A londoni Love Hero divatmárka a cég fenntartható, digitális nyomtatási megoldásait alkalmazza új, természet ihlette kollekciójához, aminek ténylegesen felhasznált darabszámai pontosan nyomon követhetőek, hiszen leadott rendelések szerint gyártják őket. Joshua Scacheri társalapító és tervező az Image Magazine kérdésére elmondta: az övéhez hasonló dizájner márkáknak meg kell teremteniük az etikus öltözködés lehetőségét, és tudatniuk is kell a vásárlókkal, hogy az igényük hallgató fülekre talált.
A „rendelésre készült” már nemcsak a fenntartható termékek egyik jellemzője, hanem a jövő életstílusát is meghatározza – vélekedett a cégvezető, aki egyébként az Amazon Prime „Making the Cut” című divattervező vetélkedőjében szerzett ismertséget.
A Love Hero a Kornit Digital technológiával vált képessé arra, hogy a leadott rendelésekkel megegyező számban, vagyis az igényekhez számszerűen igazodva, felesleg nélkül gyártja termékeit. Azért döntöttek a textilipari nyomtatás egyik világvezető cége mellett, mert az képes volt azonosulni a biológiailag lebomló, környezettudatos, túltermeléstől mentes elvárásaikkal. Scacheri hangsúlyozta: az igény szerinti mennyiség gyártása kiveszi az üzleti folyamatokból a nagy volumenre jellemző kockázatot, vagyis azt, hogy az adott darabszámból vajon mennyit sikerül ténylegesen értékesíteni, és ez végül hozza-e az üzleti terv elvárásait. Mint ismert, környezetvédelmi szempontból nagyon nem lenne mindegy, ha a divatipar minél több szereplője tenné magáévá a Love Hero és a Kornit megoldását, hiszen a túltermelés jelenleg általános jelenség, így a feleslegesen legyártott ruházatok százmillió tonnaszámra végzik szemétégetőkben.
A két vállalat selyem, lebomló nejlon és sok más ruhaanyag nyomtatási mechanizmusán dolgozik. A Kornit részéről nyilatkozó Scott Walton kiskereskedelmi stratégiafejlesztésért felelős igazgató azt mondta, a Love Hero remekül demonstrálja a prémiumcikkek igény szerinti mennyiségű gyártásában rejlő lehetőségeket. Aláhúzta: hálásak azért, hogy elkötelezettségüknek megfelelően részt vehetnek a fenntartható divat megteremtésében.
Gábor János, Sign&Display