A Smithers „The Future of Printed Signage in a Digital World to 2028” című kiadványának adatai szerint a széles formátumú és egyéb signage alkalmazások nyomtatott kiadása az évtized elején tapasztalt visszaesés után most éledezni látszik. A kilátások szerint azonban még mindig számolni kell kihívásokkal, mivel új prioritások alakulnak ki a nyomtatott reklámok, a POS, a plakátok, a matricák és a járműgrafikák terén – írja a Wide Format Online.
A Smithers átfogóan vizsgálja és számszerűsíti ezt a piacot a legújabb szakértői tanulmányában – The Future of Printed Signage in a Digital World to 2028. Ebből kiderül, hogy 2023-ban világszerte összesen 10,08 milliárd négyzetméternyi signage médiát nyomtatnak majd, szemben a 2019-es 10,81 milliárd négyzetméterrel. Értékét tekintve ez a szegmens 2019-ben 45,4 milliárd dollárt ért, ami 2020-ban meredeken, 36,8 milliárd dollárra esett vissza. 2023-ban a globális nyomtatott reklámok piacának összértéke 40,9 milliárd USD lesz.
Az ágazat azonban a COVID utáni fellendülési görbe végéhez közeledik – derül ki a Smithers elemzéséből. A tanulmány piaci előrejelzése szerint a reklámok nyomtatási volumene mérsékelten, +0,7 százalékos összetett éves növekedési ütemet fog elérni, és 2028-ban 10,4 milliárd négyzetméter lesz. Az eladási érték lassabban fog emelkedni, ugyanerre az időszakra csekély mértékű, +0,2 százalékos CAGR-t prognosztizál. Az Ázsiából és más fejlődő gazdaságokból származó valódi bővüléssel a teljes érték 2028-ban változatlan áron 41,4 milliárd dollárt fog elérni.
A Smithers 26 országos és regionális piacra kiterjedően, 10 éves időszakra vonatkozóan követi a bel- és kültéri reklámok hét különböző formátumának piaci kilátásait. A fizikai feliratokról való átállás a legfejlettebb az internethez való legjobb hozzáféréssel rendelkező gazdaságokban. A hirdetők inkább a közösségi médián, a weboldalakon vagy más online csatornákon keresztül célozzák meg a fogyasztókat; míg az e-kereskedelem iránti fokozott preferencia rontja a kiskereskedelmi formátumok kilátásait. Ezzel párhuzamosan a statikus fizikai reklámokat reprodukálni képes elektronikus hirdetésekbe – valamint videó- és érintőképernyő-funkciókba – is történtek beruházások, de ezek jelentős kezdeti tőkeköltséggel járnak.
A piacot nyomtatási eljárás szerint tovább osztva egyértelmű, hogy a COVID-19 által okozott piaci változások közvetlenül a tintasugaras rendszereknek kedveznek, és ez az eljárás fokozatosan részesedést fog szerezni az analóg versenytársakkal szemben. Ez több tényezőt tükröz, többek között a kiváló nyomtatófej-technológia, a tinták, a bevonatok és a hordozók széles formátumú tintasugaras nyomtatásban történő alkalmazását. Továbbá, mivel a reklámok nyomtatási időtartama csökkenő tendenciát mutat, a tintasugaras nyomtatás egyre versenyképesebbé válik az analóggal szemben.
A Smithers átfogó adatállománya a reklámhordozók iránti keresletre gyakorolt hatást is nyomon követte. Ez azt mutatja, hogy a következő öt évben a nyomtatásban nagyobb mértékben fognak felhasználni bevonatos famentes, egyéb kartonokat, PVC-mentes fóliákat és új textilanyagokat.
Sign&Display magazin