A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Szemkápráztató átalakuláson mentek keresztül az autók: így változtatja meg a járművek külsejét a fóliázás

Az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) főleg az autók szerelmeseinek szól. De éppen ezért az autócsomagolás is fontos szempontot képez. A fóliázás egyre elterjedtebb hazánkban, mivel látványos megjelenést biztosítanak a járműveknek, de emellett megóvják a karosszériát is. Az AMTS kiállítást március 22. és 24. között rendezték meg több, dekorációval foglalkozó vállalkozás részvételével.

A rendezvény szervezői szerint minden eddiginél nagyobb volt az érdeklődés a kiállítás iránt. Így írtak az esemény­ről: „Hivatalosan számolva az idei volt a rendezvény 18. felvonása, és joggal jelenthetjük ki, hogy az AMTS valóban a felnőttkorába lépett. Aki bármelyik évben tiszteletét tette odakint, idén ga­rantáltan, merőben más rendezvénnyel találkozhatott, ami vadonatúj formában, vadonatúj elrendezéssel és minden eddiginél több látnivalóval mutatkozott be a nagyérdeműnek. Múlt, jelen és jövő válogatott autó- és motorcsodáinak több mint ezer példányára, valamint a három napba sűrített rengeteg programra és élményre kicsivel több, mint 80.000 látogató volt kíváncsi!”

ILYEN VOLT A UNIX-AMTS RENDEZVÉNY

Az expó területén több mint 80.000 látogató te­kinthette meg az 1000-nél is több autó- és motor­csodát, melyek között nemzetközi tuningjárművek is helyet kaptak. A rendelkezésre álló hét pavilon mind megtelt, a programok és látnivalók pedig bel-és kültéren egyaránt zajlottak, több mint 130.000 négyzetméteren. A kiállítók között nemcsak hazai, hanem nemzetközi nevek is megjelentek, így a látogatók a világ minden tájáról érkezett újdonsá­gokkal találkozhattak.

Az eseményen külön figyelmet szenteltek a tuningolt járműveknek, luxusautóknak és a sportautók­nak. Az AMTS így nemcsak egy szimpla autókiál­lítás, hanem valódi iparági találkozóhely is, ahol a jövő autóipari irányait is megismerhették az érdeklődők.

BECSOMAGOLT NYEREMÉNY

A rendezvény résztvevői közt egy Audi A5 sportautót sorsoltak ki. A nyeremény értékét tovább növelte, hogy APA fóliával csomagolták – ez már többéves hagyomány. Most a fehér járműből varázsoltak egy zöldes árnyalattal játszó megjelenést.

Az idei nyereményautó egy 2012-es Audi A5 S-line, amely számos módosításon esett át – beleértve a futóművet, abroncsokat, felniket, kipufogórendszert, karosszériát, dekorációt, hifi-rendszert, multimédiát és utastéri optikát.

Ez a sokszínűség és minőség bizonyítja, hogy az AMTS-en való részvétel nemcsak a kiállítás megte­kintésének örömét kínálja, hanem esélyt is, hogy a látogatók egyedi, magas színvonalon átalakított autót vihessenek haza.

„Már több éve magas minőségű APA fóliával csoma­golják a nyereményautókat, amihez mi biztosítjuk az alapanyagot” – mondja Szegi József, az APA Hungary ügyvezetője. „A szervezők azért is választják évről évre a mi kínálatunkból a fóliát, mert hosszú távú megoldást keresnek az autóra, ami nemcsak látvá­nyos, de időtálló is. A jövőben hasonló együttműkö­désre számítunk az AMTS kiállítással.”

CSOMAGOLÁS ÉS NYOMTATÁS EGY HELYEN

A Multisign Kft. tavaly kezdte meg működését Magyarországon, de ezen rövid idő alatt is komoly népszerűségre tettek szert az általuk forgalmazott Hexis és Bodyfence alapanyagok, a Mutoh digitális nyomtatók, valamint az autócsomagolástréning-szol­gáltatásuk. Az AMTS rendezvényén először vettek részt kiállítóként.

„Egy széles formátumú Mutoh digitális nyomtatót mutattunk be a standunkon, emellett pedig a saját alapanyagainkkal egy autót csomagoltunk” – mondja Török Melinda, a Multisign ügyvezetője. „A jármű fe­lét nyomtatott fóliával fedtük be, míg a másik felére mindenféle színes fóliát helyeztünk. Ezzel azt mutattuk be, hogy milyen széles választék­kal rendelkezünk az alapanyagok tekintetében.”

A Multisign a helyszínen bemutatta a Mutoh nyom­tatóját is, amelyen többek között fóliára is nyomtat­hatnak a felhasználók. A vállalat arra mutatott rá, hogy a képzésen, alapanyagokon túl más területen is hosszútávú megoldást tud biztosítani.

„Számunkra az AMTS leginkább brandépítés szem­pontjából volt fontos. A lényeges pont az volt, hogy a látogatók megismerkedjenek a Hexis és a Bodyfence fóliákkal, így ha később becsomagolnák az autójukat, akkor ezeket az alapanyagokat kérjék a vállalkozótól. A látogatók számára a teljes portfóliónkat mutat­tuk be, azaz a kavicsvédelemtől kezdve a látványos megoldásokig megtapasztalhatták kínálatunk széles tárházát. Mivel ez egy tuning kiállítás volt, ezért inkább az érdekes színvilág vonzotta az érdeklődők figyelmét” – tette hozzá.

MIÉRT JOBB FÓLIÁZVA?

Magyarországon az autócsomagolás egyre nép­szerűbb megoldás, hiszen látványos megjelenést biztosíthat, valamint a fényezést is óvja. Az AMTS kiállításon a Vill-fény Kft. a helyszínen végzett autó­csomagolást, ezzel népszerűsítve az eljárást. A rendezvényen Szebeni József, a vállalkozás ügyve­zetője nyilatkozott lapunknak.

„Az autóipari szegmensben fontos a járműcsomago­lás jelenléte, hiszen több szempontból is előnyöket jelent” – mondta. „Egyrészt megóvható a karos­széria, ami egy új autó esetében az értékállóságot is elősegíti, másrészt pedig látványos dekoráció helyezhető el az autón – ami főleg a cégek számára lehet vonzó. Az AMTS számunkra kiváló lehetőség, mert megmutathatjuk a szakértelmünket, így a járműtulajdonosokat és cégeket is meggyőzhetjük arról, hogy miért érdemes fóliával lefedni az autókat. Az edukáció mellett fontos szempont a toborzás is, hiszen a rendezvényen láthatják az érdeklődők, hogy milyen látványos dolgokat teremtünk, így számukra vonzó lehet ez a szakma.”

A UNIX-AMTS 2024 szemléltette azt, hogy az autóipa­ri kiállítások sokkal többet kínálnak, mint csupán a járművek és a technológiák bemutatása. A fóliá­zás egy innovatív és praktikus megoldás, kiválóan illeszkedik az autós események tematikájába, hiszen hozzájárulnak a járművek esztétikai és védelmi megújulásához. A kiállításon a résztvevők tanúi lehettek annak, hogyan kapnak új, lenyűgöző külsőt a járművek.

Sign&Display magazin, Némethi Botond

Fotó: Ibolya Gergely

- Hirdetés -

Sign&Display