A Plotter Service Kft.-t 2002 áprilisában alapította Kokavecz József. Előtte hat éven keresztül egy prémium kategóriás gépeket forgalmazó vállalatnál dolgozott szervizesként, majd értékesítőként – amiben áram volt, az hozzá tartozott. A nemzetközi cég kiváló szakmai alapokat biztosított a későbbi munkájához. Az akkori munkatársai többsége ma is a szakmában tevékenykedik vezető vagy középvezető beosztásban a dekorációsalapanyag-forgalmazó vállalatoknál. Pályafutása során rendszeres továbbképzéseken és gyakorlati oktatásokon vett részt piacvezető gépekhez. Pályafutása kezdetén találkozott először a Roland gépeivel is, mondhatjuk, hogy szerelem volt első látásra. Kokavecz József, a Plotter Service Kft. ügyvezetője beszélt magazinunknak a vállalkozás elindításáról, filozófiájáról és a terveiről.
Komoly szakmai háttérrel rendelkeztél, és talán kiemelkedő karrierutat járhattál volna be alkalmazottként. Miért döntöttél a saját vállalkozás mellett?
Minden emberben felmerül a vágy, hogy a saját ura legyen és saját cégben próbálja a képességeinek határait feszegetni. Bennem az elhatározás 2002-ben fogalmazódott meg, s megalapítottam a Plotter Service Kft.-t. Az első névötletem a Plotter Doktor lett volna, de azt a cégbíróság a név egészségügyi utalása miatt elutasította. Felmerült a viccesebb Harry Plotter elnevezés is, de a könyv világa annyira nem fogott meg, és a későbbiekben igazolódott, hogy a tréfás elnevezés jó ötlet, de hosszútávon nem biztos, hogy jó választás.
A tapasztalatod megvolt a cégalapításhoz, már csak a minőségi termék hiányzott. Miért pont a Roland gépekre esett a választásod?
A cégem megalapításakor az volt az ötletem, hogy ismerve minden magyarországi vágógép-forgalmazót, egy kvázi gyűjtőkereskedést hozok létre, ahol mindent lehet kapni. A forgalmazókkal való tárgyalás során világossá vált számomra, hogy a gépek, szolgáltatások, szaktudás minősége rendkívül változó. Már akkor is fontos volt számomra, hogy az általam eladott gép „vállalható” legyen. Ne kelljen az ügyfelet nagyobb haszon reményében nem a céljainak megfelelő vagy nem jó szervizháttérrel rendelkező géptípus felé terelni.
A magyarországi helyzetet áttekintve és ismerve a Roland márka mellett döntöttem, amely döntés hosszútávon is jónak bizonyult. Egy piacvezető, jól eladható termékeket gyártó céget ismertem meg a Rolandban.
Hol találnak meg téged a potenciális partnerek? Irodából dolgozol, vagy helyszínelsz?
Amikor a céget megalapítottam, akkor azonnal egy irodát nyitottam. A fülemben csengett Királyfalvi Robi mondata, hogy a lakásodból nem tudsz komoly céget üzemeltetni. Beláttam, hogy a személyes ügyfélkapcsolat mindennél fontosabb. Ezért Budapest III. kerületében, a Bécsi úton béreltem egy 30 négyzetméteres irodát, ahol már a kezdetektől be tudtam mutatni a Roland gép működését. Kipróbálható volt munka közben. Fontos volt még a Plotter Service szolgáltatásainak kiválasztásánál, hogy ne jelentsek konkurenciát az ügyfeleim számára, ezért nem hirdettem magamnyomtatási szolgáltatásokkal. A mai napig megfigyelhető, hogy a partnerek nyugodtan elmondják a problémáikat, segítségemet kérik a megoldásra egy adott munkával kapcsolatban, mert biztosak benne, hogy nem veszítik el a projektjüket amiatt, hogy velem árversenybe kell szállniuk.
Honnan jönnek a gépek?
Az első években a Roland DG (DG – Digital Group) közös vezetéssel és raktárral működött Magyarországon a zenei termékeket forgalmazó Roland anyavállalattal. Ez nagyon kényelmes állapotot jelentett, mert nem volt szükség jelentős raktárkészlet kialakítására, s pillanatok alatt elérhettük a törökbálinti nagyker raktárát. A gépeket is azonnal szállíthattuk. A Roland DG 2011- ben – ekkor született meg a fiam is, de ez a történet szempontjából lényegtelen – átszervezte a kereskedelmi hálózatát és európai központokat hozott létre. Magyarország Belgiumhoz került. Innentől egy európai raktárból kellett beszerezni a forgalmazott termékeket. Ez azt jelentette, hogy fel kellett építenem saját készletet, hogy azonnal ki tudjam szolgálni a vevőket. Ami a mai napig így van. Az általunk eladott gépekhez szükséges kellékanyagokat azonnal tudjuk biztosítani a vevőinknek. A változás időközben annyi volt, hogy pár éve a dánokkal állunk kapcsolatban, mert az anyacégnek így praktikusabb. Szerencsére nemcsak külföldi összeköttetés van, hanem a munkámat segíti egy magyarországi termékfelelős is. A gépeket központi raktárból rendeljük, amelyek 4-5 munkanap alatt megérkeznek Magyarországra.
Mit terveztek a SignExpo 2022 kiállításra?
Mindig fontosnak tartottam a személyes találkozást az ügyfelekkel. Sokkal korrektebb, gyorsabb, személyesebb kapcsolat kiépítését teszi lehetővé. Behozza az eladásba az „emberi” faktort, a szimpátiát. A legjobb lehetőség arra, hogy rövid idő alatt a lehető legtöbb szakemberrel találkozzam. Az eddig megrendezett SignExpo-PPDexpo mindegyikén részt vett a Plotter Servie Kft. Tapasztalatom alapján az elmúlt években a kiállításokon a vevők már nem a gépeket szeretnék megismerni, hiszen arra minden lehetőség adott az interneten, hanem a beszállítót választják ki. A személyes bemutatkozás nagyon sokat számít. Fontos a bizalom elnyerése.
Mik a visszajelzések az eddigi partnereitektől?
Szerencsére ügyfeleink többsége a második, harmadik, sokadik Roland gépét is tőlem vásárolja, mert elégedett a Plotter Service-szel. És ajánlja is mindenkinek a cégemet. Ez tette lehetővé, hogy az elmúlt 20 év nagyobb részében a Plotter Service legyen a legnagyobb magyarországi viszonteladó.
Mik a jövőre vonatkozó személyes tervek?
Jelenleg 53 éves vagyok. Szeretném, ha a nyugdíjas éveimet a Plotter Service-ből kilépve kezdhetném meg. Esetleg a fiamnak átadni, hogy folytassa az általam megkezdett munkát.