A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Forradalmi technológiák a jubiláló SignExpo-n

A 2022-es SignExpo, illetve társkiállítása, a PPDExpo testközelbe hozza azokat a nyomtatási technológiákat, amelyek az életterünk szinte minden felületén nyomot hagynak, az ágyneműtől a fürdőszobán, konyhán és autón át az irodaszőnyegig. A részben új tulajdonosi körrel rendelkező Sign&Display magazin megújult rendez­vényén Téged is várunk: május 24-26-a, BOK Csarnok, Budapest!

Közel száz kiállító, több mint háromezer négyzetmé­teren, rengeteg nagy múltú céggel, várva várt vissza­térővel és izgalmas új szereplővel – nagy vonalakban ezt ígéri Czakó Miklós főszervező, aki a Green Edge Media Group Kft. és a Sign&Display magazin társtulaj­donosaként képviseli a kiállítást. A reklámügynökség­nek egy korábbi tulajdonos kiválásával nyílt lehetősé­ge arra, hogy másfél évvel ezelőtt bevásárolja magát a Sign&Display magazinba. Hazánk egyetlen, a reklám­dekorációs piacon megjelenő szaklapja azóta komoly reformokon esett át: megújult weboldala (benne pl. hírlevél funkcióval, online előfizetési lehetőséggel, a magazin lapozható digitális változatával) megtöbb­szörözte a látogatószámot és elérte a hétezer felirat­kozót. Az online jelenlét egyre markánsabb, hiszen sosem volt rá még akkora online hirdetői igény, mint ebben az évben. A 21. századi médiumnak megfelelő arculat kialakítása után a laphoz tartozó SignExpo is új mérföldkőhöz ér.

„A Green Edge reklámügynökségnek már van egy bejáratott rendezvénye, a TECHference ipari konferencia, amit tavaly Telkiben rendeztünk – közel 30 előadással, több száz résztvevővel, az ország talán legizgalmasabb innovációit bemutató vállalatokkal.

Ezzel a háttérrel, illetve a reklám, szervezés és ope­ratív feladatok terén tapasztalt csapatunkkal nagyon szerettük volna, hogy a SignExpo is hozzánk kerüljön.” – idézte fel Czakó Miklós. „Letisztítottuk a portfóliót, így a 2022-es SignExpo sok szempontból más lesz: a minden eddiginél intenzívebb online kampánnyal elértük például, hogy már most több mint 70 cég je­lezte a részvételét, ezzel a nettó 3.000 négyzetméter közel 80 százalékát már le is foglalták a kiállító cégek.”

A főszervező elárulta: rengeteg kísérőprogrammal ké­szülnek a háromnapos kiállításra, benne egy utoljára a kezdetek kezdetén megszervezett elemmel, a kira­katbaba-öltöztető versennyel. A kirakatrendezők, de­koratőrök és designerek versenyét a fenntarthatóság jegyében élesztik újjá: a rögtönzött dizájner ruhák a rendezvényen keletkező hulladékokból, például csoma­golóanyagokból fognak készülni. Nem hiányozhatnak persze a szakmához kötődő új technológiák sem: a ki­állítás történetében először kerülnek méltó helyükre a legmodernebb LED és digitális signage megoldások, sőt, lesz 3D nyomtatókat forgalmazó cég is, valamint forra­dalmi textil- és csempenyomtatással foglalkozó vállala­tok standjaira is el lehet majd ellátogatni – sorolta.

„Terveink szerint több olyan installációt is felállítunk, amelyek egy átlagos ember életterén keresztül mu­tatják be, hogy mi minden készülhet nyomtatással. Ezek gyártását, végleges formáját persze egytől egyig bemutatjuk: az ágyneműhuzattól, lámpaernyőtől és szőnyegtől a csempén, padlóburkolaton át a köntösig vagy más textíliákig” – mutatott rá Miklós. „Testközelbe hozunk továbbá olyan mai trendeknek megfelelő meg­oldásokat, mint az additív gyártásban készülő, egyedi dekorációs elemek, amelyek többezres spektrum alap­ján kikevert színekben, 3D nyomtatással épülnek fel a gépben. Ez a technológia például Ázsiában új trendet eredményezett, és olyan kérdéseket is megold, mint egy kutya és a gazdája összeöltözése: ha valaki meg­vesz egy luxuskabátot, akkor ugyanolyan dizájnnal rendelhet hozzá nyakörvet vagy hámot.”

A szinte végtelen számú termék között kiemelt hang­súlyt kap a tapétanyomtatás, hiszen az egyediséget kereső piacon lassan háttérbe szorulnak a klasszikus, tekercselve kapható termékek. A kiállításon látható modern tapétamegoldások egyike a CSH Kft. Phototex szövete lesz, ami igény szerinti mintával rendelhető, és bármikor visszaszedhető, majd mosható, és akár százszor is visszahelyezhető.

„Bár már jövünk ki belőle, a COVID érezteti hatását a szervezésen: az intenzív érdeklődés mellett találkozni még olyan félelmekkel, amelyeket a pandémia okoz. Leginkább kiállítói oldalon jelennek meg aggodalmak és bizonytalanságok, de bízunk benne, hogy az idő elő­rehaladtával ezek még jobban elcsitulnak” – fogalma­zott Czakó Miklós.

A rendezvénynek megvan a maga tekintélye, amit jól mutat a nagy múltú cégek megjelenése: már biztosan lesz standja a kiállításon az Eurojetnek, a Signdepotnak, a Fortuna Digitalnak vagy éppen a Ricohnak, viszont olyan új kiállítók is megjelennek, mint a KVINT-R, a Ledtrio vagy az Alphaset. Kövesd az egyre bővülő listát, és jelentkezz kiállítónak a signexpo.hu-n!

Gábor János, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display