A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Az időtálló sign üzlet kilenc titka

A kiváló dizájnkészség egy dolog, de az üzleti alapok megteremtése nélkül elmarad a siker. A SignCraft Magazin egy 35 éve töretlenül sikeres vállalkozás vezetőivel beszélgetve állította össze azt a kilenc szempontot, amelyek igazán sikeressé tehetnek egy sign vállalkozást. Brian Schofield és Karin Levin, a New Jersey-i Bridgewaterben működő Lines and Letters tulajdonosai felvázolták azokat a tényezőket, amelyek nélkül elmarad a megérdemelt siker.

  • Légy profi!
    Nem várhatod el, hogy az ügyfelek profiként kezeljenek, ha nem úgy viselkedsz. Hívj vissza mindenkit, pontosan érkezz, csak tartható határidőket vállalj, nyújts kiváló szolgáltatást, és végezz időben! Ezek alapvetőnek tűnnek, pedig a feltörekvő vállalkozások épp az ilyen apróságok felett siklanak el.
  • Használd, vagy tanuld meg a szakma alapjait!
    A régi tanok gyakran elvesznek a modern grafikai megoldások között. Ugyanígy járhat a hirdetés üzenete is, holott a szakma alapjai attól még nem változtak, hogy a termék új technológiával készül. A célközönség figyelmét ugyanúgy 2-3 másodperc alatt kell megragadni.
  • Óvatosan az árszabással!
    Ebben az üzletben nehéz megállapítani az árat, főleg ha új ötlettel állsz elő. Amit korábban még nem valósítottál meg, azt kemény dió beárazni, így alábecsülheted a dizájn értékét. Nem az a fontos, hogy minden megbízást elvállalj, hanem az, hogy amit elvállalsz, az profitot termeljen.
  • Add el a tudásod!
    Az ügyfelek gyakran olyan megoldást erőltetnek, ami csak kartávolságból, a monitoron néz ki jól, miközben az út mellett vagy egy autó oldalán már nem jön át az üzenet. Ilyenkor rá kell világítani, hogy „a kevesebb néha több”, vagyis nem szabad túlbonyolítani a dizájnt. Magyarázd el türelmesen!
  • Kérd el a munkád árát!
    Mielőtt az ügyfél kész tervet kap – amit akár csak jóváhagyásra küldesz el –, ki kell fizetnie a munkádat! Amint a dizájn elhagyja a műhelyedet, máris megkerülhető vagy, miközben egy csomó időt áldoztál rá. Ha a tervedet máshol dolgozzák ki, már nem fogsz hozzájutni a jogos fizetséghez.
  • Kérj előleget!
    Minden új dizájn megtervezése egyedi feladat, így nehéz megmondani a kész feliratozás végleges költségét, holott az ügyfél ezt várja: tudni szeretné, mekkora összegre számítson. Konkrét összeg megnevezése helyett adj meg inkább egy tartományt – ezzel az ügyfél már kalkulálni tud, te pedig megkapod a munkádért azt az összeget, ami jár. Kérj 20-25 százalék előleget a vázlat elkészítéséért! Ha a kliens rábólint, jöhet a véglegesítés.
  • Tartsd a kapcsolatot az ügyféllel!
    Ha felmerül valamilyen probléma, akkor mindig szánj rá néhány percet, és tájékoztasd róla. Értékelni fogja.
  • Mindig tanulj!
    Légy naprakész, kövesd a trendeket, például a Sign&Display olvasásával! A jó gyakorlatok, követendő példák, új ötletek mindig jól jönnek.
  • Az idő tényleg pénz!
    Amikor dolgozol, ketyeg az óra: időbe telik az egyeztetés, a tervezés, a grafika, a legyártás is, és mindez költség, amit fedezned kell, és még csak ezután jön a profit! Tartsd szem előtt, hogy ez ÜZLET, tehát akkor is a piacon kell lenned, amikor az ügyfélnek szüksége lesz a következő sign-ra!

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display