A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

„Just in Time”-ról „Just in Case”-re

A nyomdaiparban, illetve más ágazatokban is érzékelhető az elmúlt években az ellátási láncok gyengesége és a nyersanyaghiány – írja cikkében a Drytac észak-amerikai üzletfejlesztési vezetője, Dennis Leblanc.

A pandémia alatt a munkaerőhiány és a leállások okoztak kihívásokat, továbbá a Brexit szintén nehézségeket hozott, valamint számos egyéb hatás érte és éri a vállalatokat, ami kikezdi a határidők szoros betartását.

Itt az ideje hatékony megoldásokat keresni!

A helyzetre való tekintettel érdemes a termékeket és szolgáltatásokat felülvizsgálni, ami elősegítheti az anyagfogyás racionalizálását. Ez biztosíthatja, hogy továbbra is kielégíthetők legyenek az ügyfelek igényei, és az ellátási láncban lévő problémák által okozott nyomás csökkenjen.

A mindennapos műveletekhez szükséges anyagok mennyiségének optimalizálása szükséges, ami elősegíti a hatékonyabb vállalati működést. Ennek további előnye, hogy jelentősen csökkenthető az anyagokkal és különböző fogyóeszközökkel kapcsolatos költség. Az előre tervezés és a jövőre vonatkozó jelzések lehetővé teszik a pontosabb költségvetés megalkotását, így a beszerzés során elkerülhetők a többletkiadások.

Mit jelent a „Just in Time”-ról „Just in Case”-re?

A koncepció szerint a „Just in Case” megközelítésre való áttérés a nagyobb volumenű beszerzésekre vonatkozik. Az eljárás kezdetben drágább lehet, de ha minden anyag a raktárban marad, akkor elkerülhetők az olyan problémák, mint például az ellátási nehézségek. Az elképzelés által elkerülhető a pánik, ugyanis a hiány lehetősége minimalizálódik, továbbá a megemelkedett árak mellett nem szükséges további beszerzési folyamatokat indítani. A megmaradt anyagok raktáron tartása kiküszöböli a problémát, s lehetővé teszi a megszokott ügymenetet.

Ez a modell jól illeszkedik az utóbbi időben kialakult tendenciákhoz, ezek közül elsősorban ahhoz, hogy „holnapra kell az a bizonyos anyag”, mivel egyre több vállalkozás törekszik az előre betervezett beszerzésre.

Az elmúlt néhány év egyik legfontosabb tanulsága, hogy a vállalkozás védelme érdekében fontos előre tervezni. „A biztonság kedvéért” hozzáállás a közeljövőben rengeteget segíthet a hosszútávú célok elérésében.

Némethi Botond, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display