A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

EuroShop 2020 Düsseldorfban

A legutóbbi, 2017-ben megrendezett EuroShop vásár óta eltelt rela­tív rövid időn belül rengeteget változott a kiskereskedelmi iparág. Bárhol, ahová csak nézünk, a technológiai megoldások alakítják át annak módját, hogy a vásárlók miként lépnek kapcsolatba a már­kákkal. A 2020. február 16-20. között megrendezésre kerülő EuroShop-on az összesen 2300 kiállítóból 550 olyan lesz, amelyek a kiskereskedelmi technológia változásait termékeiken keresztül szemlélteti. Cikkünkben röviden összefoglaltunk néhány csúcs­technológiai példát, amelyeket már kínálnak a vásárlók számára.

A spanyol divatmárka – a Zara már bevezette üzleteiben az önkiszolgáló kasszákat és az RFID-val ellátott interaktív tükröket. A Nike az ’Innováció Háza 000’ neve­zett New York-i üzletében helyi ada­tokat felhasználva, a helyi közösség igényei szerint tölti újra üzletének polcait. Az SK-II kozmetikai márka to­kiói, sanghaji és szingapúri üzleteibe látogató vásárlók megtapasztalhatják a kozmetikai tanácsadás következő generációját, egy „varázs szkennelő” segítségével, amely mesterséges in­telligenciára alapozva elemzi a bőrt, megállapítja annak korát és személy­re szabott termék ajánlást biztosít – mindezt úgy, hogy a vásárló mind­össze 3 percnyi időtartamot ül egy tükör előtt. De léteznek már olyan kávézók, ahol robot baristák szolgál­ják fel az italokat a San Francisco-i Café X, és a sanghaji Ratio üzletei­ben. És hát természetesen ott van az Amazon Go, ahol a vásárlók csak összeszedik a termékeket, és kisétál­nak az érzékelő kapun – a fizetés pe­dig automatikusan megtörténik egy applikáción keresztül.

In-store technológiák: Itt a cselek­vés ideje?

2018-ban a Hitachi Consulting meg­jelentetett egy tanulmányt 2.000 brit vásárló részvételével, melynek ered­ménye volt, hogy a 24–35 éves válasz­adóknak több mint kétharmada vásá­rolna szívesen olyan üzletben, amely alkalmaz innovatív technológiákat. A felmérés kimutatta továbbá, hogy a technológiai újítások miatt a vásárlá­si szokások megváltoztatására egyre kevésbé hajlandóak az emberek koruk előre haladtával.

„A felmérés eredménye egyértelmű: azon kiskereskedelmi technológiák, mint a digital signage, és a valós idejű készletkezelési rendszerek közvetlen hatást gyakorolnak arra, hol vásárol­nak a jövő vevői.” – mondta a Hitachi Consulting kiskereskedelmi szakértő­je, Pierson Broome, majd hozzátette – „Egyre több kiskereskedő kísérlete­zik innovatív technológiákkal, és azok, amelyek a legjobb formáját találják meg annak, miként növelhetik a vásár­lói élményt, jó eséllyel képesek lesznek kiszolgálni a fiatal vevői generáció nö­vekvő igényeit.”

Kassza nélküli vásárlás

2018 kezdetén az online óriás Amazon került az újságok címlapjára azzal, hogy megnyitotta első Amazon Go – kassza nélküli kényelmi boltját az Egyesült-Államokban. A kassza nélküli vásárlási élmény olyan technológiákat használ, mint a számítógépes víziók, a szenzor fúziót, és a deep learninget (mélytanu­lást) arra a célra, hogy felismerjék, ha levettek vagy visszatettek a polcra, és azok virtuális bevásárlókocsiban való nyomon követésére. Az Amazon Go applikáció használatával a vásárlók ké­pesek válogatni a termékek között, vá­sárolni, majd elhagyni az üzletet sorban állás és a kasszánál való fizetés nélkül.

Azóta világszerte egyre több kereske­dő próbálja ki a kassza nélküli üzlete­ket, és próbál erőfeszítést tenni arra, hogy a vásárlói élmény gyorsabb és kényelmesebb legyen. A brit szuper­market lánc, a Tesco jelentések szerint olyan technológiát fejleszt az izraeli startup Trigo Vision-nal, amely auto­matikusan terheli a vevőket vásárlásuk értékével, a sportruházati forgalma­zó Decathlon pedig a MishiPay mobil self checkout megoldását alkalmaz­za összes hollandiai áruházában. A Decathlon Scan & Go technológiájá­val a vásárlók képesek beszkennelni és fizetni a kiválasztott termékekért okostelefonjuk használatával, amely automatikusan érvényteleníti az RFID biztonsági címkét, így szabadon el­hagyhatják az áruházat anélkül, hogy a kasszánál sorba kellene állniuk.

Mobil applikációk

A Nike szintén működtet már kas­sza nélküli fizetéssel áruházat, mely­ben a márka erre a célra kifejlesztett Nike App-jával lehet fizetni. A gyors­fizetés funkció mellett az applikáción keresztül elérhető a Nike Scan funkció is, amellyel egy Nike áruház próbaba­báján általunk látott kollekció darabja­it kereshetjük meg és foglalhatjuk le a hozzánk legközelebb eső Nike áruház­ban. Mindezen szolgáltatások a Nike stratégiájának részei annak érdekében, hogy jobb vásárlói élményt kínáljanak a technológia és a valós vásárlás közöt­ti űr áthidalásával. „Függetlenül attól, hogy Ön milyen bolton belüli élmény­re vágyik, a Nike App annál sokkal több tapasztalati lehetőséget kínál okos esz­köze révén.” – nyilatkozta a Nike.

Az EuroShop 2020 kiállítás látoga­tói megismerkedhetnek a legújabb trendekkel, ötletekkel és innováci­ókkal a kiskereskedelem területén, a kiterjesztett valóságtól (augmented reality) a mesterséges intelligencián át a mobilfizetési eszközökig és a fel­hő alapú szolgáltatásokig.

Az EuroShop 2020 16 kiállítás csar­nok összesen 127000 m2 felületét foglalja majd el, és február 16-20. kö­zött lesz nyitva, naponta 10.00-től 18.00 óráig. A napijegy a helyszínen 80 Euróba (internetes elővásárlással 60 Euróba), a kétnapos jegy 120 Eu­róba (elővásárlással 100 Euróba), a rendezvény teljes időtartamára érvé­nyes jegy 180 Euróba (elővásárlással 150 Euróba) kerül. A belépő jegyek­kel ingyenesen vehetők igénybe a VRR (Verkehrsverbund-Rhein-Ruhr) tömegközlekedési eszközei a vásárra és onnan visszautazásra.

Érdemes meglátogatni az EuroShop online magazinját, ahol híreket, inter­júkat, riportokat, technikai jellegű cik­keket, tanulmányokat, fotó- és video galériákat találhatunk a nemzetkö­zi kiskereskedelmi szektorról a mag. euroshop.de weboldalon.

Sign

- Hirdetés -

Sign&Display