A 18. Nemzetközi Dizájnfesztivál a Hyères-i dizájnparádéval kezdődött a Villa Noailles-ban. Az esemény alkalmából a Casamance lett a fesztivál szponzora, és elfogadta Fabien Cappello, a zsűri elnöke és a fesztivál díszvendége meghívását, hogy átalakítsa a helyszín egykori squashpályáját.
A villa, amely fontos kulturális helyszín és a híres Noailles házaspár egykori otthona, most a nemzetközi dizájnfesztiválnak ad otthont. Egy hétvégén át lehetőséget nyújt a kortárs dekoratív művészetek felfedezésére, amelynek idén a Casamance a védnöke.
A 2016 óta a mexikói Guadalajarában élő Fabien Cappello tervező a dizájn segítségével az ipar és a kézművesség közötti termelési rendszereket vizsgálja. Az idén a Villa Noailles-ban rendezett kiállítása ezt a megközelítést tükrözi: a teret funkcionális és kísérleti térré alakította át, ahol a közönséget arra invitálja, hogy lépjen interakcióba a kiállított tárgyakkal. Cappello előnyben részesíti a helyi kézműves műhelyeket, különösen a technikák és mindennapi anyagok, például az ón („hojalta”) miatt, amelyet különböző tárgyak létrehozásához használ. Megközelítése a helyi erőforrások megértésére és felhasználására irányul, hogy értelmes és funkcionális tárgyakat hozzon létre.
Így került előtérbe a Casamance szerkesztési szakértelme az „On se rejoint à la Villa” (Találkozzunk a villában) című kiállítás keretében. Az egykori squashpályán egy hatalmas, kaleidoszkópszerű patchwork található, amely XXL méretben tanúskodik a Casamance „savoir-faire”-jéről és szakértelméről. Fabien Cappello jellegzetes tervei alapján egy méretre szabott lenyűgöző tapéta készült. A Casamance vinylre pontos specifikációk szerint nyomtatott egyedi projektje hűen tükrözi a csapatok „savoir-faire”-jét, valamint a technikai és kromatikus szakértelmet.
A fallabdapálya tapétája központi szerepet játszik a kiállításon mint dizájn- és funkcionális darab egyaránt. A projektet „designarchívumnak” szánják, beleértve a művész számos projektjében használt színsíkokat.
„A squashpálya falain átívelő tapéták minden egyes mintája egy másik felületre pattan, mintha arra vágyna, hogy egy másik dimenzióban, egy falról, nem pedig egy székről vagy egy virágcserépből tapasztalja meg az életet.”
A Cappello filozófiájának megfelelően a tér többfunkciós: az ülőhelyek meghosszabbítják a padló mintázatát. A squashpálya vizuális galériává alakul át a nyitottság érzetével, és sokoldalú, pihenésre ideális hellyé válik. Az intenzív színek kulcsfontosságúak voltak ebben a projektben, hogy a térnek valódi identitást adjanak. Nem csupán egyszerű díszítések, hanem szerves elemek, amelyek meghatározzák és jellemzik a teret. Ami a falakat illeti, hozzájárulnak a nagyszerűség érzéséhez. Az ülések mintha kiemelkednének az azonos mintával borított padlóból, hogy vizuális folytonosságot teremtsenek, lehetővé téve, hogy az egész helyiség egységes térré alakuljon, ahol az ülések és a padló egyetlen felületként érzékelhető.