A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Twitteren végezték ki a meztelenséggel viccelő kampányt

Egy rövid ideig mókásnak találhatták a londoni járókelők azokat a feliratokat, amelyek a híres emeletes buszok oldalán, az ablakok alatt jelentek meg, rámutatva az üveg mögött ülő utasokra. A „Csábítja a meztelenség”, „Utálja a meztelenséget”, „Imád meztelen lenni” feliratok a Global Media kreativitását dicsérik, de meg kell hagyni: társadalmi szempontból elég felelőtlen húzás volt. A kampány a Channel 4 tévécsatorna „Meztelen csábítás” című, csupasz testek látványán alapuló párkereső műsorát hirdette, amíg az internet népe le nem fejezte.

Az indulatok azután szabadultak el, hogy a népszerű író,  Tracy King kikelt a reklámok ellen a Twitter-oldalán. A kommentelők egyáltalán nem értékelték, hogy az utasokat azok beleegyezése nélkül teszik meztelenséggel viccelő poén céltáblájává. Az ésszerűbb érvelések között megjelent: eléggé visszás, sőt, veszélyes lehet egy „Imád meztelen lenni” felirat, ha például egy kiskorú személyre mutat. King ezzel összefüggésben emlékeztette a Channel 4-t, hogy 2018-19-ben csak a londoni buszokon 716 szexuális jellegű támadás történt.

A felháborodás arra késztette a kampányban résztvevő cégeket, hogy közleményben kérjenek elnézést a reklámért. A Londoni Közlekedési Vállalat például azt írta, „fáradhatatlanul dolgozunk érte, hogy a tömegközlekedés mindenki számára biztonságos legyen, és a zaklatást, illetlen viselkedést kivizsgálás, majd extrém szigorú büntetés kövesse”. Hozzáfűzték, hogy rövid mérlegelés után a feliratok eltávolítása mellett döntöttek, és amint tudják, le is szedik őket.

Gábor János, Sign&Display

Forrás: SignLink

- Hirdetés -

Sign&Display