Először is szögezzük le: a legrosszabb hatás, amit egy digital signage-dzsel elérhetsz, nem az utálat, hanem az unalom. Hiszen ha az emberek utálják is az adott reklámot, legalább beszélnek róla, így mégiscsak felkarolják a terméket. Emlékezz Fluimucil Ábelre: még évekkel később is mindenki tudja, hogy a gyerek ugyanazt a köptetőt kapja a nagymamától, amivel az anyja is mindig gyorsan felgyógyult gyerekkorában. A spot csak a kis Ábel agyzsibbasztó hangfekvésével működött – nélküle unalomba is fulladt volna. Márpedig ha egy kampány megtervezéséről van szó, akkor az első és legfontosabb cél az, hogy a végeredmény ne legyen unalmas. Van három építő ötletünk, amivel nem hibázhatsz!
Még több tartalom!
A digital signage akkor emelkedik ki a tömegből a legjobban, ha a megszokottnál több kontentet jelenít meg. Ha egyetlen kijelzőt használsz, és azon is csak egy-két hirdetés fut, akkor olcsóbb lett volna egy papírbanner, és ugyanazt a hatást éred el. A sok tartalom egész egyszerűen vonzóbb, jobban leköti a figyelmet – de ehhez folyamatos frissítésre van szükség, tehát nem forgathatod hónapokig ugyanazokat a tartalmakat, ugyanabban a sorrendben. Az sem utolsó szempont, ha a tartalmat ahhoz a környezethez igazítod, amiben meg fog jelenni, sőt, még jobb, ha az emberek számára releváns információkkal kötöd össze (pl. időjárás, rendezvények, közhangulat stb.).
Legyen hangja!
A digital signage mindig érdekesebb, ha hangja is van. Az audió tartalom hozzáadásának több praktikus módja van: lehet zene, a tartalmat ajánló beszéd, illetve annak beépítése, hogy az ajánlott termék vagy szolgáltatás hol érhető el. Csak egy ötlet: a világban már sok helyen aratott sikert a töltőállomások kútjain elhelyezett kijelző, amely nemcsak ajánlatokat mutatott, hanem zenét is játszott a tankoló autósoknak. Persze, a hang hozzáadása és maga a hangerő kétélű fegyver: mindkettőt igazítsd a környezet adottságaihoz, hogy ne zavaró, hanem figyelemfelkeltő legyen.
Ne csak eladni, szórakoztatni is akarj!
A digital signage-ben rejlő lehetőségek túlmutatnak azon, hogy az értékesítés egyik leghatásosabb eszköze. Mert csak akkor lesz igazán az, ha kommunikációs felületként gondolsz rá. Ne csak a hirdetést akard lenyomni a nézők torkán, mert akkor ignorálni fogják. Ehelyett inkább szórakoztatva add el a terméket, amiről a kontented szól. Ez lehet rövid videó, közösségi médiafelületbe integrált tartalom vagy bármi; a lényeg, hogy a célcsoport számára élményt nyújtson. Először ezt kell elérned, hogy megragadd a figyelmet, aztán jöhet a klasszikus hirdetés!
Gábor János, Sign&Display
Forrás: Digital Signage Today
Fotó: iStock