A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Két éve a legátfogóbb innovációs expo: teljes a FESPA programja

A 2022. május 31. és június 3. között megrendezésre kerülő FESPA Global Print Expo és European Sign Expo a 2019 óta látott legerősebb felhozatallal, több mint 250 kiállítóval jelentkezik, és annak ellenére, hogy a lista többé-ke­vésbé végleges, a szervezők közölték: még mindig vannak folyamatban lévő tárgyalások. A Messe Berlinen sok olyan cég is fel fog tűnni, akik a tavalyi, Amszterdamban rendezett eseményen a világjárvány miatt nem tudtak jelen lenni – áll a FESPA 2022 közleményében.

Rengeteg nagy márka fogja képviseltetni magát, pél­dául a szponzorként szereplő Durst, Mimaki, Brother és HP, de találkozhatunk az Agfa, az aleph, a Canon, az Epson, a Kornit Digital, a Mutoh, az M&R, a Roland DG, a swissQprint vagy épp a Fujifilm standjaival is. Utóbbi céget ezúttal kiemeltebb szakmai figyelem övezi, lévén tavaly jelentették be az Acuity-sorozat két új gépét: a síkágyas Acuity Prime-ot és az Acuity Ultra R2-t. Kevin Jenner európai marketingmenedzser szerint a felhasz­nálóknak teljesen új megjelenést, magasabb gyártási színvonalat, széleskörű funkcionalitást és kiemelt meg­térülést jelentenek majd a berendezéseik, és ezt végre az egész glóbusz számára demonstrálhatják.

Nemcsak a világvezetők miatt fokozott az érdeklődés a kiállítás iránt: szintén megmutatják magukat automati­zálási, illetve munkafolyamat- és színkezelési megoldá­sokat kínáló specialisták (Barbieri Electronic, Caldera, OneVision, ONYX Graphics), valamint fogyasztói és mé­diaeszköz gyártók (3A, Ahlstrom Munksjö, Avery Den­nison, Hexis, InkTec, Neenah Coldenhove, Neschen, ORAFOL, Poli-Tape, Sun Chemical).

A kiállítás igazgatója, Michael Ryan elmondta: a hely­zetük nem is lehetne motiválóbb, hiszen az ellátócé­gek nemzetközi közössége nagyon magabiztosnak tű­nik, és erős támogatást is kapnak tőlük a szervezők. A FESPA az elmúlt két év küzdelmei után új lendületet adhat a nyomdaiparnak, és ez a 2021-es amszterda­mi rendezvénynek köszönhető: a cégek és potenciális ügyfeleik hosszú idő után itt éreztek rá először, hogy mekkora értéket is képviselnek az élő események. Most, hogy a vállalatok talpra álltak, és újra a siker felé száguldanak, a döntéshozók elkezdhetnek jövő­biztos befektetések után kutatni. Ebben a hangulat­ban pedig aligha van jobb lehetőség egy élő shownál – vélekedett.

Christoph Gamper, a főszponzorok között szereplő Durst Group AG társalapító-vezérigazgatója hozzátet­te: „minden sign a FESPA 2022-re vezet, hiszen a vis­szaszorult járvány után végre újra üzletről beszélget­hetünk”. A cégvezető hangsúlyozta: a kiállítás többé nem a kontroll nélküli növekedésről, hanem a fenn­tartható világ megteremtéséről szól. A nyomdaipar fontos szereplője ezeknek a törekvéseknek, és a FESPA betonbiztos pont mindazon technológiák számára, amelyek új, környezetbarát üzleti modelleket terem­tenek. „Alig várjuk, hogy a FESPA-n Berlinben, majd azon túl újra élőben találkozzunk az ügyfeleinkkel, akiknek új lehetőségeket kínálhatunk.”

A FESPA Global Print Expo társrendezvényeként meg­jelenő European Sign Expón, a kontinens vezető signa­ge technológiai és vizuális kommunikációs kiállításán főleg dobozbetűkkel, digitális és térbeli signage-ekkel, gravírozással és marással vagy éppen megvilágított ki­jelzőkkel, otthonon kívüli médiával, LED-ekkel, kültérirendszerekkel, lézervágókkal és feliratozóeszközökkel foglalkozó cégek lesznek jelen. A rendezvény platina fokozatú támogatója az EFKA; rajtuk kívül olyan cégek visszatérése biztos, mint az Art Neon Lighting, a Co­sign, a dap, a Domino Sign, a Harmuth, a NEX LINE SRL, a SolaAir vagy a vhf camfacture. A világkiállításokra a fespaglobalprintexpo.com-on és az ese.fespa.com-on lehet regisztrálni.

Gábor János, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display