A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hirdetés

Növekszik a technológia toborzásra kifejtett hatása

A toborzó szakemberek ma már nem várhatják ölbe tett kézzel, hogy a jelöltek találják meg őket. Elmúlt az az időszak, amikor feladtak egy hirdetést a helyi újságban vagy valamelyik online platformra, és csak úgy ömlöttek az önéletrajzok. A technológia mindent megváltoztatott. A mai munkaerőpiacon a HR-es és toborzó szakembereknek jó marketingesnek és értékesítőnek kell lennie. A vállalat online jelenléte hatalmas marketingelőnyöket jelenthet, a HR vezetőknek erős online és offline munkáltatói márkát kell építenie a legjobb jelöltek bevonzása érdekében – írja cikkében a Recruitment-software.hrtechoutlookeurope.com.

Erős hasonlóság érzékelhető az online fogyasztói magatartás és az álláskeresők között. A tendenciát felismerték az üzleti vezetők is, s nem engedhetik meg maguknak, hogy külön vonalon kezeljék a marketinget és a toborzást, ezért ugyanolyan hatékonysággal szükséges reklámozniuk a céget az álláskeresők felé, mint a termékeiket, szolgáltatásaikat az ügyfeleik felé. De lássuk az e mögött húzódó statisztikát! A Career Builder szerint az álláskeresők 18 különböző forrást használnak kutatásuk során. A Careerrealism.com hozzáteszi, hogy a potenciális jelöltek 98 százaléka nem is foglalkozik azzal a hirdetéssel, amelyből hiányzik a cég LinkedIn profilja. A legnagyobb tehetségeket az erőteljes online márka vonzza. A megosztott információk segítik a kiválóságokat döntésükben, hiszen ezek révén választhatják ki a számukra megfelelő pozíciót, s vizionálhatják a jövőbeni karrierútjukat.

Munkatársak mint a vállalat reprezentánsai

Annak érdekében, hogy a munkatársak megfelelő reprezentánsai legyenek a munkahelynek, jól kell érezniük magukat. Alapvető koncepció, hogy a kollégák a közösségi médiát és az online kapcsolattartást retorzió nélkül használhatják. Ha a munkatársak nem érzik magukat biztonságban a második otthonukban, vagy számukra káros következményekkel járhatnak a cselekedeteik, akkor a cég iránti elkötelezettségük minimális lesz.

A közösségi média óriási lehetőségeket hordoz magában. A munkatársak bevonásával sokféleképpen létrehozhatók tartalmak, amelyek a friss jelöltek számára vonzók lehetnek. Az egyik jó módszer az, ha létrehoznak egy hashtag-kampányt a kollégák számára, amelyen keresztül azt kommunikálhatják, hogy mit szeretnek a vállalatnál végzett munkájukban. A legsikeresebb kezdeményezések során a munkatársak megosztják egymással történeteiket, közös pillanataikat, s mindezt anélkül, hogy tudatosan részt vennének a céges marketingben vagy toborzási akcióban. Egy másik jó ötlet, hogy a kollégák egy olyan platformon osztják meg tartalmaikat, ahol hozzáférhető a toborzók számára is, így nem kell több webhelyen keresgélniük.

A magasan kvalifikált álláskeresők jelenleg ugyanúgy vizsgálják a vállalatokat, mint hagyományos esetben a munkáltatók a jelölteket. Az érdeklődők a cég weboldalát, valamint közösségi oldalaikat kutatják annak érdekében, hogy megállapítsák, egyáltalán érdemes-e jelentkezni oda.

Automatizálás a HR-ben

A technológia alkalmazása a munkáltatók számára rendkívül hasznos lehet, ugyanis több minőségi jelöltet találhatnak, szorosabb kapcsolatot építhetnek ki velük, s nem mellesleg nagyobb a toborzás megtérülése is. Az automatizálás bevetése e téren rengeteg időigényes tevékenységtől mentesíti a HR munkatársait, mint például hirdetések feladása, önéletrajzok böngészése és a jelöltettek való kommunikáció. Mindez zökkenőmentesen történhet a megfelelő technológiával. A toborzók számára elég egyetlen felület ahhoz, hogy hozzáférjenek a vállalat HR szekciójához, amely minden szükséges információt, metódust tartalmaz.

Jelöltélmény a márkaépítés érdekében

A megfelelő jelöltkövető rendszerrel létrehozható egy karrieroldal. A pályázati folyamat egyszerű és jól fókuszált legyen, illetve az érdeklődőknek lehetőséget kell biztosítani, hogy releváns információkat tárolhassanak magukról, és különböző eszközökről is kényelmesen használhassák az oldalt. A HR csapatnak pedig megfelelő kommunikációs eszközök szükségesek, amelyekkel könnyedén válaszolhatnak a jelentkezők kérdéseire, automatikusan elküldik a frissítéseket – mindenkit tájékoztatnak az aktualitásokról –, s mindeközben minimalizálják az adminisztratív munkát. A jelöltek számára pedig pozitív élményt biztosítanak, ami fontos a márkaépítés, valamint a munkavállalói kapcsolat szempontjából.

A közösségi média használata is valódi kincsesbánya lehet a munkáltatói márka építéséhez, s nem mellesleg a magasan képzett jelöltek megtalálásához. Egyre több jelentkező érkezik a vállalat karrieroldalára valamely közösségi oldalról. A HR munkatársainak adott a lehetőség arra, hogy kulcsfontosságú demográfiai adatok szerint személyre szabják toborzási feltételeiket, így gyorsan és egyszerűen érik el a követelményeknek megfelelő jelölteket.

Míg a technológia egyre nagyobb szerepet játszik a toborzásban, nem szabad elfelejteni, hogy az emberi szempontok továbbra is megmaradnak a folyamatban.

A cikk a NEW technology magazinban jelent meg.

- Hirdetés -

Sign&Display