Ötleteket és inspirációt adunk
Az Integrated Systems Europe kiállítás történetének újabb fejezete íródik meg 2019. február 5-8. között. Egy olyan történeté, amely 2004-ben Genfben kezdődött, de Amszterdamban vált tündérmesévé, majd újabb kötetét már Barcelonában írják tovább 2021-től. A szakmai kiállítás méltán alapozta meg hírnevét, mint az új technológiák, cégek és végfelhasználók közötti összekötő kapocs – de az ISE egyben tovább folytatja törekvését a fejlődés irányába azért, hogy ismét a legújabb innovációk, oktatási programok, konferenciák kerüljenek bemutatásra platformján. De vajon milyen koncepció áll e siker hátterében? Exkluzív interjú keretében kérdezhettük meg mindezt Mike Blackman-től, az ISE ügyvezető igazgatójától.
S&D: Igazgató úr, először is kérem engedje meg, hogy gratuláljak az ISE óriási sikeréhez! A szervezőbizottság évről évre kiváló munkát végez annak érdekében, hogy ez a rendezvény a lehető legérdekesebb és szakmailag hasznos legyen, és izgalmas emberi szempontból! Ez a kiállítás már valójában olyan lett, mint egy rock koncert – és az ide látogatók már úgy várják, mintha a Rolling Stones jönne a városba…
Mike Blackman: Örömmel mondhatom, tényleg komoly rajongó táborunk van, akik folyamatosan követnek minket, és mi képesek vagyunk inspirálni őket. Érdekes látni, milyen sokan lojálisak a rendezvényünk iránt, és nem csak olyanok vannak, akik évről évre ellátogatnak hozzánk, de olyanok is, akik már az első kiállítás óta minden ISE-n részt vettek! És számunkra különösen fontos, hogy nekik megadjuk azt a sikerélményt, amire vágynak, hogy a Rolling Stones-ra és Satisfaction című számukra utaljak! (mosolyog)
S&D: Úgy gondolom, az ISE sikerének egyik kulcsa a kiállítás helyszíni kommunikációja. A rendező csapat mindig gondoskodik róla, hogy a látogatók megtalálják azokat a termékeket, amiket keresnek. Miként képesek ilyen hatékonyan felépíteni kommunikációjukat?
Mike Blackman: Az ISE kiállítás nagyon sok területet ölel fel az audiovizuális iparágból, és nem minden látogatónk kíváncsi mindenre, ezért segítünk nekik a tájékozódásban, hogy csak a számukra legfontosabb és legrelevánsabb megoldásokra, ötletekre és termékekre kelljen koncentrálniuk. És ha a kiállításon töltött idejük ennyire hatékony, még arra is marad idejük, hogy más dolgokat is megnézzenek!
S&D: E koncepció részét képezik a tematikus, vezetett kiállítási túrák is?
Mike Blackman: Ezek a túrák nagyon népszerűek, a szervezésükhöz pedig rengeteg segítséget kapunk kiállítóinktól, alapító szervezeteinktől és más csoportoktól egyaránt. A csapatom és én rengeteg általános információval rendelkezünk, de nem vagyunk adott területek szakértői, éppen ezért kérjük olyan partnerek segítségét, akik az adott szektor szakavatott ismerői és el tudják kalauzolni az érdeklődő látogatókat anélkül, hogy el akarnának adni nekik bármit is.
S&D: Az ISE kiállítás kiállítói és látogatói száma egyaránt évről évre növekszik. Mindennek hátterében legfőképp az áll, hogy a megfelelő tartalmat kapják ezen az eseményen?
Mike Blackman: Teljesen egyetértek. Ez a közösség teljes mértékben arról szól, hogy inspiráljuk egymást és új ötleteket osszunk meg egymás között.
A számokat tekintve több kiállítónk lesz 2019-ben: a kiállítás növekszik, jövő februárban egy csarnok újabb részét foglaljuk majd el. Ezen felül új helyszínünk lesz az Okura Hotel, amely mindössze öt percnyi sétára van a RAI kiállítási központtól, ahol további kiállítási és konferenciaprogramokat tervezünk.
S&D: A kiállítás pedig olyan mértékben növekszik, hogy el kell hagyniuk Amszterdamot…
Mike Blackman: Sajnos igen! Amszterdam remek otthonunkként szolgált!
A város, a RAI kiállítási központ – mindez együtt fantasztikus volt, és mindez együttesen járult hozzá az ISE növekedéséhez. De sajnos az előreláthatónál sokkal gyorsabban növekszünk, éppen ezért nem csak kiállítási hely szűkében vagyunk, hanem minden szinten feszegetjük a létesítmény határait azáltal, hogy ilyen sok embert fogadunk egyazon időben. Számos megoldási lehetőséget vizsgáltunk meg annak érdekében, hogy Amszterdamban maradhassunk, de sajnálatos módon nemtaláltunk olyan opciót, amely a kiállítóink és látogatóink számára egyaránt működött volna. Kiállítóként nyilvánvalóan az az elsődleges célja egy cégnek, hogy termékeit és megoldásait a lehető legjobb környezetben mutathassa be. Látogatóként pedig egy üzleti közegben, kényelmesen kívánjuk eltölteni az időnket. Amennyiben az a hely túlzsúfolttá válik, akkor elveszítjük ezt a kényelmi faktort. Rá kellet ébrednünk, hogy túl gyorsan növekszünk, és ez a legfőbb oka annak, hogy az ISE 2021-től Barcelonába költözik, ahol az eddigiekhez képest kétszer annyi kiállítási terület áll majd a rendelkezésünkre, éppen ezért nagyon várjuk már ezt a költözést!
S&D: Úgy sejtem, hogy Barcelonában hasonlóan érdekes kiállítást akarnak felépíteni, mint Amszterdamban tették?
Mike Blackman: Igen, és biztos vagyok abban, hogy képesek is leszünk erre. Idén júliusban tartottuk meg sajtótájékoztatónkat, melynek keretében mindenkit tájékoztattunk költözésünkről, és el kell mondjam lenyűgözött bennünket, hogy Barcelona városa menynyire támogat bennünket ebben a lépésünkben. A sajtótájékoztatóra eljött Barcelona polgármestere, illetve Katalónia pénzügyminisztere is, hogy üdvözöljenek bennünket, és hogy tanúbizonyságát tegyék annak, hogy városuk mennyire várja az ISE kiállítást. Egyik ékes bizonyítéka ennek, hogy az ISE kiállítói és látogatói ingyenesen utazhatnak Barcelona közösségi közlekedési eszközein a kiállítás ideje alatt, ami nagyszerű gesztus. Három metróállomás közvetlenül a vásárközpontnál található, így nagyon könnyű lesz eljutni ide a város bármely pontjáról. Költözésünk előtt nem kizárólag az azonnali hatásokat vizsgáltuk meg, hanem azt a tényt is, miszerint az esemény további növekedésére számítunk. Biztosak akartunk lenni abban, hogy Barcelona a következő öt-tíz évben várható növekedésünket képes lesz megfelelően kezelni, mindezek tudatában olyan várost választottunk, amely nem csak most, de tíz év múlva is megfelelő partnerünk lehet!
S&D: Barcelona hasonlóan pozitív attitűdöt sugároz, mint Amszterdam. Ez a tényező is szerepet játszott döntésükben?
Mike Blackman: Abszolút mértékben! Külön kutatást folytattunk kiállítóink és látogatóink körében azért, hogy megismerjük miként vélekednek, és mi fontos számukra, amikor egy kiállításra látogatnak. A válaszaikat felhasználva kérdeztük partnereinket bizonyos városokról – amelyek biztosan megfelelő méretű kiállítási területet tudtak volna biztosítani az ISE számára. Barcelona pedig szinte minden kategóriában az élen végzett. Az egyik legfontosabb tényező volt, hogy az adott helyen található-e megfelelő mennyiségben és jó minőségben szállás, éttermek és szórakozóhelyek – és mindezek összességét tekintve Barcelona nagyon érdekes városnak bizonyult.
S&D: Az imént utalt az elkövetkező évek növekedési tendenciájára, amely felveti az iparág trendjeinek kérdését. Egy korábbi interjújában erről így beszélt: ’Az ISE kiállítás komoly feladata és felelőssége, hogy meghatározzuk az iparág trendjeit’. Mely irányvonalakat látja jelen pillanatban az iparág meghatározóinak?
Mike Blackman: Rengeteg új trenddel szembesülünk. Az augmented és virtuális reality egyre inkább üzleti megoldásokká alakulnak át, és egyre több cég építi be kínálatába ezeket a megoldásokat. A LED technológia is sokat változik. A gyártók már a házimozi és kereskedelmi mozi hálózatokat célozzák meg legújabb LED kijelző termékeikkel. Mindezek mellett minden olyan audio és vizuális megoldás, amely az élő események kiszolgálására koncentrál, egyre nagyobb teret nyer. És biztos vagyok benne, hogy sok ilyen jellegű megoldással találkozunk a jövő februári ISE kiállításon! A termékek mellett konferenciaprogramjaink által is megpróbálunk trendeket meghatározni. Smart building konferenciánk rohamos léptekkel növekszik. A középületek és otthonok technológiai megoldásaira fókuszálunk az előadás első napján. Két új konferenciát is indítottunk idén: az egyik egy digitális mozi megoldásokat bemutató konferencia, amelyet azért hoztunk létre, mert számos gyártó jelezte felénk, hogy a piacon jelenleg elérhető digitális, illetve mozi konferenciák nem igazán foglalkoznak az iparág fontos kérdéseivel. Emellett indítunk egy hotel technológiai konferenciát is, amely egy olyan terület, ahol egyre több és több hotel alkalmaz smart helységeket, audiovizuális irányítási rendszereket tárgyalótermeikben és szobáikban egyaránt – mi pedig összehozzuk a gyártókat a hotelek képviselőivel, illetve azok technikai ellátóival. Természetesen folytatjuk Digital Signage konferenciánkat, ahol megvizsgáljuk és meghatározzuk a digital signage terület legújabb trendjeit a kiskereskedelem, mozi, vendéglátás és egyéb területeken. Tehát egyértelműen arra törekszünk, hogy trendeket és a lehető legújabb technológiai megoldásokat mutassuk be látogatóinknak.
S&D: Az ISE kiállítás B2B kommunikációja nagyon erős. Folyamatosan beszélnek az iparág képviselőivel arról, hogy mi fontos számukra, és hogy kiket céloznak meg jövőbeli vásárlóikként. Mindezért Önök kiállítóikkal közösen próbálják elhozni ezeket a látogatókat a rendezvényre úgy, hogy hasznos tartalmat kínálnak számukra.
Mike Blackman: Nemcsak hogy együtt dolgozunk kiállítóinkkal, de van egy kiállítói tanácsunk is, ahol leülünk és beszélgetünk egymással. Mi ezekből a beszélgetésekből próbálunk tanulni tőlük, mert csak így tudjuk megérteni, éppen kit céloznak meg, és kivel szeretnének találkozni látogatóként kiállításunkon. Számos lehetőséget kihasználunk ezen emberek elérésére – szorosan együttműködünk a média képviselőivel, illetve rendszerintegrátorokkal, hogy bizonyos vevőiket elhozzák hozzánk, mindezt azért, mert néhány esetben nem integrátorok a vásárlóink, hanem olyan cégek képviselői, akik nehezen utaznak el egy hasonló jellegű szakmai kiállításra, mint az ISE. Éppen ezért, ezeknek az embereknek komplett tartalmi csomagot állítunk össze prezentációkkal, vezetett túrákkal annak érdekében, hogy minél tartalmasabb legyen a nálunk töltött idejük.
S&D: Ahogy látom sok nyomdaipari cég is ellátogat az ISE-re azért, hogy megnézzék, miként alakíthatják át jelenlegi struktúrájukat, és egészíthetik ki kínálatukat digitális megoldásokkal.
Mike Blackman: Számos olyan tradicionális üzletág, mint a nyomtatás veszít jelenlegi bevételeiből ezen iparágak átalakulása miatt. Ezért túlélésük érdekében változtatniuk kell jelenlegi pozíciójukon, mert ha továbbra is kizárólag azzal foglalkoznak, amivel ezidáig, akkor egyszerűen elvesztik piacukat. Kizárólag azok a tradicionális vállalkozások élik túl ezt az időszakot, amelyek alkalmazkodnak a piachoz, amelyhez pedig szükséges, hogy naprakészek legyenek a legújabb technológiai fejlesztéseket illetően.
S&D: Az ISE egyik kezdeményezése keretében lehetőséget kínál új cégek, illetve start upok bemutatkozására. Kérem beszéljen bővebben erről a lehetőségről!
Mike Blackman: Ismét azt tettük, mint már annyiszor: megnéztük, mi várható a jövőtől, és miként tudunk új cégeket arra bátorítani, hogy kiállítsanak az ISE-n? Sajnos rengeteg start up számára nincs meg a kellő anyagi háttér egy ilyen kiállításon való megjelenés finanszírozására. Pontosan ezért döntöttünk úgy, hogy segítünk ezeknek a cégeknek. Először egy befektetői találkozót szerveztünk, ahová olyan befektetőket hívtunk, akik kifejezetten az audiovizuális iparágba kívánnak befektetni, a start upok pedig lehetőséget kaptak, hogy bemutatkozzanak ezeknek a befektetőknek. Emellett az ISE kiállítási területén elkülönítettünk egy kisebb területet, ahol ezek a cégek kifejezetten alacsony díj ellenében állíthattak ki nem csak befektetőknek, hanem bárkinek. Mindezt két évre kínáljuk egy cég számára. Ezt követően azt mondjuk, már elég idejük volt arra, hogy megerősödjenek és kiállítóként jelenjenek meg nálunk. Mindezt azért kellett limitálnunk, mert az elérhető kiállítási helyünk is korlátozott. Ez tulajdonképpen egy befektetés részünkről a jövőbe, mert ha bizonyos cégek a mi segítségünk által képesek növekedni, akkor a jövőben kiállító partnereink lehetnek termékeikkel.
S&D: Ahogy korábban mondta, az ISE kiállítók olyan dolgokat is bemutatnak, amelyek segítenek Amszterdamnak okosabban működő várossá válni. Az ISE óriási mértékben hozzájárul a város működéséhez, mindemellett kreativitást is hoz erre a helyre. Kérem beszéljen bővebben erről az együttműködésről!
Mike Blackman: Rengeteget dolgozunk együtt a várossal. Tavaly Amszterdam város műszaki vezetője is előadást tartott Smart Building konferenciánkon. Rengeteg ötletet vizsgáltunk meg a vezetéssel közösen, és arra bátorítottunk start up cégeket, hogy olyan ötletekkel és megoldásokkal szolgáljanak, amelyek a város fejlődését segítik elő. Amszterdam vezetősége mindig nyitott olyan megoldásokra, amelyek technológiai úton segítik a város problémáinak megoldását, hogy a város egy okosabban működő egységgé váljon. Emellett fontos megemlítenem, hogy Barcelona szintén nagyon nyitott ezekre az egyeztetésekre és a közös gondolkodásra, mert ők is okosabbá, hatékonyabbá és zöldebbé akarják tenni városukat!
S&D: Az ISE méltán híres arról, hogy világszínvonalú szónokokat hív meg az audiovizuális szektorból éppúgy, mint a szélesebb körben vett technológiai és üzleti világból egyaránt. Mindezek közé sorolható a rendezvény nyitó és záró beszéde. Tudna egy kis ízelítővel szolgálni olvasóink számára a 2019-es programot illetően?
Mike Blackman: A nyitó és záró beszédek egyértelműen az audiovizuális technológia élő eseményekben betöltött szerepére fog koncentrálni. Mindkét szónokunk kiváló szakértő, és biztos vagyok benne, hogy mindenki számára érdekes lesz a mondandójuk. Ennél többet jelenleg nem árulhatok el.
A Sign and Display magazin az Integrated Systems Europe 2019 rendezvény hivatalos médiapartnere.
Sign