Megerősítette vezető szerepét az ipari nyomtatás területén
A müncheni vásárközpont területén november 14-16 között rendezték meg a harmadik InPrint kiállítást, amely 3.000 kiemelkedő ipari szakembert vonzott, beleértve feltalálókat és integrátorokat és számos különféle területről érkező nyomtatási és gyártási specialistákat. A meggyőző konferencia program betekintést nyújtott e roppant gyors mértékben fejlődő ipari szektor legújabb innovációiba és piaci potenciáljába. A hivatalos díjátadó keretében a legújabb termékfejlesztéseket és kiemelkedő partnerségeket részesítettek elismerésben négy kiállító cég személyében. A szervezők és a 153 kiállító cég többsége nagyon elégedett volt a kiállítás eredményeivel.
Hozzáadott érték – egyedi termékekkel
A gyártási folyamatok optimalizálása mellett az ipari szereplők egyik legfontosabb célkitűzése termékeik hatékony formában történő egyedivé tétele, hiszen ezáltal képesek hozzáadott értéket biztosítani vásárlóik számára. Azok a gyártók, akik például italos üvegeket, kozmetikai termékeket, vagy épp ruházati termékeket, illetve olyan beltéri dekorációs termékeket készítenek, mint padlóburkolatok, vagy épp bútorlapok, egyre kiemeltebb figyelmet fordítanak arra, hogy a nyomtatást beintegrálják meglévő gyártási folyamataikba.
„Azzal a speciális érdeklődésű közösséggel, amely ismét összegyűlt az InPrint kiállításon annak érdekében, hogy előre mozdítsa az innovatív nyomtatási technológiákat, ez a kiállítás végleg megerősítette magát az ipari területen végzett nyomtatás legfontosabb szakmai rendezvényeként. Míg a kiállítás fontos platformjául szolgál az új ötletek és innovatív elképzelések eszmecseréjének, addig a kiállítók az idei eseményen számos konkrét megoldást is bemutattak lenyűgözően felépített standjaikon. Amit tanulság gyanánt mindenképpen levonhatunk az idei eseményt követően, hogy az InPrint egyértelműen előrelépett a fejlődő hálózatépítő esemény szerepköréből egy olyan networking és kereskedelmi kiállítássá, melynek területén egyre növekvő közvetlen értékesítési tevékenység is folyik” – mondta lapunknak Nicola Hamann, az InPrint kiállítást szervező Mack Brooks Exhibitions ügyvezető igazgatója.
A 2017-es müncheni InPrint kiállításon 19 országból érkező összesen 153 kiállító mutatta be a legújabb speciális, szita, digitális és inkjet nyomtatási megoldásait fémre, műanyagokra, textilekre, üvegre, kerámiára, fára és egyéb további felületekre. A kiállításon bemutatott megoldásokat úgy tervezték meg, hogy azok integrálhatók legyenek a gyártósorokba, de egyúttal az általuk gyártott ipari termékek személyre szabhatók is legyenek.
„Míg a termékek egyedivé tétele korábban kizárólag egyedi, kisszériás, vagy külön megrendelésre készülő gyártások esetében volt elérhető, addig a mára elérhető innovatív nyomtatási eljárásoknak köszönhetően képesek vagyunk nagyobb mennyiségű tömegtermelés során is egyedi termékeket gyártani az ipari gyártási folyamatban. Számos ipari gyártási szektor láthat óriási potenciált ezekben a nyomtatási megoldásokban, hiszen általuk számos vállalkozás növelheti termékeinek hozzáadott értékét, ezáltal nyerve piaci versenyelőnyt.” – mondta Frazer Chesterman, az InPrint kiállítás társ alapítója.
Ezt támasztja alá a 2017-es InPrint kiállításra érkező látogatók sokszínűsége, akik érkeztek az autógyártási szektortól kezdve a lakberendezési dekorációs szektorból, a divat iparból, az elektronikai termékek gyártóitól – fehér áruk, játékok, sport termékek, gyógyszerek, étel és italgyártók, kerámia készítők részéről egyaránt. Az InPrint látogatói listáján olyan cégek nevei szerepeltek, mint az adidas, Audi, Boehringer Ingelheim, Continental, Daimler, EVONIK, Fischersports, LEGO System, Marc Cain, Mercedes-Benz, Nestlé, Procter & Gamble Manufacturing, Ravensburger Spieleverlag, Rodenstock, Swarovski, Swatch Group illetve az uvex sports group.
A 63 országból érkező összesen 2.951 látogató azért érkezett Münchenbe, hogy megismerkedjenek a legújabb eszközökkel, tapasztalatokat cseréljenek, vagy üzleti partnereket találjanak piacra kész megoldásaik számára. Az ipari nyomtatás területéről érkező, erőteljesen specializált érdeklődésű szakmai látogatók mellett az InPrint-re 1.834 olyan látogató is érkezett, akik eredetileg a productronica kiállításon vettek részt, amely a világ vezető szakmai kiállítása az elektronikai termékek fejlesztése és gyártása terén – ugyanis a két kiállítást ismét egy helyen rendezték meg a szervezők.
A kiállításon végzett felmérést kielemezve látható, hogy az InPrint látogatóinak több mint a fele Németországon kívülről érkezett. Németország mellett a legtöbb látogató Olaszországból, Nagy-Britanniából, Ausztriából, Svájcból, Spanyolországból, Hollandiából, Franciaországból, Lengyelországból és Oroszországból érkezett. Míg a látogatók 60%-a nyomdaipari szakember volt, addig a látogatók harmadrésze a gyártóipar különböző szektoraiból érkezett, és nagyjából 7%-uk képviselte a csomagolóipart. A kutatás eredményei alapján a látogatók túlnyomó többsége vezető beosztású, akik a kutatás-fejlesztési, marketing, vagy termékspecialista részlegről érkezett. A látogatók nagy része képviselte a digitális nyomtatási szektort (38%), az inkjet szektort (26%), a szitanyomtatást (20%), illetve a speciális nyomtatási szektort (9%). A látogatók legfontosabb érdeklődési köre egyértelműen a gyártó és nyomtató gépek, a festékek, folyadékok és kemikáliák, nyomtatófejek, sziták és egyéb speciális alkatrészek, alapanyagok és felületek, illetve a hardveres és szoftveres megoldások voltak az integrált és személyre szabott alkatrészekkel egyetemben.
A kiállítási standokon zajló aktivitások mellett két konferenciateremben zajló komoly szakmai program is lehetőséget kínált a résztvevőknek arra, hogy betekintést nyerjenek a kibontakozó trendekbe és a funkcionális, dekorációs és csomagolás nyomtatás legújabb fejlesztéseibe. A különféle előadások között szerepeltek beszédek, prezentációk, szakmai vitafórumok és szakértői beszélgetések.
A Ricoh által szponzorált InPrint 2017 Innovációs díj olyan újszerű termékeket és partnerségeket ismert el, amelyek előre viszik az ipari nyomtatás és a gyártó ipar fejlesztését. Az InPrint első kiállítási napján a kiállítás társ alapítója Marcus Timson és Graham Kennedy, a Ricoh kereskedelmi inkjet nyomtatási üzletágának igazgatója négy győztes cég részére nyújtotta át ezt a rangos díjat.
Az ’Innovatív partnerség’ díját az olasz CEFLA és a brit Tonejet Ltd. nyerték. A ’Különleges termék’ díját a belga Sioen Cehmicals és az olasz Thallosjet cége kapták. Egy különleges díjat is átadtak, amellyel az InPrint nagykövetének, Sophie Matthews- Paul-nak életművét és a nyomtatási technológia fejlesztése érdekében tett erőfeszítéseit méltatták.
InPrint kiállításra Münchenben 2019. november 12-14. között kerül sor, de addig sem maradunk a kiállítás nélkül, hiszen 2018. november 20-22. között Milánóban tartják a következő európai InPrintet. Az InPrint egyesült-államokbeli kiállítására pedig 2019. április 9-11. Lousiville-ben kerül sor.
Az InPrint kiállításokról bővebb információ érhető el a www.inprintshow hivatalos weboldalon.
Sign