A Hungarian Sign Federation (HSF) minden évben pályázatot hirdet a Gál Imre-díjra. A munkákat anonim módon mutatták be, és a HSF Open Day – nyílt szakmai napon az összegyűlt közönség szavazatai alapján hirdették ki a győztest. A koronavírus-járvány miatt elmaradt díjátadó pótlásaként 2022-ben két pályaművet ismerhettek el a résztvevők, az alábbiakban a TRUSTED Implementation Kft. munkáját mutatjuk be.
A vállalatot 2021-ben kérte fel ügyfele egy új, a magyar és nemzetközi üzlethálózatában még nem ismert belsőépítészeti koncepció és digitális értékesítési struktúra kidolgozására. Alapvető elvárás volt a megújuló, újra felhasználható anyagok alkalmazása, a digitális technológiák beépítése egy természetközeli térbe. A helyiséget szinte kizárólag egyedi bútorokkal, signage elemekkel és különleges POS megoldásokkal rendezték be. Külön kiemelhető az ország 2. Samsung The Wall ledfala, amelyet szintén az üzlet területén helyeztek el. Látványos dekorációs komponens a teret nagyban meghatározó rétegelt lemez álmennyezet, amely a mobilhívás hanghullámait szimbolizálja. A koncepció az alábbi kiemelkedő termékeket tartalmazza: íves rétegelt lemez álmennyezet, mennyezeti világító „csepp”, egyedi íves bútorok, plexi élvilágító logó, 3D nyomtatott „parkoló” display, Samsung The Wall ledfal.
DOHÁNYIPARI DISPLAYEKTŐL NAGYVÁLLALATOK INTERIOR DESIGNJÁIG
A TRUSTED jogelődje, az EKI Creative Kft. 2003-ban alakult olyan célkitűzéssel, hogy versenyképes és innovatív megoldásokat kínáljon az eladáshelyi reklámeszközök minden területén. Ekkor a vállalkozás kizárólag POS termékek gyártásával foglalkozott, jellemzően plexi alapanyogkból. A korábbi tulajdonos dohányipari kötődésének köszönhetően ezen ágazat felé nyitott a displayek értékesítése kapcsán. 2013-ban csatlakozott a vállalathoz Nidermayer Gergő – a cég jelenlegi tulajdonosa–, amikor komolyabb fejlődés kezdődött meg a társaságnál. A növekedés a kapacitás emelkedésének, illetve a magas hozzáadott értékű termékek gyártásának volt köszönhető. Mára már kibővült a szolgáltatásuk, s hozzájuk tartozik a grafikai tervezéstől az egyedi eszközök fejlesztésén keresztül a szakszerű kivitelezésig, helyszíni szerelésig és a komplex folyamathoz kapcsolódó tanácsadásig minden.
2020-ban a vállalatnál teljes vezetőségváltás történt, ami kisebb szemléletváltást is jelentett, melynek köszönhetően továbbra is növekedési pályán maradt a cég fejlődése. Ez többek között a külföldi piacok felé történő nyitás eredménye, 2022-ben az export 30-40 százalékát teszi ki a teljes bevételnek. Legfőképpen Svájcba és Németországba szállítanak különböző megoldásokat, valamint termékeket. Továbbá a koronavírus-járvány alatt új üzletággal bővült a portfóliójuk, azaz a bútorgyártásban – irodák és szállodák megrendelésére – is prémium minőséget képviselő egyedi termékeket állítanak elő.
MEGOLDÁSOK A PRÉMIUM SZEGMENSBEN
„A TRUSTED a prémium szegmensben foglal helyet, ami többek között az ügyfeleinknek köszönhető. A pozíciónkból fakadóan konstans minőséget produkálunk. Az exportunk jellemzően Európát célozza meg, de kirívó esetekben a tengerentúlra is szállítunk, volt már projektünk Kanadában és az Egyesült Államokban is” – emeli ki a minőség fontosságát Nidermayer Gergő, majd a Gál Imre-díjjal kapcsolatban kitér a részletekre. „Rendkívül büszkék vagyunk a díjnyertes projektünkre. Hatalmas lépés volt számunkra, hogy 2007-től a Vodafone vállalatával együttműködhetünk. A telekommunikációs céggel több vonalon is közösen dolgozunk. A Gál Imre-díjas projektünk esetében már nemcsak a gyártást végeztük mi, hanem a tervezést is. Ez utóbbi a körülményekhez képest meglehetősen hosszú idő volt, ugyanis egy teljesen új koncepciót álmodtunk meg. Minden, ami ebben az üzlethelyiségben látható, azt a TRUSTED tervezte és készítette, a zöld megoldásoktól kezdve a LED falon és a fali nyomatokon át, a signage felületekig. Az eredmény pedig akkora sikert aratott, hogy a közelmúltban adtuk át a másik ilyenüzletet Debrecenben. Reményeink szerint a továbbiakban nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is minta lesz ez a koncepció.”
A SZAKMA ELISMERÉSE KORONÁZZA MEG A MUNKÁT
„A neon fényreklámhoz kevesen értettek igazán, Gál Imre egy olyan személy volt, aki kiemelkedő szaktudással rendelkezett ezen a területen. A róla elnevezett díjra 2016 óta lehet pályázni, a 2022-es év volt az első olyan, ahol nemcsak dedikáltan fényreklámmal foglalkozó művek szerepeltek. A HSF magyarországi szakemberekből áll, akik megszavazzák, hogy kit érjen a megtiszteltetés. Éppen ezért minden vállalat büszke lehet egy ilyen díjra” – mondja Nidermayer Gergő.
A pályázatokat anonim módon adják be a vállalkozások. Az anyagok nem tartalmazhatnak cégnevet, logót, szlogent vagy egyéb, ezekre utaló jelzést, színvilágot. A pályaművek elbírálását a következő szempontok szerint végzik: ötlet, tervezés, műszaki megoldás, design, látvány, a kivitelezés és a pályázati anyag minősége.
A NEONREKLÁM RENESZÁNSZA
„A neonreklámok reneszánszát éljük, ám a technológiát felváltotta egy gazdaságosabb és egyszerűbb megoldás. Előbbi esetében rendkívül kevés az olyan szakember, aki képes minőségi terméket előállítani. Az európai uniós direktíva azt az irányt határozta meg, hogy ez a kivitelezés háttérbe szoruljon. De még jelen vannak olyan vállalatok, amelyek kifejezetten ezeket a megoldásokat keresik, ugyanis nosztalgikus hangulatot teremtenek az eszközök” – összegzi Nidermayer Gergő.
Némethi Botond, Sign&Display magazin