A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hirdetés

Mennyi ideig olvasható a hirdetésed?

A kültéri hirdetőfelületek eladásának egyik legjellemzőbb hibája az, amikor az értékesítő minden szakmai magyarázat nélkül továbbít egy ügyesen összeállított prezentációt, benne a plakáthely látványos fotójával, amit az ügyfelek perceken át nézegetnek a kijelzőn, kartávolságból.

Kevesen tudják közülük, hogy az olvashatóság – egy adott távolságból – kritikus fontossággal bír. Ebből gyakran az lesz, hogy a marketinges boldogan hazatér a megkötött szerződéssel, az ügyfél viszont csalódik, amikor a bérelt felület mellett elhaladva rájön, hogy nem jött át az üzenete. Ez napi szinten előforduló probléma, figyelmeztet a SignCraft szakértője, Ken Millar.

A hirdetés megtervezésének egyik legfontosabb szempontja a betűméret helyes kiválasztása, de figyelembe kell venni azt is, hogy a célközönségnek vajon mennyi ideje van a reklám elolvasására és értelmezésére. A dizájnnak úgy kell felépülnie, hogy tudjuk: a látható távolságon belül legfeljebb 3-5 másodpercig lehet megragadni a néző figyelmét. Ha már megvan a stílus és a színkombináció (ne feledd: a kontraszt sem mindegy), akkor azzal is törődni kell, hogy bizonyos távolságból mennyire olvasható az üzenet, például egy mozgó jármű volánja mögül.

Nézzük a belterületi utakat: 50 km/h-val haladva kb. 13,5 métert teszel meg másodpercenként. Ehhez társítsunk két átlagos távolságot, mondjuk egy épület falán lévő hirdetéstől: 70 méterről öt, míg 40 méterről már csak három másodperced van a sign megfigyelésére. Az olvashatóság távolsága exponenciálisan nő, ha országúton közlekedsz, 90-100 km/h-val, hiszen 135 méterről öt, 80 méterről pedig három másodperced van elolvasni a hirdetést. És mindehhez mekkora betűméretre van szükség? Erről bővebben ITT írtunk.

Csak a móka kedvéért, íme egy képlet, aminek a betartásával nem lehet hibázni:

SZAVAK / PLAKÁT x TÁVOLSÁG = MEGOLDÁS

Ha az adatok behelyettesítése után arra eszmélsz, hogy a MEGOLDÁS nem kielégítő (és a TÁVOLSÁG ugyebár állandó), akkor kénytelen vagy változtatni a SZAVAK számán vagy a PLAKÁT méretén.

További bizonyíték kell? Nézd meg az alábbi képeket! Vajon melyik sign hatékonyabb?

Gábor János, Sign&Display

Fotó: Freepik, Vortex Miami

Sign&Display