A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Egy biztos találkozási pont a szakma számára

Kiss Zoltán, a SignExpo-PPD Expo kiállításigazgatója évtizedek óta dolgozik a nagy szakmai rendezvények szervezésének területén. Most elárulja nekünk, milyennek látja a SignExpo-PPD Expo fejlődésének ívét, és mit tart a kiállítás legfontosabb küldetésének.

Kiállításigazgatóként számos rendezvény lebonyolítása fűződik a nevéhez. A SignExpoPPD Expo hol helyezhető el ezek sorában?

Ahogy visszatekintek, talán a nyomda- és csoma­golóipar szakmai szervezetei az elsők között voltak, amelyek a hetvenes, de jellemzően, a kilencvenes években, a tavaszi BNV-ként ismert ipari vásárok mellett önálló szakmai kiállításokat kezdtek szer­vezni, vagy álltak azok mellé. A kétezres években csatlakozott ehhez a sign a Sign&Display magazin jóvoltából. Ahogy változtak a technológiák, úgy ezzel párhuzamosan a kiállításoknak is van egy fejlődési íve. Akkor tud egy szakmai rendezvény növekedni, ha a mögötte lévő szakmák fejlődnek, és a nyom­daipar, valamint a reklámdekorációs ágazat rohamo­san változik, alakul.

Hatalmas a technológiai fejlődés, akár az alapanya­gokat, akár a digitalizációs folyamatokat nézzük. Nagyon sok kiállító cég már a kezdetek óta jelen van, de most már egészen más technológiákkal dolgoz­nak ugyanazon márkanév alatt. Így kapcsolódik ös­sze a hagyomány és a modernizáció a SignExpo-PPD Expo égisze alatt.

Ez lesz a 10., jubileumi SignExpo, a PPDExpo pedig még nagyobb múltú. Hogyan tekint vissza az elmúlt évtizedekre?

Felsorolni is nehéz, mi minden történt. A kiállításo­kon sok cég itt mutatkozott be, lépett a hazai piacra. Itt lehetett először itthon megtekinteni a minden­kori újdonságokat. Túléltük a 2010-es válságot, ami egyetlen szakmai rendezvénynek sem kedvezett. Aztán jött a Covid. A járvány óta pedig ez a második SignExpo-PPD Expo, és visszatértünk a korábban hagyományosnak mondható őszi időponthoz, a legutóbbi tavaszi rendezvények után.

Ennek révén a tavalyi DRUPA – például inkjetet érin­tő – újdonságai és a tavaszi FESPA-n megjelenő fej­lesztések egyaránt bemutatkozhatnak nálunk. Úgy érzékeljük, hogy már mindenki nagyon várja: hiszen a szakma képviselői számára hagyományosan díjá­tadókkal, változatos kísérőeseményekkel színesített üzleti és egyben személyes találkozási ponttá vált. Jó dolog, ha egy kiállítás eléri azt a szintet, hogy az év elején mindenki beírja a naptárába, és egész évben erre készül. Most, úgy érzem, itt tartunk.

Áprilisban beszélgetünk, a rendezvény októberben lesz. Hol tart most a kiállítók jelentkeztetése?

Ebben a pillanatban 2.500 négyzetmétert meghala­dó terület foglalt, közel 50 kiállítóval: ez a teljes net­tó kiállítói terület 80 százaléka, tehát akár már most meg lehetne rendezni a kiállítást. De természetesen nem állunk meg itt. A jelentkezési határidő június 6. A sok korai jelentkezés annak is köszönhető, hogy kialakítottunk egy olyan árstratégiát, amely a koráb­ban regisztrálóknak kedvez. Így a résztvevők egyben időt is nyernek, hogy kidolgozzák a koncepciót, mit szeretnének megmutatni magukból a szakmai kö­zönség előtt. Nem titkolt célunk, hogy olyan új terü­leteket vonzzunk be, amelyek eddig kisebb arányban jelentek meg a kiállításon. Ha erről a rendezvénypá­rosról – nyomda- és reklámipar – beszélünk, akkor nagyon sokaknak az juthat eszébe, hogy ez a kiállítás nyomdáknak és dekoratőröknek szólhat. Pedig az iparág igazán színes és változatos: itt a helye a rek­lámajándékoknak, digital signage-nek, a csomagoló­iparnak, akár még az anyagmozgatásnak is. A sok részterület számára a SignExpo-PPD Expo egy olyan nagy múltú szakmai esemény, ahol új munka­kapcsolatok, együttműködések születhetnek, akár regionális szinten is.

Kerényi Kata, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display