A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Nagyon kilőtt az Epson bevétele

A nyomtatógyártás egyik világvezetője az első negyedévben 282,1 milliárd jen (kb. 761,7 milliárd forint) bevételt produkált, ami 46 százalékos emelkedés a COVID-sújtotta 2020-as év azonos időszakához viszonyítva. A tiszta profit még ennél is elképesztőbb arányban, 455 százalékos ugrással nőtt 65,3 milliárd forintra – az egy évvel ezelőtti 11,6 milliárdhoz képest. Ilyen számok láttán mindenki elégedetten csettintene, és bontaná a pezsgőt, de az Epsont inkább aggasztja a gyors szárnyalás, ami mögött folytatódó áremelkedéseket is sejtenek.

Az eredmények a céget is meglepték: közleményük szerint számítottak rá, hogy a piacok felélednek a járvány okozta sokkból, de a forgalom növekedésének tempója jócskán felülmúlja a várakozásokat. A kereslet rácáfolt a pesszimista belső prognózisokra, miközben a kínálat szűkössége áremelkedéseket is előidézett – magyarázta a kiugró növekedést a vállalatcsoport.

Jelentésük szerint az otthoni nyomtatás ugyan valamelyest visszaesett a home office reneszánszát hozó tavalyi év után, de még mindig rendkívül erős forgalmat generál. Ennek örülni kellene, viszont az Epsonnál már látják a gyülekező viharfelhőket: az ellátási láncok rogyadozása csak nem akar megállni, holott az előrejelzések alapján arra számítottak, hogy a második félévben helyreáll a rend. Nem így lett: az alkatrészek beszerzése továbbra is nehézkes, ami a kínálati oldal hiányát és végső soron az árak emelkedését okozza.

Több optimizmusra ad viszont okot az üzleti és ipari nyomtatás: az ebből származó bevétel szignifikáns, 72,7 százalékos bővüléssel nőtt 148,8 milliárd forintra, ami örömtelibb folyamatok eredménye, hiszen a két szegmens új termékek bevezetésével vágott neki a pandémiát követő felívelésnek. Az Epson közölte: partnereik főleg textíliák, signage-ek, címkék gyártását kezdték el növelni, és a vállalatcsoport arra számít, hogy ezekben a kategóriákban további profitemelkedés várható. A legnagyobb felhajtóerőt, nem túl meglepő módon, a kínai piac képviseli – itt egyre nagyobb számban vezetnek be a gyártók Epson nyomtatófejeket.

A prognózis szerint a teljes idei bevételük 3,1 billió, míg a tiszta nyereségük 129,6 milliárd forint lesz.

Gábor János, Sign&Display

Forrás: Wide Format Online

Fotó: Epson

- Hirdetés -

Sign&Display