A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Szakmai bemutató és tréning

Remek hangulatú, és hasznos szakmai rendezvénynek adott otthont az AKA Digital Média Kft. Gyömrői út telephelye idén január 25-én. A tréningen az érdeklődők megismerkedhettek az Unifol kiváló minőségű autófóliáival, és remek útmutatást kaptak az autók fóliázási folyamatának lépéseiről is. Azok a résztvevők sem kizárólag baklavát (hmmm!) majszoltak a sarokban, akik teljesen kezdők ezen a területen – hiszen a szervezők mindenkire gondoltak.

Ennél jobb indítás nem is képzelhető el egy évnek: évnek: teltházas és remek hangulatú esemény – mindezt az AKA Digital Média Kft-nél tapasztaltuk, ahol úgy gondolták, már az év elején megadják a megfelelő lendületet meglévő és jövőbeli partnereiknek. Az összegyűlt vendégeket elsőként Aksar Yusuf, az Aka Digital Média Kft. vezetője, illetve Recep Orak, az Unifol cég export menedzsere köszöntötték, majd rövid bevezetőjükben mutatták be az Unifol céget, amelyet 1994-ben Bes Reklam Ürünleri San. ve TIC. A. S. néven alapítottak meg, és nyugat-európai dekorációs anyagok forgalmazását kezdte meg Törökországban. Ezzel egy időben a cég megkezdte az öntapadós fóliák gyártását az Isztanbultól 100 km-re nyugatra, Tekirdağ-ban (magyarul Rodostó) található gyárában. A folyamatos kutatás-fejlesztési munka eredményeként 2004-ben piacra dobták az Unifol öntapadós fólia termékcsaládot, majd 2010-ben megkezdték a PVC cast fóliák, illetve kiváló minőségű egyéb fóliák kutatását és fejlesztését. 2011-ben a cég nagyméretű beruházást kezdett egy második, 2 méter széles fólia termékcsalád megalkotása érdekében, és megvásárolta a cast PVC fóliák gyártásához szükséges gyártó gépeket. 2013-ban megkezdték a cast fóliák próbagyártását egy újonnan kifejlesztett gyártási technológiával, illetve elindították az átlátszó fóliák, padlóra ragasztható fóliák, és polimerikus karbon szálas fóliák gyártását is. Az Unifol ezzel mára területének piacvezető cégévé vált Törökországban. Majd 2014-ben piacra dobták az Unicast cast PVC fóliákat és a Stoneguard fóliákat. A cég megépítette második gyárát Corlu ASB Európai Uniós szabadkereskedelmi zónában papír szilikonizáló tevékenység céljából.

Gyakorlat teszi… A rövid bemutatkozást követően a szlovák IveKol cég mutatta be tisztítókendő termékeit, amelyek kiválóan alkalmasak a fóliázandó felületek megfelelő tisztítására, előkészítésére. Ezt követően Tóth Kálmán vette át a szót. A Flottafólia Kft. szakembere már tizenöt éve foglalkozik gépjármű fóliázással, és mivel eredeti szakmáját tekintve karosszéria lakatos, így teljes mértékben tisztában van azzal, menynyire fontosak a részletek ebben a munkában. Elmondta továbbá, hogy a kezdetekben hazánkban sem megfelelő anyagok, sem megfelelő oktatás nem állt a dekoratőrök rendelkezésére ebben a témában, mára azonban már mindkettő adott – ezért is örült ennek a lehetőségnek. Bevezetőjében elmondta: ettől a bemutatótól csodát senki nem várhat. Ezen a tréningen egy alapvető szakmai tudást, illetve anyagismeretet képes átadni az érdeklődőknek, majd pedig azt várja, hogy a vendégek inkább próbáljanak ki minden egyes munkafolyamatot, hiszen tapasztalat útján ismerhetik meg a fólia tulajdonságait, és az egyes munkafolyamatok során fontos szempontokat. Éppen ezért nem is azonnal a fóliázással kezdte bemutatóját, hanem azzal, hogy elmondja, milyen előkészületek szükségesek ehhez a munkához – ugyanis a megfelelő előkészítés hiányában bármilyen alapanyagot is használunk, a végeredmény rossz minőség lesz! Az előkészítés legfontosabb elemei tehát:

  • Fontos, hogy      a             fólia,      amelyet               felhasználunk, műhely hőmérsékletű legyen.
  • Amennyiben a             fóliát     nyomtatjuk,      úgy a tintának kompatibilisnek kell lennie a fóliával.
  •   Az                elkészült              nyomatot           érdemes             laminálni annak védelme érdekében, de a laminálást nem szabad a nyomtatás után azonnal elvégezni – fontos figyelembe venni a nyomat száradási idejét.

Ezt követően Tóth Kálmán részletesen bemutatta a fóliázáshoz szükséges megfelelő eszközöket, amelyeknek mindenképpen a dekoratőr keze ügyében kell lenniük annak érdekében, hogy folyamatos, minőségi munkát tudjon végezni. Majd kiemelte, mennyire fontos a fóliázandó felületek megfelelő tisztítása, az autó lemosása, és az összes felület zsírtalanítása, mert ahogy elmondta „Mit sem ér egy kiváló minőségű fólia, ha ezeket a szempontokat nem tartják be!” Neki például van egy speciális receptúra alapján készülő tisztító folyadéka – amelynek összeállítását el is mondta az érdeklődőknek. Fontos, hogy a fóliázási munkát mindig az adott jármű legnagyobb felületével kezdjük el, majd attól fokozatosan haladjunk a kisebb felületek irányába. Az olyan érzékeny és bonyolult felületek esetében, mint például a sárvédő – egyszerűen elkerülhetetlen azok leszerelése, különben képtelenek vagyunk ezen felületeket megfelelő minőségben befóliázni. A műhelyben álló autó néhány részét már korábban ellátták fóliázással, hogy ezzel is időt spórolhassanak és bizonyos munkafolyamatokat már kész formában mutathassanak be. Az elméleti részt követően pedig a különböző csoportok munkafolyamatról munkafolyamatra tehették fel kérdéseiket és próbálhatták ki saját kezűleg az adott folyamat nehézségeit, és természetesen elsajátíthattak jó néhány szakmai trükköt, amelyek segítségével ezek a nehézségek megfelelő formában áthidalhatók.

Hallgatunk a vevőink igényeire Az Aka szakmai napja kiváló alkalmat kínált lapunk számára, hogy néhány mondatot váltsunk Recep Orak-kal, az Unifol export menedzserével.

S&D: Milyen stratégia alapján építették fel termelésüket, kérem beszéljen erről! Recep Orak: 2004-ben kezdtük meg a fóliák gyártását, de az első időszakban csak a török piacra. A hazai piacon komoly sikereket értünk el, és remek viszszajelzéseket kaptunk, ezért 2007-ben elkezdtük exportálni termékeinket. Az első export piacaink között volt Magyarország az Aka Digital Média Kft. kizárólagos forgalmazásában. Azóta már komoly export piacot építettünk fel, hiszen mára 35 országba exportáljuk termékeinket világszerte. 2011-ben saját kutatás-fejlesztési részlegünkkel elkezdtük fejleszteni autóburkoló fóliáinkat. 2014-ben, majdnem négy éves kutatási munkát követően kezdtük meg a sorozatgyártást. Jelenleg a  világon azon 4-5 cég közé tartozunk, amelyek képesek monomer, polimer és autóburkoló fóliák gyártására is. Sokan kérdezik tőlünk, hogy csak disztribútorok vagyunk-e, de mi büszkén válaszolhatjuk, hogy a világ egyik legkomolyabb fólia gyártójává fejlődött a cégünk, amely mára két gyárat működtet és a fóliák mellett szilikonos papírt is gyártunk – így mindent házon belül tudunk elkészíteni, ami termelésünkhöz szükséges.

S&D: A minőség nagyon fontos az Unifol számára – ezt számos partnerük is igazolja. Recep Orak: Az autófóliázás nagyon kényes terület, hiszen mindenki kizárólag a legkiválóbb minőségű anyagokat akarja használni. Törökországban jelenleg két nagyon érdekes projekten dolgozunk: az egyikben az ottani Mercedes buszgyár számára szállítunk dekorációs fóliákat, a másikban pedig a Turkish Airlines számára, akik a reptéri felületeiket, illetve a reptéri utasszállító járműveiket dekorálják a mi fóliáinkkal. Ezeken a projekteken már használjuk az Unifol márkanevet, így egyre többen ismerik meg márkánkat.

S&D: Nagyon sok oldalról van rálátásuk a piacra. Mit gondol, mik a mai legfontosabb trendek? Recep Orak: Az autófóliázás elképesztően nagy lendülettel működő piac.

A felhasználók folyamatosan keresik az újdonságokat, és egyre jobban kezdik megismerni a mi termékeinket is. Mi pedig mindig meghallgatjuk vevőinket. Ha egy készülő nagy projekthez szükség van egy új színárnyalatú fóliára, akkor képesek vagyunk kikísérletezni és legyártani számukra azt az új anyagot. A rugalmasságunk által már rengeteg új ügyfelet sikerült megnyernünk.

S&D: Mely termékeket ajánlja most leginkább a magyar piac számára? Recep Orak: A 3900-as sorozatszámú digitálisan nyomtatható film sorozatunk ma nagyon népszerű. Az autódekoráció szempontjából kifejezetten fontos a 9520-as Prémium cast járműburkoló fóliánk, illetve a 9532es Prémium cast lamináló termékcsaládunk.

Sign

- Hirdetés -

Sign&Display