Heimtextil Frankfurt
Tartalommal teli programjával az idén 50. születésnapját ünneplő Heimtextil kiállítás erős lökést adott a lakástextil piac számára. A fenntarthatóság volt a rendezvény legfontosabb hívószava, minden további tematikát háttérbe szorítva. 63.000 látogató utazott Frankfurtba, hogy első kézből ismerje meg a 2.952 kiállító lakástextil termékeit a világ vezető szakmai vásárán, ahol a textilnyomtatási technológiákat bemutató szekció nagyobb területen képviseltette magát.
Az iparág jelenleg óriási kihívásokkal néz szembe, amelyet érezhettek a Heimtextilre látogató szakemberek is. A kiállítók elégedettsége megegyezett a tavaly mért adatokkal, a látogatói elégedettség pedig tovább tudott növekedni a tavaly mért 93%-ról 95%-ra. A vásár korai dátuma, az adott termékkörökre szakosodott üzletek konszolidációja, az e-kereskedelem nagymértékű erősödése, illetve a globális gazdaság lassulása egyaránt hatással voltak a rendezvényre. – mondta Detlef Braun, a Frankfurti vásárközpont igazgatója.
Iparág specifikus, időszerű tartalom
A születésnapját ünneplő Heimtextil eddigi történetének leggazdagabb programját kínálta: több mint 150 előadás, és panelbeszélgetés, 30 vezetett túra és számos egyéb program, természetesen a legújabb termékekkel együttesen inspirálta a kereskedelemből, iparból, lakberendezői, tervezői és vendéglátói oldalról érkező látogatókat tartalmas beszélgetésekre. A legnagyobb figyelmet a „Trend Space” elnevezésű kiállítói tér kapta, amely egyedi megközelítésben mutatta be a legújabb irányvonalakat.
Minden út a fenntarthatósághoz vezet
A világon elsők között a frankfurti vásáron mutatta be „Fenntarthatósági fejlesztési céljait” az ENSZ Partnerségekért felelős irodája, és egyúttal intenzív dialógusra szólította fel az iparág képviselőit. „A Heimtextil volt szakmai túránk újabb állomása, melynek keretében Fenntarthatósági fejlesztési céljainkat mutattuk be a Frankfurti vásárközpont Texpertise hálózatának, illetve Tudatos divatkampányának támogatásával. Irodánk örömmel üdvözli a kiállítók innovatív munkáját, és a Frankfurtban általuk bemutatott számos, fenntartható termeléssel készült textil terméket. Standunkon rengeteg visszajelzést kaptunk, amely egyértelműen bizonyította: az iparág teljes mértékben támogatja kitűzött céljainkat.” – mondta lapunknak Lucie Brigham, az ENSZ Partnerségekért felelős irodájának vezetője.
Textilipari technológiák: megnövelt területen a nyomtatási és feldolgozó gépek
Hatékonyabb, digitálisabb, kreatívabb: a Heimtextil kiállításon a textilipari feldolgozó gépek nagyobb választékát mutatták be, a „Textil technológiák” elnevezésű, szélesebb termékszegmenseket átölelő tematikus csarnokban. A digitalizálódás forradalma jelenleg alapvető változásokat eredményez a lakástextilek gyártásában és feldolgozásában. Az ipar 4.0 és a digitalizáció az iparág két legfontosabb kulcsszava, amelyek a termékek testre szabhatóságát, automatizációt, tanuló gépeket, nagy adatmennyiségeket, önrendszerező gyártási rendszereket és digitális nyomtatást egyaránt jelentenek. A Heimtextil idei rendezvényén hangsúlyosan bemutatták a legújabb technológiai fejlesztéseket, és termékújdonságokat. A vásár 3.0 csarnokában berendezett „Textil technológiák” tematikában helyet kapott a „Digitális nyomtatási technológiák” és a „Textilfeldolgozás” témaköre, ahol bemutatták a jövő technológiai megoldásait – digitális nyomtatóktól a szoftvereken át, a textilfeldolgozó gépek hasznos kiegészítőit.
„A megnövelt területű textil technológiai tematikával kiszolgáltuk a növekvő igényeket, és több információt szolgáltattunk az ipar résztvevői számára. Az alapanyagok, design tervek mellett bemutatásra kerültek a legújabb technológiai megoldások és eszközök – a vezető nemzetközi gyártóktól – mindezt egy helyen.” – mondta lapunknak Olaf Schmidt, a Frankfurti vásárközpont textil és textil technológiai alelnöke.
A „Digitális nyomtatási Technológia” szekcióban a HP Németország, a portugál Mtex Solutions, illetve az Aleph, a Fotoba International, az MS Printing Solutions és a Sublitex egyaránt képviseltette magát.
A HP standján HP Latex 570 és HP Stitch S500 printerekkel nyomtatták ki a fiatal holland tervező, Gino Anthonisse munkáit, aki 10 különböző, exkluzív koncepcióval készült a Heimtextilre, amelyről lapunknak elmondta: „Színekkel, különféle grafikai felületekkel és fotó elemekkel tarkított színrobbanást akartam alkotni. Kollekciónk egy korábbi, Wanda című munkánk folytatása, amelyet a japán művészeti elemek erősen befolyásoltak, és ruhák mellett különféle hajtogatású textil és papír anyagokat egyaránt tartalmaz.” A különleges origami technikák alkalmazásával a Wanda kollekcióban sikerült varrás nélkül teljes ruhadarabokat alkotni. A HP számára megalkotott nyomatok mellett a standon számos egyedi origami alkotás is bemutatásra került.
A „Textil feldolgozási és megmunkálási” szekció területén bemutatkoztak a Demsan Tekstil Makine és Tunca Teknik cégek Törökországból, az egyesült-államokból érkező Jees szövőgépgyártó, az olasz Monti Antonio, illetve a Neenah Coldenhove és a Wybenga Hollandiából. A Wybenga bemutatta függöny és sötétítő gyártó gépeinek teljes választékát. A J. Zimmer Maschinenbau és a ZSK Strickmaschinen szintén új termékeivel jelentkezett. A ZSK az individualizációt és személyre szabott termelést szolgáló gépekkel képviseltette magát. Mindezekkel összhangban bemutatták legújabb, több tűvel felszerelt hímzőgépeiket. A több tű hatékonyabbá teszi a munkafolyamatot – az értékesítési csatornák ezáltal jobban optimalizálhatók lesznek, a rendelési és készletezési rendszerek pedig hatékonyabban működhetnek majd. Az Olasz Textilgépgyártók szövetsége közös standon is képviseltette magát, ahol bemutatták legújabb fejlesztéseiket.
Tudástár az építészek, vendéglátók és alvásszakértők számára
A Heimtextil kiállítás egyik további kiemelt témája volt a hotelek és középületek berendezései. Nagyjából 370, erre a témára szakosodott cég mutatta be új termékeit – amelyekkel új megoldásokat szolgáltatnak a lakberendezők, és vendéglátóipari szakemberek számára. „Megpróbálunk a textilekre építészeti alkotóelemként tekinteni, melynek köszönhetően szabadon kezelhetjük ezen termékeket és kreatívan alkothatunk belőlük olyan különféle élettereket, mint előterek, pihenőzónák, útbaigazító rendszerek, és olyan helyek, ahol szívesen töltünk több időt. Épp ehhez használhatjuk a Heimtextilen bemutatott új anyagokat kiemelkedő rugalmassággal.” – mondta Fokke Moerel, az MRDV építészeti cégtől.
Az előbbinél még nagyobb sikert aratott az „Alvás jövője” fórum, melynek keretében a Heimtextil koncentrált tudást mutatott be az alvás minden megközelítéséről, illetve az alváshoz kapcsolódó rendszerek, ágyak és ágyneműk termékkategóriáiban. A fenntarthatóság természetesen itt is központi témaként szolgált. A jövő generációinak fenntartható termelési stratégiáiról szóló vitafórumon a Lenzing, Vossen, az IKEA egyaránt bemutatta a témában alkotott stratégiai elképzeléseit.
A következő Heimtextilt 2021. január 12-15. között rendezik Frankfurtban.
Sign