A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

A túltermelés ellen kampányolt a Kornit Divathét

A rendezvény a digitális termelés azon erejét emelte ki, amivel csökkenthető a pazarlás és a túltermelés mértéke. A küldetés egyértelmű: a mai formájában fel kell borítani a divatipar status quoját, és elmozdulni a fenntartható, hatékony termelés felé.

A Kornit Divathetet a londoni Freemasons’ Hallban májusban tartották, olyan külsőségek között, amivel a fentebb írt üzenetet tudják nyomatékosítani. A nyitógálán a világhírű Manish Arora igény szerinti mennyiségben, fenntarthatóan és persze Kornit technológiával készülő ruháiban vonultak fel a modellek, majd a műsort megfejelték egy VR-bemutatóval is, ami a különleges megoldásokkal készülő darabok gyártásának kreatív folyamataira világít rá. A látványos kifutóshow-k mellett kiemelt jelentőségű vitaindító- és panelbeszélgetésekkel, előadásokkal várták a divatszakma képviselőit.

- Hirdetés -

„A McKinsey & Co. legfrissebb riportja szerint az iparág új arcához tartozó digitális és on-demand gyártási technológia 2030-ra megduplázza a bele invesztált összegeket” – emlékeztetett közleményben Ronen Samuel vezérigazgató. „A programunk e téma köré szőtt teljesen új élményt, hogy az ötlet megszületésének pillanatától a vágyott ruha kézhez vételéig minden alkotót, márkát, gyártót és fogyasztót felpezsdítsen a divat értéklánca mentén.”

A kifutókon is tartották magukat az újonnan megfogalmazott küldetéshez, és Motty Reif producer szervezésében 12 olyan felkapott ruhatervező alkotásait mutatták be, akik a Kornit on-demand megoldásaival napok alatt készítenek el egy-egy kollekciót. A gyártó ezzel azt a vezető szerepet akarta hangsúlyozni, amit a „fashionXindustry” fantázianév alatt tesz a fenntarthatóság és a hatékonyság előmozdítása jegyében. A számok egyébként elég meggyőzőek: a divathéten felvonultatott ruhaköltemények olyan technológiákkal készülnek, amelyekkel a hagyományos gyártáshoz képest 30 százalékkal csökkenthető a túltermelés, illetve 95 százalékkal a vízpazarlás mértéke.

Gábor János, Sign&Display

- Hirdetés -

Sign&Display