A 2022-es SignExpo, illetve társkiállítása, a PPDExpo testközelbe hozza azokat a nyomtatási technológiákat, amelyek az életterünk szinte minden felületén nyomot hagynak, az ágyneműtől a fürdőszobán, konyhán és autón át az irodaszőnyegig. A részben új tulajdonosi körrel rendelkező Sign&Display magazin megújult rendezvényén Téged is várunk: május 24-26-a, BOK Csarnok, Budapest!
Közel száz kiállító, több mint háromezer négyzetméteren, rengeteg nagy múltú céggel, várva várt visszatérővel és izgalmas új szereplővel – nagy vonalakban ezt ígéri Czakó Miklós főszervező, aki a Green Edge Media Group Kft. és a Sign&Display magazin társtulajdonosaként képviseli a kiállítást. A reklámügynökségnek egy korábbi tulajdonos kiválásával nyílt lehetősége arra, hogy másfél évvel ezelőtt bevásárolja magát a Sign&Display magazinba. Hazánk egyetlen, a reklámdekorációs piacon megjelenő szaklapja azóta komoly reformokon esett át: megújult weboldala (benne pl. hírlevél funkcióval, online előfizetési lehetőséggel, a magazin lapozható digitális változatával) megtöbbszörözte a látogatószámot és elérte a hétezer feliratkozót. Az online jelenlét egyre markánsabb, hiszen sosem volt rá még akkora online hirdetői igény, mint ebben az évben. A 21. századi médiumnak megfelelő arculat kialakítása után a laphoz tartozó SignExpo is új mérföldkőhöz ér.
„A Green Edge reklámügynökségnek már van egy bejáratott rendezvénye, a TECHference ipari konferencia, amit tavaly Telkiben rendeztünk – közel 30 előadással, több száz résztvevővel, az ország talán legizgalmasabb innovációit bemutató vállalatokkal.
Ezzel a háttérrel, illetve a reklám, szervezés és operatív feladatok terén tapasztalt csapatunkkal nagyon szerettük volna, hogy a SignExpo is hozzánk kerüljön.” – idézte fel Czakó Miklós. „Letisztítottuk a portfóliót, így a 2022-es SignExpo sok szempontból más lesz: a minden eddiginél intenzívebb online kampánnyal elértük például, hogy már most több mint 70 cég jelezte a részvételét, ezzel a nettó 3.000 négyzetméter közel 80 százalékát már le is foglalták a kiállító cégek.”
A főszervező elárulta: rengeteg kísérőprogrammal készülnek a háromnapos kiállításra, benne egy utoljára a kezdetek kezdetén megszervezett elemmel, a kirakatbaba-öltöztető versennyel. A kirakatrendezők, dekoratőrök és designerek versenyét a fenntarthatóság jegyében élesztik újjá: a rögtönzött dizájner ruhák a rendezvényen keletkező hulladékokból, például csomagolóanyagokból fognak készülni. Nem hiányozhatnak persze a szakmához kötődő új technológiák sem: a kiállítás történetében először kerülnek méltó helyükre a legmodernebb LED és digitális signage megoldások, sőt, lesz 3D nyomtatókat forgalmazó cég is, valamint forradalmi textil- és csempenyomtatással foglalkozó vállalatok standjaira is el lehet majd ellátogatni – sorolta.
„Terveink szerint több olyan installációt is felállítunk, amelyek egy átlagos ember életterén keresztül mutatják be, hogy mi minden készülhet nyomtatással. Ezek gyártását, végleges formáját persze egytől egyig bemutatjuk: az ágyneműhuzattól, lámpaernyőtől és szőnyegtől a csempén, padlóburkolaton át a köntösig vagy más textíliákig” – mutatott rá Miklós. „Testközelbe hozunk továbbá olyan mai trendeknek megfelelő megoldásokat, mint az additív gyártásban készülő, egyedi dekorációs elemek, amelyek többezres spektrum alapján kikevert színekben, 3D nyomtatással épülnek fel a gépben. Ez a technológia például Ázsiában új trendet eredményezett, és olyan kérdéseket is megold, mint egy kutya és a gazdája összeöltözése: ha valaki megvesz egy luxuskabátot, akkor ugyanolyan dizájnnal rendelhet hozzá nyakörvet vagy hámot.”
A szinte végtelen számú termék között kiemelt hangsúlyt kap a tapétanyomtatás, hiszen az egyediséget kereső piacon lassan háttérbe szorulnak a klasszikus, tekercselve kapható termékek. A kiállításon látható modern tapétamegoldások egyike a CSH Kft. Phototex szövete lesz, ami igény szerinti mintával rendelhető, és bármikor visszaszedhető, majd mosható, és akár százszor is visszahelyezhető.
„Bár már jövünk ki belőle, a COVID érezteti hatását a szervezésen: az intenzív érdeklődés mellett találkozni még olyan félelmekkel, amelyeket a pandémia okoz. Leginkább kiállítói oldalon jelennek meg aggodalmak és bizonytalanságok, de bízunk benne, hogy az idő előrehaladtával ezek még jobban elcsitulnak” – fogalmazott Czakó Miklós.
A rendezvénynek megvan a maga tekintélye, amit jól mutat a nagy múltú cégek megjelenése: már biztosan lesz standja a kiállításon az Eurojetnek, a Signdepotnak, a Fortuna Digitalnak vagy éppen a Ricohnak, viszont olyan új kiállítók is megjelennek, mint a KVINT-R, a Ledtrio vagy az Alphaset. Kövesd az egyre bővülő listát, és jelentkezz kiállítónak a signexpo.hu-n!
Gábor János, Sign&Display magazin