A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Az európai vállalkozások negyede állítja, hogy nem tudja csökkenteni a vállalat környezetre gyakorolt hatását

Annak ellenére, hogy az EU különböző pályázatokkal támogatja a szervezetek talpra állását és a fenntarthatóság javítását, a legtöbb vállalatvezető szerint nincs elég forrás a környezeti hatás mérséklésére. A Ricoh Europe által közzétett új kutatásból kiderül, hogy minden negyedik vállalatvezető úgy véli, hogy a szervezetük nem tud javítani a környezetre gyakorolt hatás csökkentésén.

Az Opinion Matters által a Ricoh Europe számára végzett kutatásban 1500 üzleti döntéshozót kérdeztek meg Európa-szerte. A felmérésből kiderül, hogy 60%-uk egyetért azzal, hogy a felsővezetés nem ösztönzi a vállalatvezetést arra, hogy segítsen csökkenteni a vállalat negatív környezeti hatásait. Eközben csaknem kétharmaduk (65%) bizonytalan, vagy nem rendelkezik az erőforrásokkal ahhoz, hogy érdemi változást érjen el. Ugyanakkor 67%-uk azt állítja, hogy a munkatársaknak most jobban számít, hogy a vállalat mennyire fenntartható a környezet szempontjából, mint öt évvel ezelőtt.

Az eredmények azt mutatják, hogy az üzleti döntéshozók nehezen tudják, hol kezdjék a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) teljesítményük javítását. Ez annak ellenére fennáll, hogy az EU jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy segítse a vállalkozásokat ESG-teljesítményük javításában, többek között az InvestEU és a Digitális Európa projekteken keresztül rendelkezésre álló finanszírozás és eszközök is rendelkezésre állnak.

Az üzleti vezetők mindössze 27%-a állítja, hogy hosszú távú környezeti fenntarthatósági célokat tűzött ki, ami azt jelenti, hogy a legtöbbjüknek nem sikerült felállítaniuk még a változáshoz elengedhetetlen, alapvető ütemtervet. Remélhetjük, hogy ez hamarosan megváltozik, hiszen a COP26 csúcstalálkozón a világ vezetői ígéretet tettek arra, hogy elkötelezettek lesznek az erdőirtás megszánébocs az erdőirtás megszánébocs az erdőirtás megszünébos.

A tervezés és a cselekvés hiánya éles ellenétben áll azzal, hogy a legtöbb vállalkozás (65%) elismeri a környezeti fenntarthatóság fontosságát a versenyképesség szempontjából.

A digitális transzformációt előmozdító erőfeszítések és egy világosan megfogalmazott ESG-keretrendszer összekapcsolása az egyik módja annak, hogy a vállalkozások képesek legyenek előre látni a változásokkal együtt járó előnyöket a szervezetükben.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: „Az első lépés gyakran a legnehezebb minden üzletfejlesztési projektben. Számos olyan terület lesz, ahol a működés vagy a termelékenység javítása átfedésben van az ESG-célokkal, így ez lehet az ideális kiindulópont a vállalkozások számára. A digitális átalakulás az egyik olyan dolog, amely segíthet a működési és ESG-előnyök elérésében. Ez különösen vonzónak bizonyulhat, mivel az EU a világjárványból való kilábalás stratégiájának részeként programokat hozott létre a vállalkozások digitalizálásának és fenntartható teljesítményének javítására. Az ESG-célok irányába történő bármilyen változtatást azonban világos keretek között és a mérhető siker iránti elkötelezettséggel érdemes kiegészíteni.”

A Ricoh-nál a saját üzleti és ESG-stratégiánkat az ENSZ fenntartható fejlődési céljaihoz igazítjuk. Az SDG-khez való igazodás ahelyett, hogy akadályozná, inkább versenyelőnyt jelent a környezeti és társadalmi teljesítményünk javítása érdekében. A tendencia minden bizonnyal változik. A rideg valóság az, hogy azokat a vállalkozásokat, amelyek nem járulnak hozzá a környezeti és társadalmi eredmények javításához, a piac végül figyelmen kívül fogja hagyni.

www.ricoh.hu

- Hirdetés -

Sign&Display