A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hirdetés

Őrülten hatásos a The Guardian jubileumi kampánya

Ismét bebizonyosodott, hogy az egyszerű az igazán nagyszerű: a komoly nemzetközi elismertségnek örvendő brit médiavállalat sárga „papírra” írt rövid jegyzetekkel ünnepli fennállásának 200. évét. A kreatív out-of-home plakátkampány az OLIVER reklámügynökség munkája. De honnan a briliáns szlogenek: a „Nem most jöttünk le a falvédőről”, az „1821 óta folyamatosan dolgozunk” vagy az „Olvasók alapították, nem milliárdosok”?

Kezdetben városi napilap volt: John Edward Taylor hívta életre, Manchester Guardian néven, és az első szám 1821. május 5-én jelent meg, tehát valóban történelmi múltú sajtóorgánum. A folyamatosság hangsúlyozása a soha meg nem álló terjeszkedésre hívja fel a figyelmet: a legfontosabb mérföldkövet 1959-ben érték el – ekkor már Guardian Media Groupról beszélhetünk, a lapcsaládban olyan gyöngyszemekkel, mint a The Observer. És nem milliárdosok támogatják, vagyis nem lehet őket – az olvasó megvezetése érdekében – pénzzel befolyásolni, amire a függetlenséget garantáló és az igazgatóságot korlátozó cikkelyek vonatkoznak az alapító okiratban.

Az értékrendjük minőségét plakátokon, bannereken, posztereken és más felületeken hirdetik, a történelmiséget sajátos tipográfiával, az üzeneteket kreatív ötletekkel hangsúlyozzák: a soha meg nem álló fejlődést érzékeltető „1821 óta folyamatosan dolg…” felirat nyilván szándékosan hiányos.

Ez összecseng a médiacsoport vezetőjének jövőbe mutató véleményével is. Annette Thomas aláhúzta: a The Guardian állandóan azon dolgozik, hogy növelje a közönségét, amit sikerrel abszolvál, a köztük és az olvasók között kialakult „egyedi viszonynak” köszönhetően. Nem a levegőbe beszél: az újság digitális változatára csak tavaly 268 ezren iratkoztak fel. Volna rá néhány fontunk, hogy a jubileumi kampány sem hoz majd kevesebbet.

Gábor János, Sign&Display

Forrás: SignLink

Fotók: The Guardian

- Hirdetés -

Sign&Display