Úgy gondolom, hogy ez a szinergia a vállalatok között segít mindannyiunknak rugalmasabb­nak és alkalmazkodóképesebbnek lenni.

James Mavi: A reklámiparnak sokat kellett fejlődnie, hogy reagáljon a világjárványra, de ez mindig is olyan ágazat volt, amely gyorsan válaszolt a fogyasztói tren­dekre. Alapvető stratégiáink egyike, hogy segítsük ügy­feleinket abban, hogy a legújabb innovációkkal támo­gassák márkájukat.

Némethi Botond, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display