A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Digitális táblákkal hatékonyabb a tiltakozás is

A civil szervezetek egyre hatékonyabban szerveznek tiltakozó akciókat, így a figyelmük óhatatlanul is a kültéri hirdetések (OOH), ezeken belül pedig a digitális hirdetőtáblák felé fordul – állítja a Digital Signage Todaynek írt cikkében az AdQuick.com társalapítója. Matthew O’Connor úgy véli, ha 2020 a társadalmi megmozdulások éve volt, akkor 2021 sem maradt le mögötte, és 2022 pláne nem fog – gondoljunk csak az egyre intenzívebb közéleti és klímavédelmi tüntetésekre. A vélemény szabad hangoztatásához egyre több új technológia kell, hiszen a közösségi oldalak népszerűsége miatt lassan csak digitális tartalmakból értenek az emberek – magyarán a mozgalmaknak is ilyen megoldásokkal kell megragadni a tömegek figyelmét.

 A szakértő három pontban érvelt a véleménye mellett:

  1. Kimagasló hatás

A statikus táblák, utcai bútorok, busz oldalára vont hirdetések és egyebek nemcsak azért lehetnek kevésbé hatékonyak, mert már nem igazán vonzzák a tekintetet, hanem azért is, mert a használatuk helyi szabályozásokba vagy ingatlantulajdonosok érdekeibe ütközhet. A digitális hirdetőtáblák ehhez képest nagyobb szabadságot adnak, és segítenek még jobban kitűnni a tömegből. Arról, hogy miért érdemes ehhez a megoldáshoz nyúlni, legyen elég annyi, hogy az Outdoor Advertising Association of America és a Harris Poll Data mérései szerint az emberek egyre fogékonyabbak az OOH-tartalmakra: a nagyvárosi fogyasztóknak például már 55 százaléka számolt be arról, hogy kültéren több üzenetet és feliratot vesz észre. Ezt az arányt csak fokozhatják a mobil digitális táblák.

  1. Közösségek befolyásolása

A tiltakozó szervezetek előszeretettel használják a közösségi médiát arra, hogy egy adott problémára irányítsák az emberek figyelmét, és mobilizálják is őket, és ettől nem válnak el markánsan a digitális OOH-hirdetések. Utóbbit ezért sem szabad elhanyagolni az előbbi javára – figyelmeztet O’Connor, jelezve, hogy megtérülés szempontjából még mindig hatékonyabbak a kültéri kampányok. Említést érdemel az az egyszerű tény is, hogy egy közösségi felület nem feltétlenül a közösségi felületen talál magának új közönséget, hanem kívülről kell odacsábítania az embereket. Adja magát: a digitális platformokra digitális hirdetőtáblákkal kell ráirányítani a figyelmet.

  1. Alacsonyabb ár

A mozgalomszervezőknek elképesztően pontos targetálással kell megcélozniuk a közönségüket – éppen ezért lehet ideális számukra a mobil digitális tábla, amivel rövidtávon, egy adott területen lehet üzenetekkel bombázni a tömegeket. A mozgathatóság és a direkt kampány nagyságrendekkel olcsóbb, mint a hagyományos, statikus hirdetések, amelyeket nem lehet továbbszállítani más helyszínekre.

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display