Bár a világszerte előrehaladott oltási programoknak köszönhetően jóval kisebb a személyesen megtartott rendezvények kockázata, mint tavaly volt, a vírusvariánsok okozta bizonytalanság felveti a kérdést, hogy a cégek vállalnák-e a visszatérést. A Messe Frankfurt kutatása arra jutott: igen.
A világ legnagyobb kereskedelmi, kongresszusi és rendezvényszervező központja először 2020 őszén végzett felmérést az ún. Customer Care Campaign (CCC) keretében, majd idén tavasszal megismételte. Az eredmények szerint ügyfeleik túlnyomó többsége habozás nélkül részt venne újabb vásárokon, és támogatják a hibrid eseményeket is.
„Egyértelműen és magabiztosan voksoltak a személyesen megtartott vásárok mellett, és mindössze három százalékuk képviselte azt az álláspontot, hogy kizárólag online térbe kellene helyezni őket”, árulta el Wolfgang Marzin. A Messe Frankfurt elnök-vezérigazgatója hozzátette: jelentős (67 százalék) azok aránya, akik csak személyes rendezvényekre fogékonyak, míg további 30 százalék a hibrid megoldás mellett tör lándzsát. Ezek összeadásából alakult ki az elsöprő, 97 százalékos többség, aki mindenképpen megjelenne fizikai standdal is a vásárcsarnokokban.
Marzin úgy látja, hogy markáns különbségek vannak a tavaly őszi és a 2021. tavaszi eredmények között. A kutatásban résztvevő 59 ezer cég egyrészt rekordmagas válaszadási arányt (70 százalék) produkált, a magabiztosságuk pedig kiugró mértékben javult a két felmérés között eltelt időben. A túlnyomó többségük abba is belement, hogy a közeljövőben még mélyebb piackutatásokhoz szolgáltasson adatot. Az eddigiekből világosan kitűnik, hogy a Messe Frankfurt bátran elkezdheti visszavezetni a személyes és hibrid kereskedelmi rendezvényeket, hiszen a velük kapcsolatban álló vállalatoknak csak töredéke tűnt el a piacról, és a megmaradt többség örömmel szerepelne újabb vásárokon.
Gábor János, Sign&Display
Forrás: Image Magazine
Fotó: Messe Frankfurt