Kirobbanó lehetőségek az Európai Sign Expó-n
Az idei évben ismét a FESPA kiállítással egyidőben és egy helyen, május 14-17. között Münchenben rendezik meg a sign gyártók vezető szakmai kiállítását az Európai Sign Expó-t. Lapunk exkluzív interjút készíthetett a vásár előkészületeiről, illetve annak várható programjáról Roz Guarnori-val, a FESPA kiállítási igazgatójával.
Sign and Display: Az idei Európai Sign Expó témája a „Kirobbanó lehetőségek”. Mi a FESPA elképzelése ezzel a koncepcióval?
Roz Guarnori: Az Európai Sign Expó és a FESPA Globális nyomtatási kiállítás együttes jelmondata idén a „Kirobbanó lehetőségek”, amellyel a nem nyomtatott sign, a szita- és digitális szélesformátumú és textil nyomtatási piacokban rejlő sokrétű kereskedelmi és kreatív lehetőségekre kívánjuk felhívni a figyelmet. Korábbi rendezvényeinken szerzett tapasztalataink, illetve az idén elvégzett FESPA nyomtatási felmérés megerősítette, hogy a sign gyártók és nyomdai szolgáltatók folyamatosan keresik az új lehetőségeket vállalkozásuk növekedése érdekében. Bízunk benne, hogy ez a jelmondat aláhúzza iparágunk végtelen lehetőségeit, amelyeket a technológia és alapanyag innovációk tesznek lehetővé, illetve az iparág résztvevőinek csillapíthatatlan étvágyát az új piaci megoldásokkal való kísérletezés iránt.
Sign and Display: Milyen lehetőségeket mutat be az Európai Sign Expó a sign gyártó cégek számára?
Roz Guarnori: Az Európai Sign Expó 2019 egy kifejezetten a nem nyomtatott signage termékkör számára kialakított szakmai bemutató. A kiállítás keretei között a sign gyártó cégek számos technológiai megoldással és új lehetőséggel ismerkedhetnek meg, mint például a világító displayek legújabb technológiai fejlesztései, a dobozbetűk, dimenzionális signok, gravírozás és marás, display rendszerek, neon, LED és sign szerelő eszközök.
Sign and Display: Miért érdemes ellátogatni a sign gyártóknak erre a kiállításra?
Roz Guarnori: Az Európai Sign Expó Európa legnagyobb, a nem nyomtatott signage iparágnak szentelt szakmai kiállítása, amely nem csak a kontinensről, de számos országból vonz látogatókat. A tavalyi kiállításra az azt megelőző kiállításokhoz képest 26%-al több látogató érkezett, 97 országból. Amióta 2013-ben első alkalommal megrendeztük az Európai Sign Expó-t, azóta folyamatosan fejlesztettük annak szakmai kínálatát, és kiállítói állományát. A 2018-as kiállítás sikere, illetve a kiállítók és látogatók visszajelzése megerősített bennünket abbéli hitünkben, hogy olyan piacvezető eseményt szervezünk, amely tényleg számít és fontos a signage iparág szakemberei számára. A rendezvényünkre látogató minden négy emberből három aktív részese az üzleti döntéshozatalnak, illetve a felmérésünkben résztvevő látogatók 94%-a mondta, hogy vállalkozásuk számára fontos az Európai Sign Expó – ez pedig a lehető legjobb visszajelzés, amire csak számíthattunk!
Sign and Display: Az Európai Sign Expó látogatói számára előnyös lehet, ha meglátogatják a FESPA kiállítást is?
Roz Guarnori: Az Európai Sign Expó szempontjából kifejezetten előnyös, hogy egy helyen van a FESPA Global print expóval, a sign gyártók ugyanis felfedezhetik a szélesformátumú nyomtatás által kínált lehetőségeket és fordítva is: a nyomdai szolgáltatók megismerkedhetnek a nyomtatáson túl elérhető vizuális kommunikációs lehetőségekkel. A mai multimédiás világunkban a márkák, kiskereskedelmi láncolatok és végfelhasználók folyamatosan keresik a lehetőségeket, miként integrálhatják cégük kommunikációs üzeneteit és felületeit. Éppen ezért egy látogatás mindkét kiállításra azt jelenti vendégeink számára, hogy egyidőben ismerkedhetnek meg a nyomtatott és nem nyomtatott vizuális kommunikációs eszközökkel, illetve azzal, miként integrálhatják mindkét terület megoldásait projektjeikben.
Sign and Display: Milyen jövőbeli trendekkel ismerkedhetnek meg az Európai Sign Expó látogatói?
Roz Guarnori: 2018 novemberében tartottuk meg első partner konferenciánkat az Európai Sign Expó számára, ahol az iparág vezető cégeivel megvitattuk az iparág aktuális, és jövőbeli trendjeit. A kiállítóink számára jelenleg a legfontosabb kihívást az jelenti, hogy közvetlen kapcsolatot tudjanak kiépíteni megrendelő partnereikkel, a tervező építészekkel, designerekkel és kereskedelmi láncok képviselőivel, mivel egyre több és több nem nyomtatott signage megoldást látnak ezeken a területeken. Mi pedig válaszul erre az igényre, arra összpontosítjuk erőforrásainkat, hogy elhívjuk ezeket a partnereket az idei Európai Sign Expóra. A jövőben pedig évente tartunk majd partnerkonferenciákat, hogy megértsük, merre is tart ez az iparág, és mit kell tennünk, illetve mire kell összpontosítanunk a kiállítással kapcsolatban, amellyel elősegíthetjük kiállítóink piaci növekedését.
Sign and Display: A résztvevőket involváló aktivitások egyre népszerűbbé válnak a szakmai kiállításokon. Milyen workshopokon és egyéb rendezvényeken vehetnek részt a sign gyártók Münchenben?
Roz Guarnori: Számos olyan programot szervezünk az Európai Sign Expón és a FESPA-n, amelyeken a sign gyártóknak is érdemes részt venniük. Új például idén a Colour L*A*B* színmenedzsment tematikánk, amely egy technikai bemutató és konferencia formájában segíti a látogatók színmenedzsment ismereteinek fejlesztését. A Printeriors a mi egyedi rendezvényünk, amely a lakberendezési dekorációs nyomtatásban rejlő rengeteg kreatív lehetőséget mutatja be látogatóink számára technológiai megoldásokon keresztül. A World Wrap Masters járműburkolási versenyünk a kiállítás teljes ideje alatt zajlik majd. Ez az izgalmas és eseménydús verseny bemutatja majd, milyen szakmai tudás, gyakorlat és finesz szükséges járművek és egyéb tárgyak szakszerű burkolásához. A Colour L*A*B*, Printeriors és a World Wrap Masters eseményekről lapunk részletes bemutató cikkeiben olvashatnak.
A 2019. évi Európai Sign Expóról bővebb tájékoztatást találnak a www.europeansignexpo.com weboldalon, ahol az ESEM903 kód használatával regisztrálva ingyenes belépőt kapnak, amely belépésre jogosít az Európai Sign Expóra és a FESPA kiállításra is!
Sign