A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Kikristályosodott a virtuális drupa három alappillére

A kiállítótér, a konferenciaközpont és a kapcsolatépítő pláza

Az április 20-23. között megrendezendő digitális drupa közeledtével a kiállítók megkezdték a virtuális bemutatótermeik kialakítását; készülnek a videók és megkezdődtek az előkészületek az élő bemutatókra, valamint a virtuális konferenciatermek kialakítására is. A kiállítók már január végétől regisztrálhattak, az eddig beérkezett jelentkezések pedig igen kedvező képet rajzolnak: 23 országból körülbelül 100 kiállító jelentkezett és előzetesen több mint 6000 szakmai látogató jelezte részvételi szándékát szerte a világból. Ők már mind készülnek az iparág virtuális seregszemléjére.

Mit kínál a virtual.drupa

Az Exhibition Space (kiállítótér) link már most is folyamatos áttekintést nyújt a virtual.drupa regisztrált kiállítóiról. Számos jelentős német és nemzetközi piaci szereplő, mint például a Bobst, az Esko, a Kama, a Konica Minolta, a Kyocera, a Müller Martini, a Windmöller & Hölscher, valamint a szakvásár platina fokozatú partnere, a Leonhard Kurz és az arany fokozatú partner, a DuPont de Nemours már megerősítette részvételét. A virtual.drupa keretében a kiállítók a saját online bemutatótermükben erősíthetik digitális megjelenésüket, ahol kidomborítják meghatározó szakterületeiket, technológiáikat és termékeiket, valamint innovatív megoldásaikat.

Ezen kívül a szakértők az interneten élőben sugárzott előadásokban kínálnak a szerte a világból bekapcsolódó látogatóknak lehetőséget a közvetlen kapcsolatfelvételre, a kérdések feltevésére, valamint részletesen be tudják mutatni termékeiket és szolgáltatásaikat is.

A még inkább egyedi megszólításra virtuális konferenciatermeket biztosít majd a Networking Plaza (kapcsolatépítő pláza), ahol egyszerre akár négy résztvevőnek kínálnak lehetőséget a részletesebb és még inkább személyes eszmecserére.

Kifejezetten a közvetlen bemutatkozást szolgálja a testre szabható kapcsolatépítés: a látogatók március közepétől kulcsszavas kereséssel tudják felvenni a kapcsolatot a kiállítókkal a négy napos szakmai seregszemle minden napján 24 órában, sőt ezt követően is, hiszen ezt a funkciót 2021. október végéig vehetik igénybe a regisztrált látogatók. Az egyéni keresések és találatok alapján dolgozó intelligens algoritmus segíti a kapcsolatfelvételre irányuló kereséseket és ajánlásokkal is szolgálnak a kapcsolatfelvételéhez az érdeklődésre számot tartó vállalatokkal és szakemberekkel.

A Conference Area (konferenciaközpont) a kiállítóknak és szakmai látogatóknak további, kimagasló színvonalú programot kínál összesen 2160 perces terjedelemben a világviszonylatban is meghatározó fejlődési irányzatokról és az iparágat leginkább foglalkoztató témákról. Az iparág nemzetközi szakértői, a márkatulajdonosok és a vertikális piacok képviselői két folyamatos élő közvetítésben mutatkoznak be és értékes ismereteket osztanak meg esettanulmányok, vitaindító és betekintést nyújtó előadások révén.

A konferenciák minden napját a világviszonylatban is kiemelkedő példányszámban megjelenő szerző, Michael Gale és az ikonként kiemelt Coca-Cola márkát érdemben meghatározó James Sommerville brit formatervező indítja a konferencia minden egyes napját ötletekkel szolgáló vitaindító előadásokkal. Ezt követi a drupa öt különbemutatójának ismertetése: a “drupa cube”, a “touchpoint packaging”, a “touchpoint textile”, a “drupa next age” és a “3D fab+print” mutatkozik itt be.

Az iparág fejlődését döntő mértékben meghatározó négy alapvető témakör, a mesterséges intelligencia, a körforgásos gazdaság, az összekapcsolt fogyasztó és a platform alapú gazdaság szolgál a résztvevőknek iránymutatásul a négynapos rendezvényen. Az ötletadó témák sokaságára tekintettel a szakmai látogatók már idejekorán, március közepétől összeállíthatják a személyes vásárlátogatási naptárjukat. A megszokott, személyes részvétellel járó rendezvényekhez hasonlóan a szakmai látogatók tetszés szerint léphetnek be és ki a virtuális különbemutatókból, valamint részt vehetnek az élő Internetes műsorokon a kiállítói bemutatótermekben.

A kiállítók nagy hangsúlyt fektetnek a tudatosságra

A közelmúltban kötött megállapodással a Leonhard Kurz kiállító lett a virtuális szakvásár kizárólagos, platina fokozatú támogatója. Ez egyértelműen üzeni és bizonyítja egyidejűleg az iparágnak, hogy milyen kimagasló színvonalú szakmai párbeszédet kínál a virtual.drupa. „A drupa 1954 óta a grafikai és nyomdaipar zászlóshajója a seregszemlék között. Azzal, hogy mi is részt veszünk a virtuális drupa 2021 szakvásáron, mi is elismerjük és képviseljük ezt a tekintélyt és a színvonalat. Nagy örömmel vesszük igénybe ezt a platformot az előző és a soron következő élőben rendezett drupa közötti túlságosan is hosszú szünet áthidalására. A Kurz is nagy horderejű, az iparágban is éppen most fajsúlyos hírekkel készül. A drupa kifejezetten nemzetközi jellege másrészről biztosítja a lehetőséget arra, hogy a világ minden földrészén működő vállalatoknak mutassuk be az újdonságainkat. A virtuális drupa látogatóinak többek között valós és bevezethető megoldásokat kínál a Kurz a körforgásos gazdaság ás a PET-újrahasznosítás területén. Ezen kívül úttörő, kimagasló funkciókat felvonultató fejlesztéseket kínálunk a digitális megszemélyesítéshez” – fejtette ki Walter Kurz, a Leonhard Kurz Stiftung & Co. KG elnök-vezérigazgatója.

Joerg Hartmann, a Konica Minolta Business Solutions németországi és ausztriai leányvállalatának elnök-vezérigazgatója is osztja ezt a véleményt: „Amikor nincs mód a személyes találkozókat kínáló rendezvényekre – és ezek mindannyiunknak hiányoznak – nagy örömmel vettük a virtuális platform létrehozását. Ez a rendezési mód a gyártóknak, a beszállítóknak, a gépek, berendezések és megoldások használóinak és minden, a folyamatban érintett félnek lehetőséget nyújt az ötletek megvitatására és a nyomtatás jövőjének közös megalkotására.”

Hermann Veismann, a Windmöller & Hölscher nyomdaipari ágazatának vezetője szintén a látogatók és kiállítók részéről kihagyhatatlan lehetőségként tekint erre a virtuális iparági seregszemlére: „A drupa eddig is és most is az iparág nemzetközi találkozóhelye. Itt gyűlnek össze a szakmabeliek és a kiállítók, ide összpontosítják az újdonságokat az egész világból – még digitálisan is. A Windmöller & Hölscher elsősorban a hatékony termeléshez, a fenntartható termékekhez és a Csomagolás 4.0-hoz kapcsolódó újdonságokat vonultat fel a virtuális.drupán. A Windmöller & Hölscher CI flexo- és mélynyomó gépek mellett a látogatók közelebbről megismerhetik a legújabb automatizálástechnikai és az alkalmazást segítő kiegészítő rendszereket. Nagy örömmel várjuk az élénknek ígérkező szakmai eszmecserét.”

François Martin, a Bobst csoport marketing- és kommunikációs vezetője is bepillantást nyújtott a csomagolóanyag-gyártás és –tervezés újszerű alkalmazásaiba: „A BOBST meg kívánja osztani a csomagolás világra vonatkozó jövőképét és felvonultatjuk az általunk kiszolgált iparágaknak kínált megoldásokat. Meggyőződésünk szerint a csomagolóanyag-gyártás jövője négy alappilléren nyugszik: az egyedi megoldások rendszerbe kapcsolásán, a digitalizáción, az automatizáláson és a fenntarthatóságon. A konferenciákon felvázoljuk, a virtuális kiállítói standunkon pedig személyesen és részletesen kifejtjük, hogy hová akarunk eljutni a vevőinkkel. A virtuális drupa lehetőséget kínál a seregszemle valamennyi tősgyökeres kiállítójának, hogy megvilágítsa az iparág jövőjéről alkotott képét és hogy felvonultassa azokat a jelentősebb újdonságokat, amelyekkel támogatják a nyomdaipart és a nyomdai utómunkát végzőket abban, hogy célirányosan feleljenek meg az ügyfeleik igényeinek és követelményeinek.”

A látogatók már most regisztrálhatnak ingyenesen a https://virtual.drupa.com/ honlapon, emellett pedig előzetes áttekintést is kapnak a kiállítók termékkínálatáról. Ennek tükrében pedig a szakmabeliek a lehető legnagyobb hatékonysággal, de mégis a saját érdeklődési körük messzemenő figyelembe vételével tervezhetik meg testre szabott részvételüket a virtuális rendezvényen.

 

- Hirdetés -

Sign&Display