A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hirdetés

Briliáns sign-megoldásokat szült a COVID

A sign ipar nagyon kreatívan reagált a pandémiára: megoldások egész sorát találta ki ahhoz, hogy az üzletek biztonságosabb környezetet alakítsanak ki vásárlóik és munkatársaik számára. A tájékoztatófeliratok megjelenítésétől a kézfertőtlenítő állomásokon, akrilpajzsokon és padlógrafikákon át a távolságtartás szabályozásáig sokféle ötlet született. A Creative Magazine a legjobbakból válogatott.

        

Ezt az érintésmentes készüléket az All Advertising alkotta meg, Hyper Lumin Wireless Digital Signage Dispenser néven: egyszerre ajánl termékeket, és adagol kézfertőtlenítő folyadékot. Az okoseszköz digitális kijelzője közvetlen üzenetet továbbít, így nagyobb közönséget ér el, ráadásul egy internetkapcsolattal rendelkező számítógépről bármikor változtatható a megjelenített tartalom.

Az Airborne Visuals még a fent látott adagolót is túlszárnyalja: ugyancsak érintésmentes kézfertőtlenítő adagolóról van szó, amit 1080 képpontos HD okoskijelzővel láttak el. Multimédia-tartalmak egész sorát képes megjeleníteni, egy Cloud CMS rendszer által vezérelve. Elérhető 10,1 és 21,5 hüvelykes méretben, a brand függvényében személyre szabható, illetve van benne hangszóró és HD kamera is.

Kijelzőből sosem elég, de ez egészen hihetetlen: a Lenovo Instorescreen jóvoltából olyan megoldás érkezett, ami biztonságossá teszi az érintőképernyőket, még akkor is, ha naponta százával nyúlnak hozzá a vásárlók. Az inTOUCH sorozatban 10,1-32 hüvelykes méretig érhetők el kijelzőtípusok, amelyek borítása antimikrobiális, és nemcsak baktériumölő, hanem hatékony a koronavírus ellen is (tényleg, bizonyított tény). A kínai gyártó információs panelekhez, signage felületekhez és bankkártya-terminálokhoz is ajánlja a Kastusszal közösen létrehozott technológiát.

A Peachtree Packaging & Display térelválasztó beltéri falakkal jelentkezett, hogy biztosítsa a megfelelő távolságtartást a csomagolópultoknál. A látványos és könnyű installációk legalább szemmagasságig érnek, és különböző üzenetek megjelenítésére is alkalmasak.

Lehet újat alkotni védőfalakból is: az Acrylic Source+ tartós, mégis pehelykönnyű pajzsot dobott piacra, a regisztrációs pultoknál, fogadóterekben vagy pénztárakban dolgozó személyek számára. Könnyen rögzíthető és tisztítható, minőségi műanyagokból (akril, polikarbonát, valamint sav-, lúg- és vízálló PETG) készült, és összességében ellenállóbb a hasonló vastagságú és jóval nehezebb üvegnél.

Egyszerű, de nagyszerű: a Clarity Retail Services által piacra dobott Ajtókacsa remek alternatívája a kilincsnek, így jelentősen csökkenti a fertőzésveszélyt. Öt perc alatt felszerelhető, és gyakorlatilag lenullázza a kézi érintések számát, hiszen az emberek lábbal nyithatják ki az ajtót. Aki igazán leleményes, a felső lapján apró reklámmatricát is elhelyez, mert erre biztosan rá kell nézni a továbbhaladáskor.

Az In-Store Experience zsúrkocsikkal foglalkozó részlege rendkívül kompakt megoldást hozott létre, éttermek vagy mobil árusítóhelyek számára. Méretes pultfelületet alakítottak ki rajta a rendelésfelvételhez vagy edények összegyűjtéséhez, és van rajta nagy marketingpanel, döntött védőpajzs, sőt, beépített kézfertőtlenítő-adagoló is. A kocsiba igény szerint akkumulátort szerelnek, így tölthető róla bankkártyaterminál, nyomtató vagy szkenner.

Nem hiányozhatnak a mobilos megoldások sem: a Firebolt Group digitális bejelentkezőrendszere (SafeQ) teljesen megszünteti a bolti sorban állást, így csökkenti a személyes kontaktusok számát. A vásárló szöveges üzenetben lekérdezi, hogy hányadik lenne a sorban, ha most menne a kasszához (check), majd lefoglalja a helyét (book), és az applikáció szól, amikor sorra kerül. Ezt járványveszély nélkül is imádnánk, ugye?

A Darko érzékelői, érintésmentes kijelzői és gombjai, vagy hang-, esetleg kódvezérelt megoldásai gyakorlatilag teljesen feleslegessé teszik az érintkezést a képernyőkkel. A közelséget észlelő szenzorok apró kézmozdulatok hatására sokféle lehetőséget kínálnak (például hangos, videós promóciókat indítanak el), a tartalmakra pedig legyintéssel, vagy gomb fölé emelt ujjakkal, hangvezérléssel is lehet reagálni. A készülékektől további (akár videós) információ kérhető egy-egy adott termékről, amelyhez el is navigálják a vásárlót az üzleten belül, vagy pillanatnyi hiány esetén online rendelést javasolnak. További opció, és talán ez a Darko rendszerének legnagyobb bravúrja, hogy a vásárlók a kódok segítségével teljesen személyre is szabhatják a bolti tevékenységüket.

Gábor János, Sign&Display

Fotók: Creative Magazine

- Hirdetés -

Sign&Display