Mi hajtja a nyomdaipart? Választ ad a FESPA kutatása

A FESPA globális kutatást végzett, amit a What They Think osztott meg, hogy segítse a nyomdaipart megérteni a piac dinamikáját a kulcsfontosságú iparági szegmensekben, ideértve a sign és display, grafikai, textilipari trendeket. A világ minden tájáról résztvevő FESPA-tagok olyan új lehetőségek után kutatnak, amelyek segítenek a vállalkozások növekedésében a digitális és analóg nyomtatási technikákat felhasználva.

Mintegy 1800 válaszadótól (120 országból) érkezett válasz az idei felmérés során, amely folytatja a FESPA és a Keypoint Intelligence között 2007-ben megkezdett kutatási együttműködést. A célközönségük a FESPA-tagok és a rendezvények látogatói voltak, akik általában széles formátumú nyomdai szolgáltatók a világ minden tájáról.

A FESPA közössége rendkívül sokszínű és dinamikusan növekszik, ez a tanulmány azért készült, hogy a piac kérdéseire választ adjon.

A válaszadók legnagyobb része digitális nyomtatási szakértő volt a grafikai iparban, ám emellett más típusú vállalkozások is képviseltették magukat. Fontos megjegyezni, hogy a válaszadóknak megengedték, hogy több választ is bejelöljenek, amikor a fő tevékenységüket kérdezték, így van némi átfedés a csoportok között.

A felmérésben résztvevők átlagosan mintegy 43 fős vállalkozásnál dolgoztak. Ez az átlag a nagyvállalatok miatt felfelé húzott. Valójában a válaszadók 65 százaléka olyan cégnél dolgozott, ahol 20 munkavállalónál kevesebben álltak alkalmazásban.

A válaszadók az idei felmérés során beszámoltak az átlagos éves árbevételükről is, ami 4,7 millió euróra emelkedett, ezzel szemben 2018-ban még 4,4 millió euró volt. Ez összességében mintegy 7 százalékos növekedést jelent, ami biztató fejlemény a teljes nyomdaipar számára.

Nincs kétség afelől, hogy a tömegesen elterjedő egyedi gyártás iránti kereslet továbbra is hajtóereje a digitális nyomtatási technológiáknak. Az alapvető igények közé tartozik a gyors szállítás, a kis sorozatú nyomtatás, a verziószám és a személyre szabott nyomtatás növekedése, valamint a just-in-time gyártás. Ezek az igények már több éve igen fontosak.

A gyors szállítás és a just-in-time gyártás iránti igényekkel összhangban a válaszadók arról számoltak be, hogy új technológiákba történő beruházásuk fő okai az új piacokra való belépés és a nyomtatási minőség javítása voltak.

A nyomdaipari szereplők javítják eszközeik minőségkezelését, fejlesztik a tintaformulákat és olyan médiumokat fejlesztenek, amelyek sokféle alkalmazáshoz használhatók.

A válaszadók széles skálát képviselnek különböző iparágakból. Annak ellenére, hogy különbözőek, mindannyian elkötelezettek a környezettudatosság mellett. A kutatásban résztvevők szerint vásárlóik harmada jelenleg is környezetbarát termékeket keres. A kérdőívben megkérdezte a FESPA, hogy a fenntarthatóbb termékekbe való befektetés miként hatott az üzleti eredményeikre.

A legtöbb szolgáltató jelentette, hogy többségük képes volt fenntartani a jelenlegi áraikat. A válaszadók kb. 8 százalékának kellett emelnie az árait, azonban várható volt a befektetés költségeinek megtérülése.

Az 2023-as FESPA felmérés azt mutatta, hogy a globális járvány miatt kialakult gazdasági instabilitás ellenére a szolgáltatók optimisták a jövővel kapcsolatban. A bevételek és az invesztíciós szintek növekedtek, és a technológiai fejlődést az ügyfelek gyorsabb szállítási időkre és személyre szabott, kis sorozatú gyártásra vonatkozó igénye fogja vezérelni.

A következő években a trend az lesz, hogy befejező eszközöket és termelésoptimalizáló alkalmazásokat vásárolnak. Emellett az ügyfelek környezetbarát megoldások iránti igénye ösztönzi majd a szolgáltatókat a fenntartható termékek kínálására, amelyek költséghatékonyabbak és alacsonyabb szénlábnyommal rendelkeznek.

Annak ellenére, hogy a piac állandóan változik, a legtöbb nyomtatónak az az előnye, hogy kiszolgálja az ügyfeleket. Ha egyik ágazat lelassul, a másik nőhet, és képesek széles körű alkalmazásokat előállítani kezdetektől a végéig, ami stabilitást biztosít.

Sign&Display