Szinte minden magyar szülő egyetért abban, hogy a papíralapú tananyagok nem elavultak – az Epson európai kutatása ezt igazolja.
Az Epson legújabb európai kutatása rámutatott, hogy a tanárok és szülők többsége a hagyományos tananyagok használatát preferálja az iskolákban. A megkérdezettek 63%-a szerint ugyanis javítják az olvasási készséget, 47%-uk szerint pedig segítenek a tudás megőrzésében. Míg a magyar szülők 60%-a és a tanárok 55%-a véli úgy, hogy a laptopok aktív használata elősegíti majd a jövőbeli foglalkoztathatósági esélyeket, közel fele úgy tartja, hogy árt a szociális képességeknek, vagy rontja az olvasási készséget. Sőt, a magyar szülők 42%-a gondolja, hogy káros hatással van a tanulásra a laptophasználat.
A kutatás az Epson megbízásából készült, a terepmunka a Focaldata házon belüli platformján keresztül, egy online panelhálózatba való API-integrációval. Összesen 4239 tanárt és 20 690 szülőt (8-16 éves gyermekek szüleit) kérdeztek meg 20 európai országban, 2024 augusztusa és szeptembere között.
Sok szülő gondolja, hogy a gyerekek túl sok időt töltenek képernyők előtt, 58%-uk szerint pedig az iskolákban használt laptopok megnehezítik számukra azt, hogy otthon megfelelően tudják ezt kezelni. A magyar szülők 40%-a szerint a képernyő előtt töltött idő a leggyakrabban vitát kiváltó ok otthon.
A tanárok 86%-a egy vagy több kihívást jelölt meg a digitális eszközök használatakor. Körülbelül harmada szerint romlottak az olvasási készségek és korlátozódott a tudás megőrzése, míg negyede tapasztalta azt, hogy kevésbé vettek részt az órákon a diákok. 16% összefüggést vélt felfedezni a teljesítmény csökkenésével.
Sign&Display magazin