Globális partneri megállapodást kötött a Ricoh és az aeoon

A tintasugaras technológiák egyik legelismertebb cége a gyors és megbízható digitális DTG (ruhaanyag közvetlen nyomtatása) rendszerek világvezetőjével kötött megállapodást. A japán Ricoh és az osztrák aeoon Technologies a még nagyobb produktivitást igénylő textiliparnak szeretne megfelelni a stratégiai együttműködéssel, amelynek elsődleges küldetése a fenntarthatóság és költséghatékonyság növelése – vázolja az Image Magazin beszámolója.

A partnerek gyakorlati száma egyébként nem is kettő, hanem három, hiszen a Ricoh németországi vállalata, a ColorGATE ugyancsak részese a projektnek, mint a színmenedzsment-kapacitás és az adatgyűjtés felelőse. A Ricoh mindeközben az új nyomtatófejek fejlesztésében szerzett tapasztalatait, míg az aeoon a legfrissebb know-how-t teszi hozzá az újgenerációs nyomtatótechnológiák kifejlesztéséhez.

Az összefogást a DTG-piac járványt követő gyors felépülése motiválta: a szegmenst a nyomdaipari szolgáltatók növekedési vágya fűti, és a fokozott tempó új stratégiákat tesz szükségessé. A közös portfólióban olyan rendszerek bevezetése várható, amelyek decentralizált megvalósítást, igény szerinti gyártásmennyiséget, fenntarthatóságot és online üzleti fókuszt tudnak garantálni.

„Felvillanyozó az együttműködésünk, hiszen ennek köszönhető, hogy rugalmasan integrálható termékcsaládot adhatunk ügyfeleinknek, akik a folyamatosan növekvő digitális textilnyomtatás piacán igyekeznek helytállni”, foglalta össze gondolatait dr. Christian Compera, a Ricoh ipari nyomtatótechnológiákért felelős főigazgatója. „Nagyon tiszteljük az aeoon Technologies szakértelmét és tudását, illetve az ipari DTG-nyomtatásban játszott globális szerepét, hiszen már eddig is sok innovatív megoldást tettek le az asztalra.” Hozzáfűzte: számukra a cég azon megközelítése volt igazán meggyőző, ami egyetlen folyamat részévé tudja tenni a teljes gyártást, a ruhatervezéstől az előállításig.

„Mindkét cég közös értékeken osztozik: feltétlen elköteleződés a fenntarthatóság iránt, a tudás megosztása, valamint a hajlandóság egymás edukációjára – mindezt annak érdekében, hogy végül a klienseink profitáljanak belőle”, nyugtázta az együttműködést Angelo Schiestl, az aeoon Technologies alapító-vezérigazgatója.

Gábor János, Sign&Display